2018. február 15. | 11:52

Meek MK4-es Prelude-ja egyéni módon került az egyéni tunerhez, majd édesapjával közösen rendbe szedték és a srác stílusához igazították!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Mi hozhat össze igazán egy családot? Közös programok? Közös fanatizmus? Esetleg a közös múlt felidézése? A legbiztosabb, ha mind a három egyszerre. Az arizonai tuner, Meek Campos esetében ugyanis mindhárom tényező adott volt, pontosítva megteremtették a lehetőségét édesapjával. Hiszen mi más tudna jobban összehozni egy apát illetve egy fiút, ha nem egy autó közös kivitelezése, ami közben persze nincsen kizárva a kölcsönös sztorizgatás. A Honda-fanatikus Meek és édesapja igyekezett a magának megfelelő tudását belerakni a Prelude-projektbe, és tekintettel arra, hogy Meek az apjára ütött, ha ízlésről van szó, ezért nem volt sok veszekedés a munkálatok körül. Ami azt illeti, a lehető leggördülékenyebben ment Meek szerint, de ugyanakkor azt is leszögezi, hogy lehet, kevesebb idő lett volna megvalósítani az autót, ha nem a négy kezükre, hanem egy műhelyre bízzák a munkálatokat. Ehhez viszont érdemes még annyit hozzátenni, hogy akkor nem úgy vezetné, illetve tekintene autójára Meek, mint ahogyan most.

A kupésított Honda Accord?

Lényegében igen! A Honda 1978-ban hozta be a palettájára az első szériás Prelude-öt, amely néhány külsőséget leszámítva megegyezett egy vele egykorú Accordal, persze annyi fontos különbséggel, hogy kettővel kevesebb ajtó került fel rá.
Az első generációs Honda Prelude

Az első generáció 1,6 literes és 1,7 literes sornégyessel volt szerelve, amihez rendelhető volt a legendás „Hondomatic” kétsebességes-, valamint háromsebességes automata váltó, de szerencsére ötsebességes manuálissal is szerelték (Európába szinte csak azt importálták). A borsos bevezető ár nem segítette a Prelude eladási statisztikáját, így többek között Európában nem érte el a Honda által kitűzött célokat. A bukólámpás második széria fejlesztett 1,8-as, valamint 2,0-es blokkjai már sokkal sportosabbá tették, az eredetileg is sportautónak szánt kivitelt, ami például a brit piacon egyedüli japánnak számított kategóriájában és még top10-es helyezést is elért az 1980-as években „Legjobb új autó” címmel. A ’87-től gyártott harmadik széria 2 literes B-szériás DOHC-blokkjai már igazi nagyágyúvá tették a sportkupét, aminek ára ugyan nem csökkent, de cserébe alapfelszereltsége már teljesen kielégítő volt a piac számára. A bombasikert azonban az utolsó két szériával érte el a Honda, ugyanis a VTEC megjelenése lehetővé tette a 2,3 literes 160 lóerős H23-as blokk beépítését, ami kétségtelenül az egyik legnépszerűbb Prelude erőforrás.
A szolidan markáns megjelenéshez hozzátartozik az EDM toldatkészlet is

Az összesített eladási szám nem a leglenyűgözőbb érték egy öt generációt megélt típusnál, mivel mindössze 826 ezer darabot gyártottak Honda Prelude-ből. Ennek oka, hogy Prelude sosem volt képes kilépni az Accord árnyékából, de a Hondának nem is volt célja, hiszen az Accord kupék megjelenése után már nem is folytatta a típus gyártását.

Egy gyors kérdés, és máris Prelude tulajdonos vagy

Tudom, sokan nem úgy vásárolnak autót, hogy amit kinéznek azt egyből meg is veszik. A hazai használtautó piac megtanít az alapos, olykor nyomozói szintet igénylő utánajárásra egy-egy eladó autó esetén. Azonban a lehetőségek országa egészen más világ. Nyilván ott is vannak elképesztő méretű simlik, de az átlag magánszemély nem árul zsákbamacskát.
A projekt fő irányvonala: a motortér. A tuner erre a legbüszkébb, amit a motorháztető nélküli közlekedése is tükröz

Ezért is gondolta úgy Meek, hogy a napok óta a látóterébe kerülő 1993-as Prelude tulaját megkörnyékezi, hátha eladó a gépezet. Meeknek mázlija volt, ugyanis a tulaj képes volt már aznap megválni az autótól. Ennek oka semmilyen rejtett hibában nem nyilvánult meg, amit Meek meg is tapasztalt a több éves használat alatt. A JDM-fan tuner azonban két év gyűrés után már érezte a gyári Si-blokk haldoklását, ezért úgy döntött, hogy belefog egy teljes átalakításba. Ebben édesapja is támogatta, akihez szintén közel áll a tuning világa.

Japán belpiacos blokk, boldog Prelude-tulaj

Meek a gyári blokk megfőzése után úgy döntött, hogy nem bízza a véletlenre, ezért egy olyan erőforrást választ, ami már régóta nagy álma és a Prelude paraméterei lehetővé is tették ezt. Egy H22A-blokkot vásárolt Meek, aminek beköltözése hosszas előmunkálatokat jelentett.
Amennyi kell: szolid ültetés, japán felnik és kész is a vérbeli sportos japán kupé

Az egész motorteret kihegesztették, a „felesleges” dolgokat eltüntették, (pl. akku, kábelek) majd a karosszéria színére fényezték. Ezt a műveletet „shaving”-nek, egyszerűen csak borotválásnak nevezi a tuning köznyelve, ami egy teljesen letisztult, mondhatni patika tisztaságú motorteret eredményez, ami méltó környezet a szintén puccba vágott H22-es számára. Az EAD leömlő illetve szívósor, az AEM benzincsövezés, Walbro benzinpumpa, BGK gyújtás és egyedi motortartó bakok tökéletesen passzolnak az ízléses környezetbe. A Greddy kipufogórendszer a markáns hangzást, míg az XTD versenykuplung illetve a Wilwood kuplung főhenger a 200 lóerős teljesítmény megfelelő kezelését biztosítja. Az SSR MS1-es felnik 17x9” méretben ideális házasságot építenek ki a sárvédőkkel, hála az Eibach állítható futóműnek valamint BWR összekötőknek.
A tiszta beltér szintlépéséhez éppen elegendő volt Nardi sportkormány

Meek és apja büszke arra, amit elértek, pláne, hogy ez is volt a cél, hogy egy teljesen visszafogott, szolid OEM+ MK4-es Prelude-öt rakjanak össze. Előreláthatólag lesz még Honda projekt a családban, ha ilyen végkimenetellel, akkor egyértelműen bemutatóra fog kerülni az is. Remélem már te is várod! Forrás: