Végleg száműzi új modelljeiből a dízel erőforrásokat a Volvo, így a legfrissebb S60 szedán már kizárólag benzines és benzines-hibrid változatban lesz elérhető.

A Volvo végleg felhagy a dízelmotorok fejlesztésével, és minden energiájával a benzines és hibrid erőforrásokra koncentrál a jövőben. Az új Volvo S60 lesz az első olyan modellje a svéd-kínai cégnek, amiből egyáltalán nem lesz dízeles változat, csak benzines és hibrid. Pedig korábban a Volvo nem volt ennyire dízelellenes, hiszen az XC40 és a nemrég bemutatott V60 is rendelkezett D3 és D6 változattal.
Ilyen lesz az új Volvo S60

Hakan Samuelson, a Volvo elnöke szerint a jövő az elektromos autóké, ezért nem fejlesztik tovább az új generációs dízelmotorokat. Samuelson a hibrideket is csak átmenetnek tartja a teljesen elektromos autók felé vezető úton, az S60-as pedig ennek az útnak lesz az első lépése. Az S60 ugyanarra az SPA (Scalable Product Architecture) platformra épül, mint a V60, vagy a nagyobb méretű S90, V90 és XC90 modellek, és négyhengeres benzines, valamint plug-in hibrid változatokban lesz először elérhető, majd valamikor 2019-ben jön az enyhe hibrid (mild hibrid) verzió is belőle. A dízeleknek azonban van egy nagy előnye, mégpedig az alacsonyabb fogyasztás, ami ráadásul együtt jár az alacsonyabb széndioxid kibocsátással. A Volvo elnöke szerint ezt a mild hibrid meghajtással lehet a benzinesek esetében kompenzálni, ahol az elektromos motor rásegítésének köszönhetően alacsonyan tartható az üzemanyag-fogyasztás.
A Volvo S60 már nem lesz elérhető dízeles kivitelben

A Volvo dízel-technológiával kapcsolatos döntésében közre játszott az is, hogy az S60 legfontosabb piaca az Egyesült Államok lesz, ahol a dízel részaránya egyébként is alacsony. Ráadásul az új S60-ok globális gyártóbázisa is az Egyesült Államokban lesz, mert Svédországból a dél-karolinai Charleston városába helyezik át a termelést. Az itteni üzem 2015 óta működik, és évente akár 100 ezer autó legyártására képes. A jelenlegi 2 ezres munkavállalói létszámot éppen az S60 gyártása miatt növelik a közeljövőben 4 ezerre. Érdekes azért a Volvo radikális döntése a dízelek végleges száműzéséről, hiszen a nagy rivális márkák kicsit már úton járnak. A ráncfelvarráson átesett Mercedes C300 és az új KIA Sportage például dízel-hibrid motorokkal is elérhető lesz, vagyis az elektromos forradalom ezek szerint összeegyeztethető a dízeltechnológiával. Amennyiben pedig a korábban beharangozott fejlesztésekkel a dízelmotorok nitrogén-oxid kibocsátása valóban radikálisan csökkenni fog, akkor nincs nagyon ok a technológia száműzésére. Persze a piaci trendek most a dízelek ellen szólnak, Nagy Britanniában például 2018 első negyedévében 24,9 százalékos volt a részesedésük, ami harmadával kisebb az egy évvel korábbinál. Az statisztikák szerint egész Európában hasonló a helyzet, vagyis egyértelműen a benzines és hibrid autókból fogy több, arányuk pedig folyamatosan nő. Forrás: