2018. április 13. | 13:13

Ha eltalálod az RX7-esed ideálisan tuningolt formáját, akkor változtatnál rajta? Nyilván nem, gondolod elsőre, aztán eltelik egy kis idő és máris továbbgondoltad!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Egy tuner életében bármikor eljöhet az a pillanat, amikor rádöbben arra, hogy több hónapon/éven át imádott formája autójának nem is annyira hibátlan. Itt-ott lehetne még csiszolni a formán, de ha már úgyis módosít, akkor jó lenne már azt is rendbe hozni meg ezt is. A lényeg az, hogy a legtöbb esetben, ha úgy döntesz, hogy alakítanál valamit utólagosan az autódon, akkor az várhatóan újabb módosításokat fog szülni. Nem hiszed? Próbáld csak ki! Ez a jelenség is a tuning lavinájához köthető, amit már jó pár cikkemben részleteztem. A lényeg, hogy ahogyan kipattant a fejedből a gondolat, hogy azért egy új felnit vagy futóművet kéne venni az autó alá, már automatikusan továbbgondoltad, hogy „még mi is kéne rá?”. Ez egy természetes folyamat, mivel általában kész tuning autókból dolgozik az agyad, amik emlékeidből előtérbe kerülnek és ezeket a gépeket vetíted rá a saját autódra. Evannél is valami ilyesmi játszódott le, immáron már harmadjára.

Egy Mazda driftautó 2018-ban

Valahogy pontosan így kéne kinéznie. Tudom hihetetlen, de driftautó és driftautó között is van különbség, ráadásul nem is kevés! Különböző építési stílusok, építők, pénztárcák és helyi szokások. Ezek mind-mind befolyásolják egy driftautó születését, legyen az akár street-legal, akár pályaspecifikus, bár Magyarországon nyilván leszűkül a kör az utóbbira.
Ha eltalálod az RX7-esed ideálisan tuningolt formáját, akkor változtatnál rajta? Nyilván nem, gondolod elsőre, aztán eltelik egy kis idő és máris továbbgondoltad!

Evan Brown viszont még 2015-ben gondolt ki egy olyan street-legal driftautót (ami legalábbis Oregon államban legális), amin képviselhetné a nézeteit, miszerint szerinte hogyan is kéne kinéznie egy brutális drift RX7-nek. A tuner drift illetve tuning iránt érzett érzelmei egy olyan honlap létrehozását eredményezték, amely egyszerre tartalmaz egy személyes blogot, Evan gondolataival a témával kapcsolatban és egyszerre szolgáltat webshopot a kíváncsi, illetve hasonló mód lelkes drifterek számára. A weblap neve Item B lett, amely promózásához egy olyan „reklám felületet” talált ki a tuner, ami sok marketingesnek még nem jutott eszébe. Evan egy 1987-es Mazda RX7 FC-generációt vásárolt, amely az RX7 család második kivitele. Az 1985-1992-ig gyártott típus kétajtós kupé, illetve kabrió kivitelben készült, melyekbe kivétel nélkül az 1,3 literes Wankel 13B erőforrások kerültek beépítésre, amik 148-248 lóerős teljesítménnyel rendelkeztek. Az FC-szériák iránt mindig is nagy volt a kereslet a tunerek köreiben, a típus korosodása, illetve „ikonná válása” pedig még jobban felgyorsítja a folyamatokat. Evan se véletlenül vágott bele „véget nem érő projektjébe” egy FC RX7-est alapul választva.
A street-legal gépezet króm-kontúrozott designját még inkább kiemeli a fekete fényezés

D1GP street-legal Mazda RX7

Evan a Mazda megszerzése után nem sokat agyalt a dolgokon, egyből szét is szedte a Mazdát atomjaira és megkezdődhetett az autó átépítése. A kigondolt stílus a D1 Grand Prix driftversenyeken is alkalmazott forma elérése volt, tehát a hasmagasság radikális csökkentése, felnik, optimalizált teljesítmény és persze a sűrű szponzormatricázás, ami csak úgy virít az autón. A nagy mennyiségű D1-style, BCL, D-Max (stb.) karosszéria kiegészítők után felkerült az egyedi Item-B szponzormatrica, kicsit sem alulméretezett formában, majd a motortérbe is bekerült egy Corvette LS1-es erőforrás, LS6 hengerfejjel, fojtószeleppel, szívósorral, egyedi vezérműtengelyekkel, szelephimbákkal és titán szeleprugókkal.
Az óriási hátsószárny a Big Country Labs terméke

A végső teljesítmény még nem lett mérve, de bőven 500 lóerő feletti és bőven elég egy utcán is használatos RX7-es számára. A kirámolt beltérbe vastagfalú merevítések és bukóketrec került, Bride ülésekkel, Sparco kormánnyal, egy egyedi alumínium műszerfallal valamint hidrokézifékkel. A futómű a K-sport állítható készleten és az egyedi lengőkar-párokon kívül mást nem is kapott, csak az őrült szélességű 18”-os Work felnigarnitúrát. Majd eltelt három év…

Három év alatt három forma az FC-n

Evan első verziója a Mazdával is már egy merő gyönyör volt, így az ő esetében a legtöbb tuner azt mondaná, hogy „köszönöm, kész vagyok”. Azonban Evan nem az a klasszikus tuner és az idő múlásával erre ő is rádöbbent. A második forma még 2016-ban érkezett, ami egy teljesen új dekort és néhány apróbb változtatást foglalt magába. Viszont már akkor is lehetett érezni, hogy bizony nem az lesz az autó végső és egyben utolsó formája. 2018-ra érkezett Evan legújabb illetve a képeken is látható formája, ami immáron már a harmadik külső az egyedi FC-n.
A gigantikus 18”-os Work felnik jócskán kitöltik az újdonsült BN Sport bodykitt sárvédőíveit

A „technicolored-chrome” stílusú dekorációjának ötletével Evan a már jól bevált csapatát, a Factory 87-et kereste fel, akik hamar neki is „ugrottak” a króm-szegélyű matricák és fóliák legyártásának. Az elkészült dekoráció felkerülése előtt viszont az autó megkapta a fekete alapszínt, amihez még egy BN Sport aero bodykitt, egy Big Country Labs spoiler és egy 18x10,5” és 18x12” méretű Work T7R2P garnitúra is felkerült előkészítve a japán profi drifterek ihlette megjelenést. A mostani és egyben harmadig design is nagyon jól áll az autónak, mondjuk kicsit agresszívabban, mint a fehér árnyalatnál. Azt azonban, hogy ez egyben a végső külső, azt még senki sem meri megjósolni, de valószínű, hogy lesz még folytatás az Item-B demóautóval. Jöjjön majd arról is egy beszámoló?   Forrás: