home Tech A Mazda közölte: érkezik a Wankel-motoros MX-5!

A Mazda közölte: érkezik a Wankel-motoros MX-5!

554 people like this.

Miatánk ki vagy a mennyekben, lenéztél ránk fentről, elküldted sugallatod a sziget ország büszke népének, s lőn a japán mérnökök a Fuji lábának tövében megálmodták a Wankel MX-5-öt!

Whaaaaaaaaaaat?! Igen bizony, a Mazda hivatalos bejelentést tett a 2018-as New York-i Autószalon keretei kapcsán. Már a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztató alatt is hangzott el néhány félmondat, miszerint nagy dobásra készülnek a japánok a legendás kis roadster jövőjével kapcsolatban. Nos, nem kellett csalódnia a nagyérdeműnek, hiszen valóban egy zseniális és isteni döntés ez a Mazda részéről! Ha van két család a gyártónál, ami örökre beleégett az emberek agyába, és biztos, hogy nem veszik a jövő elektromos árnyékának sötétjébe, akkor az bizony az MX-5 és az RX járgányokból jól ismert Wankel-motorok.

Mazda MX-5 ND Rocket Bunny Pandem kittel utcán

A Miata mára már túlzás nélkül a világ legnépszerűbb roadstere, kortalan, korosztálytalan, férfiaknak, nőknek, boyracer suhancoknak, gumifüst függő huligánoknak, de akár a szomszéd Mr. Business-nek is éppen ugyanolyan tökéletes. Egyszóval szerintem a világ egyik legjobb sport autója, és ehhez az élményhez kap most mindenki egy kis „mór póvert” egy Rotaryt, kedves benzingőzős olvasóim, egy ROTÁRIT!

A rizses istenek szerelmére, megélhetem ezt is! Na de, mit lehet tudni a várható upgrade-ről? Mielőtt magára a szent teljesítményre kitérnék, meg kell említsem, hogy kasztni körüli változások is jönnek. A több ló féken tartása több felelősséggel is jár, így a tervező csapat úgy döntött, hogy alapfelszereltségként lesz bukócsővel ellátva az új MX-5, az egyébként is elég tepsi még tepsibb lesz, nyomtáv és karosszériaszélesítés is várható.

Széria tartozék a sperr diffi, opcionálisan pedig Magnaflow Street kipufogórendszert is választhatsz majd bele, illetve Brembo fékeket. A már bemutatott Cherry-tetős verzió után szabadon, a Recaro ülés szett is alap lesz az új Miatában. Most pedig dobpergés, hangzavar, hisztéria, könnyek és repkedő melltartók… Az speciális kiadású Miata, az előd, vagyis inkább testvér 2018-as MX-5 ND legnagyobb választható motor opciója helyett, ami egy skyactive-os 2,0 literes 155 lóerős benzinmotor, a sokak által egekig magasztalt, és méltán népszerű harmadik generációs RX-7 motorral, a 13B-REW egy átdolgozott verziójával érkezik. Marad, az 1,3 literes twin-turbós felállás, viszont a szigorú szabályozások miatt. A Mazda mérnökei felfrissítették az egész rendszert, és kiegészítették saját fejlesztésű Skyavtive tehcnológiával.

Mazda RX-7 B13-REW biturbós rotary motor

Ezzel elérték, hogy az új MX-5 egy 280 lóerős, 206 kW-os, 1 tonnás „szörnyvadállatjátékautó” lesz és vége a slow miata poénoknak, meg a 0-100 ra való gyorsulási idő „előbb-utóbb”- nak való definiálásának. Kibújik a szög a zsákból, akarom mondani a rizsszem, és felzabálja a dagadt, nagyobb motoros ellenfeleit. A 6,1 másodperces 0-100 km/h gyorsulási idő 5,9 mp-re csökkent, valamint a 214 km/h végsebesség 268 km/h sebességre nőtt. Sok erő, pehelysúly.

A Miatának már alapból hatalmas előnye van, még a leggyengébb 1,6-os NA-val is szépen lehet pucolni, ha tudja, mit csinál az ember, de így végleg hivatalosan is belép a gyors autók kategóriájába az egyébként sokszor inkább túra autónak titulált kis roadster.

Forrás:

Nem mellesleg kellemes április elsejét kíván az Alapjárat csapata! Ezt benézted 😉👌

Az Alapjárat csapata április elsején

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
554 people like this.

Kapcsolódó írások

Egy komment itt: “A Mazda közölte: érkezik a Wankel-motoros MX-5!

  1. Azt a jó büdös retkes életbe.
    Pont azon ábrándoztam, hogy milyen fasza lesz egy wankel motorral…erre…jaaa, hát amúgy nincs ilyen és nem is lesz. De az adatokon csodálkoztam azért.
    Jó volt, szép volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat