2018. április 01. | 17:55

Miatánk ki vagy a mennyekben, lenéztél ránk fentről, elküldted sugallatod a sziget ország büszke népének, s lőn a japán mérnökök a Fuji lábának tövében megálmodták a Wankel MX-5-öt!

Whaaaaaaaaaaat?! Igen bizony, a Mazda hivatalos bejelentést tett a 2018-as New York-i Autószalon keretei kapcsán. Már a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztató alatt is hangzott el néhány félmondat, miszerint nagy dobásra készülnek a japánok a legendás kis roadster jövőjével kapcsolatban. Nos, nem kellett csalódnia a nagyérdeműnek, hiszen valóban egy zseniális és isteni döntés ez a Mazda részéről! Ha van két család a gyártónál, ami örökre beleégett az emberek agyába, és biztos, hogy nem veszik a jövő elektromos árnyékának sötétjébe, akkor az bizony az MX-5 és az RX járgányokból jól ismert Wankel-motorok. A Miata mára már túlzás nélkül a világ legnépszerűbb roadstere, kortalan, korosztálytalan, férfiaknak, nőknek, boyracer suhancoknak, gumifüst függő huligánoknak, de akár a szomszéd Mr. Business-nek is éppen ugyanolyan tökéletes. Egyszóval szerintem a világ egyik legjobb sport autója, és ehhez az élményhez kap most mindenki egy kis „mór póvert” egy Rotaryt, kedves benzingőzős olvasóim, egy ROTÁRIT! A rizses istenek szerelmére, megélhetem ezt is! Na de, mit lehet tudni a várható upgrade-ről? Mielőtt magára a szent teljesítményre kitérnék, meg kell említsem, hogy kasztni körüli változások is jönnek. A több ló féken tartása több felelősséggel is jár, így a tervező csapat úgy döntött, hogy alapfelszereltségként lesz bukócsővel ellátva az új MX-5, az egyébként is elég tepsi még tepsibb lesz, nyomtáv és karosszériaszélesítés is várható. Széria tartozék a sperr diffi, opcionálisan pedig Magnaflow Street kipufogórendszert is választhatsz majd bele, illetve Brembo fékeket. A már bemutatott Cherry-tetős verzió után szabadon, a Recaro ülés szett is alap lesz az új Miatában. Most pedig dobpergés, hangzavar, hisztéria, könnyek és repkedő melltartók… Az speciális kiadású Miata, az előd, vagyis inkább testvér 2018-as MX-5 ND legnagyobb választható motor opciója helyett, ami egy skyactive-os 2,0 literes 155 lóerős benzinmotor, a sokak által egekig magasztalt, és méltán népszerű harmadik generációs RX-7 motorral, a 13B-REW egy átdolgozott verziójával érkezik. Marad, az 1,3 literes twin-turbós felállás, viszont a szigorú szabályozások miatt. A Mazda mérnökei felfrissítették az egész rendszert, és kiegészítették saját fejlesztésű Skyavtive tehcnológiával. Ezzel elérték, hogy az új MX-5 egy 280 lóerős, 206 kW-os, 1 tonnás „szörnyvadállatjátékautó” lesz és vége a slow miata poénoknak, meg a 0-100 ra való gyorsulási idő „előbb-utóbb”- nak való definiálásának. Kibújik a szög a zsákból, akarom mondani a rizsszem, és felzabálja a dagadt, nagyobb motoros ellenfeleit. A 6,1 másodperces 0-100 km/h gyorsulási idő 5,9 mp-re csökkent, valamint a 214 km/h végsebesség 268 km/h sebességre nőtt. Sok erő, pehelysúly. A Miatának már alapból hatalmas előnye van, még a leggyengébb 1,6-os NA-val is szépen lehet pucolni, ha tudja, mit csinál az ember, de így végleg hivatalosan is belép a gyors autók kategóriájába az egyébként sokszor inkább túra autónak titulált kis roadster. Forrás: Nem mellesleg kellemes április elsejét kíván az Alapjárat csapata! Ezt benézted 😉👌