2017. május 22. | 17:19

A Lamborghini Diablo több mint 10 verzióval örvendeztette a nagyérdeműt, a jellegzetes sárga szín és a bitang motorok legendássá tették az olasz ördögöt

Sokan úgy hiszik a Diablo volt az utolsó igazi Lamborghini, ez természetesen vitatható. A Diablo még az előtt készült, hogy az Audi felvásárolta volna a céget, átitatva az autókat németes sterilitással. 1990-ben jelent meg a Countach utódjaként, 2001-ig pedig gyártásban is maradt, őt váltotta a Murcielago. 11 év sok idő, a Lambo mindig frissen akarta tartani a Diablót, így sok egyedi változat készült belőle, nézzük tehát a legnagyobbakat.

Diablo – 1990

5.7 literes V12, a Miurában, Countachban és a Murcielagoban is ezt a motort vették alapul. Ezzel az erőforrással a Diablo 320 km/h-s végsebességre volt képes, így vált kora egyik leggyorsabb autójává. Mint ahogy a Countach, a Diablo is sokkal letisztultabbnak tűnik későbbi társaihoz képest, köszönhetően Gandini tervező úrnak.
Lamborghini Diablo 1990

Diablo VT (1993)

A VT utal az új difire, ami lehetővé tette, hogy az energia egynegyedét az első kerekekre helyezzék át. A frissítések közé csak néhány kozmetikai változás, a fékek korszerűsítése tartozott, ezeken kívül a szervokormány, az átformált légbeömlők és néhány Diablo használatot könnyítő módosítást alkalmaztak az olaszok.
Lamborghini Diablo VT 1993

Diablo SE30 (1994)

A Lambo 30. születésnapjára készült. Könnyebb és erősebb a hagyományos Diablónál, 37 lóerőt hozzádobtak a 492-höz. 150 darab készült belőle, hátsó kerék-meghajtással, 28 darabot a JOTA specifikációinak mentén állítottak elő, még erősebbé és egyedibbé téve az SE30-at.
Lamborghini Diablo SE30 1994

Diablo SV (1995)

510 lóerő és hátsókerék meghajtás – az SV jó hírnévnek örvendett, olcsóbb volt a már meglévő Diablókhoz képest, ellentétben a későbbi Muricelago és Aventador SV-vel. A dizájnerek opcionális hátsó szárnnyal dobták fel a legendás sportkocsit.
Lamborghini Diablo SV 1995

Diablo VT Roadster (1995)

Egy átlagos VT tető nélkül. Hogy az avatatlan szemeknek könnyebb legyen a VT-ket megkülönböztetni, a lecsapott tetőn kívül a lökhárítón és a kárpitokon eszközöltek változtatást a tervezők.
Lamborghini Diablo VT Roadster 1995

Diablo SV-R (1996)

Versenyre kész a lecsupaszított SV – az első Lamborghini ami hivatalosan is versenyre készült.
Lamborghini Diablo SV-R 1996

Diablo SV, VT és a VT Roadster (1999)

A Lamborghininél 1999-ben bejelentették a faceliftes Diablót. A bukólámpákat fix, Nissan 300 ZX fényszórókkal helyettesítették és a belsőn módosítottak megint csak, ezen kívül 529 lóerőig pumpálták fel motorokat.
Lamborghini Diablo SV 1999

Diablo GT (1999)

A Lambo 83 GT-t szeretett volna építeni és kifejezetten Európába szánta őket. 80 példány került eladásra, azok közül pedig biztosan jutott néhány az öreg kontinensen kívülre is, előszeretettel vitték őket Amerikába. A GT egy könnyűsúlyú, extrém karosszériával rendelkező, izmosabb, 6.0 literes V12-es volt, 575 lóerővel.
Lamborghini Diablo GT 1999

Diablo VT 6.0 (2000)

2000-ben a Lamborghini már teljesen az Audi uralma alatt állt. Finomítani és modernizálni akarták a Diablót, szóval elküldték Luc Donckerwolke urat Sant’Agatába, hogy alkosson valami meggyőzőt. A VT 6.0 egy kevésbé agresszív változata volt a GT-nek, inkább a belső és a külső megjelenés kapott nagyobb figyelmet a ráncfelvarrás során. Többnyire összkerékhajtással értékesítették, de ha szépen kérték az olaszokat, kiadtak hátsókerekest is a kezeik közül. A VT 6.0 ennél is spécibb, SE verziója 2001-ben került a kereskedésekbe.
Lamborghini Diablo VT 6.0 2000

Diablo GTR (2000)

Az 1999-es Bolognai Autó Show keretein belül mutatták be, a már eleve lenyűgöző GT pályaváltozatát. Súlycsökkentés céljából a légkondit, hangszórókat és a hővédőket is kiszedték, egyetlen ülést hagyva a 6 pontos övekkel. A Lamborghini harmincat tervezett, negyvenet gyártott le, plusz még negyven alvázat a versenyeken megtört darabok helyettesítésére.
Lamborghini Diablo GTR 2000

Forrás:  
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!