2018. augusztus 14. | 12:12

A Mercedes tankhajóját szokás szerint elővette a német tuningcég.

A G-osztály rég óta slágermodell azok között, akik autó átalakítással foglalkoznak. A 2019-es verzió G500-as kivitelét most a Brabus vette kezelésbe, és úgy néz ki, megint maradandót alkotott. A csapat első dolga volt a motor módosítása, az alap 4.0 literes V8-as 78 lóerővel lett erősebb és 100 Nm-rel nőtt a nyomatéka, így összességében 493 lóerőt és 710 Nm-t tud. A felpumpált Mercedes így 5,7 másodperc alatt van százon, és egészen a 210 km/órás leszabályozásig keményen húz. Nem is a Brabusról lenne szó, ha itt megálltak volna a munkával. Átalakításokat végeztek az autó külsején is, ezzel téve még inkább tekintélyt parancsolóvá a megjelenését. Többféle könnyűfém felni kérhető 20-tól 23 colos méretig, a legnagyobbakon 305/35 R23-as papucsok feszülnek. Ami azonban a legjobban megragadta a figyelmem, az az egyedi karbonszálas géptető. A Brabus működő légbeömlőket illesztett rá, ezzel téve harapósabbá a terepjárót elölnézetből. Az autó többi részén is lépten-nyomon karbon elemeket látni, a tetőre LED-es fényfüzérek kerültek, hátulra pedig egy légterelő szárny. A bódé alá rozsdamentes kipufogórendszert raktak króm végekkel. A sofőr kétféle vezérlési módból választhat a kipufogó hangerejének tekintetében. Az egyik egy amolyan „szomszédbarát”, éjjel hazasunnyogós állás, amikor a technika halkabbra veszi a kipufogózajt, a másik módban pedig direkt ráerősít a V8-as dörgésére. Az autó belterébe szinte végtelen kombinációjú kiegészítő kérhető, többféle bőrborítás választható alcantara, fa és karbonszálas betétekkel fűszerezve. Alumínium pedálok és koptató is jutott a G-osztályba többek közt. A G500 alapára egyébként valamivel 36 millió felett van, a Brabus által tuningolt verziók végösszegéről a céggel való egyeztetés után lehet további információkat kapni. Ha ebből a kivitelből kihoztak 493 lóerőt, akkor most már csak az a kérdés, mire lesznek képesek a G63-mal? A modell útja egyébként 1979-ben indult, ekkor katonai céllal kezdték gyártani a keményvonalas terepjárót. Kezdetben csak honvédelmi szervek vásárolhattak belőle, a civil vevők számára később vált elérhetővé. A fő szempontok a tervezésnél azóta is a tartósság és a jó terepképességek, az időtálló kockaforma mára pedig kiváló tuning alapanyag az olyan vállalatok számára, mint a Brabus. Forrás: