2018. május 29. | 17:19

Ez nem csak egy átlagos 5-ös kombi, alkatrészei megoszlanak egy F10-es M5-ös BMW-ével!

Társszerző: Hajas Imelda

A hatodik generációs 5-ös BMW estében, melynek előállítását a 2010-es és 2016-os évek között végezték, többféle karosszéria-változat is megkülönböztethető. Ez sokak számára nem biztos, hogy egyértelmű, hiszen mi a fenét jelenthet az F10-es, F11-es, F07-es, és F18-as jelzés? Sorban haladva az F10-től az F18-ig, szó lehet négyajtós limuzinról, ötajtós kombiról (Touring), ötajtós fastbackről (másnéven GT, avagy Gran Turismo), valamint négyajtós, nyújtott tengelytávú szedánról, utóbbiról pedig érdemes tudni, hogy kizárólag Mexikóban, Kínában és a Közel-Keleten került értékesítésre. A Carbonfiber Dynamics egyik lelkes dolgozója, Malte sokáig dolgozott egy rendkívüli projekten. Az eredeti terve az volt, hogy módosításokat, szív- és egyéb létfontosságú szervátültetést végezzen egy F11-es 5-ös BMW-n alkatrészeket kölcsönözve egy F10-es M5-ös Bömöstől, melyben segítségére van az Aulitzky Tuning. Az Aulitzky Tuning egy bajor családi vállalkozás, ahol számos BMW M-modellt fabrikálnak át, ezért bizonyos értelemben már hivatalos BMW-kereskedőnek is lehet őket hívni. A viszonylag alacsony futásteljesítményű BMW 550i LCI-re (Life Cycle impulse) Malte egy apróhirdetésen keresztül lett figyelmes, majd a vásárlás után a jármű egyből Aulitzkyéknál kötött ki. A terv egy teljes BMW F10 M5 hajtáslánc-csere lett volna, beleértve a motort, a sebességváltót, a hajtótengelyt, valamint az első- és hátsó tengelyeket, de a folyamat sajnos nem volt olyan egyszerű, mint ahogy azt ők gondolták. Ami az 550i LCI hátsó tengelyét illeti, egy integrált, aktív kormányzással rendelkezik, mely a Touring számára egyedülálló, az M5-nél viszont nem elérhető. A felfüggesztésnek és a differenciálműnek azonban nem ártott egy kis variálás, de arról egy picit később. Az M5 Touring 33 vezérlőmodulból áll, azok közül is 7 a hajtásláncra vonatkozik és mivel a folyamat során két modern autó eggyé alakításáról volt szó, mindegyik vezérlőmodulnak harmóniában kellett dolgoznia. Hónapokkal később, rettentő sok idegeskedés és késő éjszakai műhelymunka után az autó végre újjászületett a motortérbe szerelt S63TU motorral. Mindkét oldalára karbonszálas Eventuri légszűrőket kapott egy pár CSF ’Ultimate Green’ színárnyalatú intercoolerrel. A maximális teljesítmény így már 800 lóerő fölé emelkedett, ám az M5 ikerturbót német szerelők mégis kicserélték egy TTE800-as csomagra. A BMW erőteljes és dühös hangja egyedi, fényes fekete színű dupla kipufogócsöveken keresztül mutatkozik meg. A KW felfüggesztés már ismerős lehet, hiszen a legtöbb tuner ezt szereli az autók alá, ugyanis rendkívül időtállók. V3-as lengéscsillapítójuk amellett, hogy jól néz ki lila-sárga színkombinációjával, rendkívül megbízható! Ha már 800, vagy annál is több ló tombol egy kocsiban, nem árt ha van egy-két jó minőségű féktárcsa is a „háznál”. A BMW MOV’IT-típusú kétrészes 402x36 milliméteres tárcsákat kapott, kerekei elöl 20x9, míg hátul 20x10 colos 6Sixty Emblem kerekek, Michelin Pilot Alpin abroncsokkal. Az F11 beltere teljes mértékben a német Neidfaktor vállalat képzelőerejének szülöttje, a Recaro sportüléseknél az Alcantara és a zöld színű varrás kombinációja alkot nagyszerű párost. Az autó külsején jellemzően megmutatkoznak a karbonszálas elemek, így többek közt az elülső spoiler, az oldalsó szoknyák és a hátsó diffúzor, ezek mindegyikét a 3D Design fejlesztette. Az európai autók világa elképzelhetetlen kombik nélkül, így a BMW sem maradhatott ki a buliból, ezért megalkották a hatodik generációs 5-ös sorozat Touring kiadását, ami tuningolva még ütősebb! Forrás: