2018. június 03. | 06:06

Van, amikor a legegyszerűbb a legjobb is egyben. Ez a finoman módosított BMW E30 esetében is így van!

Társszerző: Hajas Imelda

A BMW 3-as sorozat második generációs modelljének, az E30-nak története egészen az 1970-es évekig nyúl vissza, korszerűsítését 1976-ban kezdték meg. A modellt 1982-től 1994-ig gyártották, ezen a pár éven belül pedig készült belőle többek közt kétajtós kupé, négyajtós szedán, illetve ötajtós kombi változat is. Formatervét, melyet 1979-ben véglegesítettek, Claus Luthe ihlette meg.
Az E30 Hella ikerfényszói magabiztos tekintetet sugallnak

Daniel Hauke egy szórakoztató, de mégis vonzó, frontmotoros, hátsókerék-meghajtású járgány után kutakodott, mígnem rábukkant erre az 1990-es évjáratú BMW E30-ra, amire természetesen egyből be is ruházott. Az „Alpine White” fényezés ragyogóan kiemeli a E30-as testének oldalsó vonalait, amik egyre felerősödnek az MTech II-es elülső- és oldalsó szoknyákkal. A Hella ikerfényszórók nappal, valamint sötétben is tisztán látható terepet biztosítanak a sofőr számára. Az alváz tisztasága, valamint tökéletesnek látszó állapota nem véletlen, ugyanis Daniel teljesen felújította a BMW-t. Az idősödő járműveknek időnként nem árt a helyrepofozgatás, ám ezekbe a folyamatokba általában sok energiát és időt kell fektetni, viszont megéri!
Az oldalsó szoknyák felerősítik az E30-as testén lévő ékes vonalakat

A 3-as sorozat motorsport öröksége, a beltér teljes egészében jelen van, Weichers fejlesztésű, fehér színű roll-bár keretezi a Recaro Pole Position sportüléseket. Az E30 műszerfala ez esetben is a vezető felé irányul, Danielben minden alkalommal felélénkül a versenyszellem, amint a BMW volánja mögé ül és megragadja az OMP kormányt, aztán meg a Group A váltót.
OMP kormány a BMW belsejében

A motortérben egy legendás Euro-specifikus S54B32 sorhatos motor találta meg a helyét és ezzel a 3,2 literes blokkal a bajor gép összesen 360 lóerőt produkál. Az S54 erőforrás eredetileg az E46 M3-asokban, valamint a későbbi M roadsterekben volt megtalálható. Az E30 egy CSL karbonszálas légszűrőházon keresztül lélegzik, majd minden egy kipufogón át távozik, melynek szelepei távvezérlésűek.
S54B32 sorhatos erőforrás az E30-ban

Az alvázhoz egy záródó tengelykapcsolóval működő differenciálzárat szereltek, a záródás foka 75%. Az autó emellett légrugós AirLift V2 felfüggesztésrendszert is kapott, mely a legmegfelelőbb hasmagasságba helyezte a BMW-t. A sárvédők alatt egy klasszikus, arany színű 16x9/10 colos BBS E50 készlet található - az arany jó választás volt, hiszen mindig jól passzol a fehérhez!
Arany színű BBS felnik vannak a járgányon

BMW E30: egy autó, mely maga a teljesítmény, a stílus, az örökség és a technológia is egyben. Daniel hozzátette, hogy ami a jövőt illeti, azon lesz, hogy a lehető legjobb formában tartsa a autóját és kiélvezze a közös pillanatokat. Forrás: