2018. május 15. | 16:32

Kukkants be velem a McLaren Wokingi „customisation suit”, vagyis az egyedire alakító központjába.

Természetes, hogy földi halandóként nem potyog McLaren Senna a házad elé, és nem terem ott varázsütésre a garázsodban sem. Viszont ha van elég pénz lóvéra, pontosabban, ha van 214 röpke millió forintod, simán begurulhat ez a csoda autó az életedbe, ráadásul egy jó hírem is van: egy kis extra ráköltéssel már úgy jön le a szalagról, amilyennek csakis TE akarod. A McLaren egyedi változtatásokkal foglalkozó központjába való beséta érzetre kissé olyan, mint ha a Batbarlangba merészkednél be éppen. Mondom ezt azért, mert a bejutáshoz egyszerűen nincs szükséged semmire, egy kézsuhintással nyílnak a falak (igen a falak nem az ajtók). Nincs sem kilincs, sem gomb, sem ajtófogantyúk, csupán a magasfényű hófehér falak. A szezám feltárulása után egy hatalmas szobában találod magad. Ismét hófehér, magasfényű környezet fogad, viszont falak helyett, a bútorok pompáznak fehérben, amelyeken számtalan autóalkatrészt és választható opciót találsz. Amint tovább haladsz a szobában, kiszúrja a szemed egy hatalmas kijelző, amelyen az általad megálmodott Senna verzió CGI (computer generated item) modelljét sasolhatod. És persze, természetesen, hogyne, a „the pièce de résistance” részen áll maga, a Senna, a McLaren legújabb hiperautója. Az Ayrton Senna után elnevezett autót a Genfi Autószalonon mutatták be 2018 márciusában, az Alapjáraton is olvashattál róla, így már ismerős lehet a modell számodra is. Az első 500 ügyfél júliusban veheti kézbe a kulcsokat és birtokba a hihetetlen sportautót. A McLaren, köszönetét kifejezvén a legelső vásárlók felé végtelenített módosítási lehetőségekkel kedveskedik. Szabadon választható színek, akár csak elemekre vonatkozóan, szénszálas elemek, biztonsági övek szövetének egész sora és „push-to-drink”, azaz nyomd meg és igyál extra szénszálas pohárral kiegészítve (igen, komolyan, még poharat is adnak). A végső célja ezzel a McLarennek, (a további bődület pénzek elkérése mellett) hogy ne rohanjon két teljesen azonos McLaren Senna az utcán. „Mostanra már 150 ügyféllel találkoztunk itt, és jellemzően néhány órát töltöttek velünk itt a központban” – mondja Jamie Weir a McLaren Special Operations megbízott elnöke, aki nem mellesleg személyesen segíti az ügyfeleket ultimate series hiperautójuk egyedire szabásában. „A legtöbb ügyfél idelátogat a központba, hogy megtervezzük az autóját, de volt már rá példa, hogy mi utaztunk Japánba, Svájcba az USA területére és még egyéb helyekre is a világon.”
„Már mindent tudnak a leendő autójuk technikai specifikációiról. Ezért ezeknél a találkozóknál sokkal inkább arról szól, hogy az ügyfelek beüljenek az autóba és egyedi elképzeléseik támadjanak.”
„Nem kizárólag csak a már meglévő ügyfeleink kapják meg az esélyt, hogy McLaren Sennát vásároljanak. Ez egy jó út ahhoz, hogy új vásárlókat vonzunk be” – Mondja Weir. 70%-ban már meglévő ügyfelek a megrendelők, 30% pedig teljesen új ügyfél. Hogy az ügyfeleknek könnyebb legyen, a McLaren 5 előre elkészített alaptémával várja a vásárlókat, de a határ tényleg a csillagos ég. A legnépszerűbb opció az ajtókon lévő üveg panelek feljebb vagy lejjebb mozgatása (1 731 000 Ft) a Bowers & Wilkins hangrendszer (1 904 000 Ft) amik nélkül mellesleg nincsenek hangszórók a Sennában – és a telemetry pack, azaz a távközlési rendszer (1 246 000 Ft). Persze egy sor ingyen elérhető opció is rendelkezésre áll, amit azért egy ilyen drága autó esetében el is várhatsz bátran, például egy touring ülés, ami 45 mm extra helyet biztosít a csípődnél lévő ülésrészeken, három különböző felni színt és hővédős kipufogót is kérhetsz a Sennádra, INGYÉÉ! Valamint kérheted, hogy vegyék ki szépen a légkondit, hogy súlyt spórolj meg, de ezt még senki nem kérte, és a gyártó sem ajánlja meleg szívvel. Talán ha vérbeli sportautónak, versenyzésre álmodod meg a Sennádat, talán akkor nem kéne. Meg nekem. Mert utálom a klímát, de ez egy másik történet. A legdrágább kérhető opció, ami 58 864 000 jó magyar forintba kerülne, az a teljes karbonszálas burkolat az egész autó testén. Alapból is vannak kikandikáló szénszálas részletek, például a szárnyak, az első koptató, a hátsó lökhárító és az oldalsó szoknyák, vagy küszöbök, hívd ahogy az neked jól esik. Viszont, ha az egész autót szeretnéd Batmobillá változtatni, kérhetsz teljesen karbon burkolatot, csak az már egy másik méretű labdával játszott meccs lesz. Forrás: