2017. május 26. | 15:55

A Jaguar Special Operations-részlege elkészült a legfrissebb és a jelek szerint az eddigi leggyorsabb autójukkal, az XE SV Project 8-cal, amivel a Nürburgringre mennek

Mint minden magára valamit is adó gyártó, a Jaguarnak is tesztelnie kell az XE SV Project 8-at a Nürburgring embert és autót próbáló pályáján. Ha a gyári adatok helyesek, a Jaguar csodaautója lehet a leggyorsabb szedán, amelyik valaha is szelte a Nürburgring köreit. A jelenlegi csúcstartó az Alfa Romeo Giulia Quadrifogliója, így mindenképp érdekesnek tűnik, ahogy az angolok megpróbálják letaszítani a taljánokat.

Viszont a Giuliával ellentétben, amely egy Ferrari-eredetű V6-os motort használ, a Jaguar a saját fejlesztésű, már széles körben elterjedt 5.0 literes kompresszoros V8-as motort alkalmaz. Ezt a motort használja a Jaguar az F-Type R-ben és a Range Rover SVR-ben, 550 LE-s kivitelként, míg az F-Type SVR-ben már 575 LE-sként. Azonban vérszemet kaptak és még inkább húztak egyet a motor teljesítményén, így az XE SV Project 8-ban már mint 592 LE-t ad le.

Az XE SV Project 8-at, ahogy a Jaguar mondta, nem valami „ultra-alacsony” számban tervezik gyártani, sokkal inkább 300 darabot legyártanak, hogy azt értékesítsék az egész világon. Persze, léteznek ennél ritkább autók is, de ez a 300 darab se tűnik egy akkora eresztésnek.

„Az idő elérkezett, hogy a Special Operations-részleg megalkossa a Jaguar történetének legextrémebb utcai autóját. A Special Operations-részleg megszállottja, hogy a Jaguar-szellemiség és a teljesítmény szem előtt tartásával megalkosson egy olyan autót, ami a legizgalmasabb vezetési élményt nyújtja.” – ezt John Edwards, a Jaguar Special Operations-részlegének az igazgatója mondta.

„Az ügyfeleink ámultak az F-Type Project 7-től. Az új XE SV Project 8 egy magasabb szintre emeli az aerodinamikát és a mérnöki teljesítményt – a fanatikusoknak és gyűjtőknek fogjuk ajánlani.”

A szuperszedán bemutatása a nagyközönség előtt a Goodwood Fesztiválon fog megtörténni június 30-án, de szűk körben már két nappal korábban meg fogják mutatni álcamatricázás nélkül is. Árról egyelőre nem nyilatkoztak, de ahogy Edwards mondta:

„Egy ilyen extrém teljesítményű autó árát nagyban meg fogja határozni a ritkasága.”