2019. szeptember 14. | 09:44

A japán gyártó minden hibrid modelljét felsorakoztatta kiállítási területén

A Honda továbbra is mélyen elkötelezett azon célja mellett, hogy 2025-ig bezárólag minden Európában értékesített modellje hibrid rásegítéssel üzemeljen. Ezt az is bizonyítja, hogy az idei Frankfurti Autószalonon a palettában szereplő összes EV-jét büszkén állította ki standján.

Honda e

A Honda lerántotta a leplet legújabb, sorozatgyártású elektromos kisautójáról, a Honda e-ről. Az elmúlt időszakok nívós rendezvényein a látogatók csupán tanulmány formájában tekinthették meg a cirkálót, most azonban a nagyközönségnek végre személyesen is lehetősége nyílt megismerkedni a járművel. A kisautót ultramodern műszaki tulajdonságokkal látták el, amelyet a virtuális valóságot segítségül hívva tökéletesen szemléltetni tudtak az eseményen.

A Honda e meghajtásáról egy nagy teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely 136 vagy 154 lóerős teljesítményű, forgatónyomatéka 315 Nm. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet. Töltése villámtöltő segítségével 80%-os szintre akár 30 perc alatt kivitelezhető. Az autó elektromos hatótávja meghaladja a 200 kilométert!
A kabin modern és hangulatos, annak megalkotásakor kizárólag kortárs anyagokat használtak a fejlesztők. A műszerfalat egy dupla képernyős kijelző uralja, ami az utastér teljes szélességében végigfut az utasok előtt. 

Az interaktív bemutatók mellett különféle töltőberendezéseket is felsorakoztatott a vállalat, mint például a Ubitricityvel közösen fejlesztett, kétirányú energiaáramlást biztosító Power Manager Prototype rendszert. 

A vadonatúj CR-V Hybrid

Az új, 2019 elején forgalmazni kezdett CR-V Hybrid az első olyan Honda szabadidő-autó, amihez elérhető a Honda legújabb i-MMD hajtáslánca. A hibrid rendszer alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő rendszer adja.

Az i-MMD fejlesztésekor arra törekedtek a mérnökök, hogy az összetett rendszert a lehető legkönnyebb legyen használni. Az ultramodern Power Control Unitnak (PCU, energiafelvétel-szabályozó egység) köszönhetően az i-MMD minden helyzetben képes megítélni, hogy benzinnel vagy árammal hatékonyabb-e éppen az autózás, így automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül kapcsolgat az EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines) üzemmód között. 

A CR-V Hybrid szomszédságában az új NSX-et is megtekinthetik az érdeklődők. A rendkívüli képességek hátterében a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) áll, ami három elektromotort és egy 3,5 literes, V6-os, 507 lóerős belső égésű erőforrást felölelő rendszert foglal magában.

Civic Type R és Civic Sport Line

A Civic Type R iránt világszerte továbbra is óriási a kereslet. Hatfokozatú, manuális váltóval társított, 2,0 literes VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményre és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékra képes. A jármű végsebessége megközelítőleg 272 km/h.

Nem szabad megfeledkezni a Civic Sport Line-ról sem, melynek 1,0 literes, háromhengeres VTEC TURBO motorja elképesztően takarékos , illetve környezetbarát. Teljesítménye 126 lóerő és 200 newtonméter. 

HR-V Sport

A sportos Hondák választékát a márka kisebbik SUV-je, a HR-V Sport teszi teljessé. Ezt a modellt jellegzetes formavilága, valamint kimagasló műszaki fejlettsége és használati értéke repítette a globális értékesíti rangsor élére.

A márka értékesítési stratégiája

A Honda illetékesei Frankfurtban bejelentették, hogy a márka 2020-ban, a Honda e forgalmazásának megkezdésével egyidejűleg megkezdi energiaszolgáltatói tevékenységét is a kontinensen. Elsőként az Egyesült Királyság és Németország piacán jelenik meg az iparóriás, ezt követi majd a többi európai ország az előttünk álló években.

Honda Motor Europe - Magyarország sajtóközlemény