2018. június 04. | 18:22

Nem mintha eddig nem lett volna jó, de a Nissan még tovább gondolta a szuperversenyautót.

Néhány éve úgymond érintetlen a Nismo GT-R, mostanra viszont érett némi frissítés, a gyártó pedig nem is volt rest kivitelezni ezeket. Ezekkel az update-ekkel egy még potenciálisabb ellenfélként fog pályára gurulni a 2019-es motorsport szezonban. Persze kell egy jó pilóta is a dologhoz, de az autó adott. Ahogy azt a neve is sugallja a Nismo GT-R GT3 a FIA GT3 elvárásainak megfelelő módon újul meg. Ez egy nagyon okos döntés azoknak a csapatoknak, akik hosszútávú versenyeken indulnak a világon mindenhol. Tehát az autó állóképessége és hosszan használhatósága is fontos, a legoptimálisabb felszereltséggel és beállításokkal kell érkeznie, hogy a nagy teljesítmény ne legyen kompromisszumos a nagy hatótávval és a tartóssággal szemben. A Nissan és a JR Motorsports közösen fejlesztette ki a Nismo GT-R-t még 2012-ben. Azóta már érkezett a sima verzióból is frissítés, valamit hat évnyi versenytesztelés, adatgyűjtés, felhasználói visszajelzés az, ami segítette a mérnökök munkáját. A legújabb fejlesztések célja főképp az volt, hogy a gyártó biztosítsa az autó stabil futását és teljesítményét minden típusú gumiabroncs és kerék használata mellett. A legfontosabb változások közé tartozik idén, hogy optimalizálják a súlyeloszlást és csökkentik a súlypontot. Mindezt a motor közel 16 cm-es hátrafelé és lefelé történő elmozdításával és egy szárazteknős kenőrendszer segítségével érhetik el. Ugyanakkor az első és a hátsó felfüggesztés mellett a kereszttartót is újra tervezték, hogy javítsa a jármű dinamikáját. Az autó súlya a frissítések után kevesebb mint 1360 kg. A teljesítmény még mindig egy 3,8 literes iker-turbófeltöltős V6-ból származik, akárcsak a közúti GT-R-nél. A motor ereje meghaladja az 550 lóerőt, bár a kimenet a teljesítménykövetelményeknek megfelelően állítható be. Ebben a versenyzésre kialakított verziós GT-R-ben állandó hátsókerék hajtás dolgozik, nem lehet összkerékkel menni, mint az utcai verziónál. A hatsebességes dupla-kuplungos váltó is eltűnik, helyette egy hatsebességes szekvenciális kerül a kocsiba a verseny előírások miatt. A Nissan azt mondja, hogy teljesen át kellett tervezniük a váltót, hogy tartósabb legyen, valamint a fékek is lecserélődtek, erősebbek, nagyobbak a jobb teljesítmény és a tartósság érdekében. A GT3 Nismot 2019 januárban kezdik el gyártani és ezzel egy időben megindul az előrendelés is. A kezdő ár 146 070 000 forint, ami jócskán meghaladja az utcai modell árát. Forrás: