2018. augusztus 23. | 17:15

Az Opel a GT X Experimentallal mutatja be, hogy milyen irányba tart a márka.

Állítólag nem fog sorozatgyártásba kerülni, mert a koncepció csak azokat a stíluselemeket és technikai újdonságokat hivatott bemutatni, amelyek meg fogják határozni az új autókat. Az Opel GT X Experimental egy merész, 4,06 méteres, 5 ajtós, teljesen elektromos kompakt SUV, amely innovatív ötletekkel teli és megtestesíti a márka értékeit és jövőképét. Ez a protoípus minden egyes elemében szakít a hagyományokkal és egy teljesen új arculatot alkot helyette.
Ez a végleges tanulmány olyan jellegzetes részleteket tartalmaz, amely a márka jövőbeli összes autóján megtalálható lesz majd valamilyen formában. Ilyen újdonság például a Vizor nevű orr, a Pure Panel nevű modern műszerfal egység, a tetőív színes betétje, illetve az üvegtető. Az utastér roppant minimalista, a kormány mögötti műszeregységet és a középkonzolt egy hatalmas képernyő helyettesíti, a szellőzőnyílásokat a szélvédő tövében rejtették el. Az új Pure Panel rendszer különlegessége, hogy érintéssel, hanggal és szemmozgással is lehet vezérelni. Ez nagyon jól hangzik, de azért vannak fenntartásaim ezzel a megoldással kapcsolatban. Az ülést például úgy tudod állítani, hogy a kijelzőn az ülés azon részét kell nézned, amit éppen állítani szeretnél. Néztem pár percig a képet mire rájöttem, hogy mi a fura: hát az, hogy nincsenek visszapillantó tükrök. Ezeket a színes díszcsíkból előbukkanó, hátrafelé néző kamerák helyettesítik, melyek képe a benti monitor két szélén jelenik meg. Az ajtók is érdekesek, egyetlen nagyméretű zsanérral csatlakoznak a karosszériához, továbbá egymással szembe nyílnak, így nincs B oszlop, ami megkönnyíti a ki- és beszállást. Szerkezetileg ez egy klasszikus elektromos autó, amely egy 50 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amit a padlóba integráltak. A villanymotor elöl kapott helyet. Állítólag a GT X egy teljesen működőképes jármű, de sajnos teljesítmény-, illetve hatótáv-adatokat nem közölt a gyár. A tervek szerint 2024-re minden típusból lesz elérhető elektromos kivitel. Nem alkalmaztak teljesen önvezető technológiát, beérték hármas szintű technológiai megoldásokkal, vagyis a sofőrnek segítenie kell a rendszernek, ha kéri. Forrás: