A japánok főleg a tartós benzinmotorok kifejlesztéséhez értenek, ám a felkelő nap országának mérnökei is emberből vannak, így nekik sem lehet minden produktumuk tökéletes.
A felsorolás az 5 legproblémásabb japán motort tartalmazza, amiket nem feltétlenül kell rögtön temetni, csak lehet, hogy jelentősebb odafigyelést igényelnek, vagy rendelkeznek olyan problémás alkatrészekkel, amik komolyabb gondokat okozhatnak a használat során.
Toyota 1MZ-FE
- V6 - Benzin
- Gyártás: 1994-2007
- Lökettérfogat: 2995 ccm
- Maximum teljesítmény: 210 LE
- Maximum forgatónyomaték: 328 Nm
Az 1MZ-FE egy széles körben használt V6-os motor, amely különlegesebb hibák nélkül teljesít szolgálatot a mai napig. Kifejezetten javasolt rajta elvégezni az előírt olajcseréket, mert ha ez elmarad egy kicsit is, az olajiszap csúnyán visszaüthet, és komoly összegekbe kerülhet a javíttatás.
Az motort közel egy évtizeden keresztül használta a Toyota zászlóshajója, mára búcsút mondhatunk a 6 hengernek. De vajon mennyire jó az új hibrid hajtás? A videóból kiderül!
Subaru EE20
- 4 hengeres Boxer - Turbo Diesel
- Gyártás: 2007-napjainkig
- Lökettérfogat: 1998 ccm
- Maximum teljesítmény: 150 LE
- Maximum forgatónyomaték: 350 Nm
A népszerű, négyhengeres Subaru Boxer dízel a világ első öngyulladós boxermotorja volt, viszont az egyik legproblémásabb is, ami japánból érkezhetett. A dízel-boxer bökkenői már 65 000 kilométer után jelentkeznek. Számos probléma adódhat a részecskeszűrővel (DPF) és a magas nyomáson működő közvetlen befecskendezéses rendszerrel, valamint jobb chiptuninggal nem zargatni az amúgy is kényes EE20-ast.
Toyota 7M-GTE
- Soros 6 henger - Turbo Benzin
- Gyártás: 1986-1992
- Lökettérfogat: 2954 ccm
- Maximum teljesítmény: 235 LE
- Maximum forgatónyomaték: 325 Nm
A 7M-GTE az egyetlen M-szériás Toyota motor, amely turbófeltöltőt kapott: ez a hibák fő okozója is. A mérnökök számos bakit követtek el a fejlesztés során, így a motor nehezen viselte a turbónyomás mellékhatásait. A hengerfej csavarjait a kelleténél jobban meg kell húzni, hiszen a hengerfej tömítése is könnyen megadja magát. A hajtókarcsapágyak is hajlamosak komoly károkat eredményezni.
Mitsubishi 4G54B
- Soros 4 henger - Turbo Benzin
- Gyártás:1978-1997
- Lökettérfogat: 2555 ccm
- Maximum teljesítmény: 191 LE
- Maximum forgatónyomaték: 317 Nm
A 4G54 motor elektromosan vezérelt, dupla Mikuni karburátorokkal rendelkezik, amikhez érzékeny és makrancos O2-es szenzorok csatlakoznak. Ez volt az első japán elektromos üzemanyag-befecskendezésű (EFI) motor, de sajnos elég kiszámíthatatlannak bizonyult, és esélyes volt a hengerfejhiba bekövetkezése.
Nissan QR25DE
- Soros 4 henger - Benzin
- Gyártás: 2001-napjainkig
- Lökettérfogat: 2488 ccm
- Maximum teljesítmény: 200 LE
- Maximum forgatónyomaték: 244 Nm
A QR25-ös motor esetében a legsűrűbben előforduló hibákat a leömlőbe épített katalizátor okozza, amely rövid időn belül meghal az ECU szoftver miatt. Ezek után a motor nem tud mit kezdeni a lerakódásokkal, így felléphet magasabb olaj- és vízfogyasztás is. A hibás pillangószelepek a szívócsatornában, és a könnyen elszabaduló csavarok is komoly károkat okozhatnak.