2017. április 26. | 17:57

Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a Zöld Pokollal, a világ egyik leghíresebb versenypályájával. A gyártók számára is releváns a Nordschleife, ugyanis minden valamire való autó fut egy gyorskört itt.

A Top100-as listára nem könnyű felkerülni, pedig a presztízs értéke nem kicsi. A leggyorsabbak pedig igazán büszkék lehetnek magukra, hiszen minden egyes tizedmásodperc növeli a rizikófaktort a veszélyes német pályán. Heti cikkünkben összegyűjtöttük a 8 leggyorsabb utcán is használható autót.

1. Radical SR8 LM


Hihetetlen ugyan, de van ahol szembe jöhet az utcán

A Radical egy brit cég, amely nyitott versenygépek gyártásával robbant be a köztudatba. Autóik elsősorban pályára készülnek, de bizonyos modelljeik utcára is regisztrálhatóak. Ilyen az SR8 LM is, bár a hazai jogszabályok ismeretében itthon ez elképzelhetetlen. A kicsi és könnyű kasztniba két négyhengeres Suzuki motorkerékpár motort szereltek, a teljesítmény pedig így 455 lóerős lett. Ami igazán érdekes, hogy a 6:48-es köridő 2009 óta áll hivatalosan, azóta sem futott jobbat egy utcai autó sem. 2015-ben a McLaren állította,hogy futottak a P1-el egy 6:47-es időt, de ez máig nem lett hivatalosan megerősítve.

2. Lamborghini Huracan LP640-4 Performante


Pár éve még a Murcielago tudta ezt a teljesítményt

Huracan már 3 éve van a Lamborghini palettáján, így eljött az ideje egy erősebb és gyorsabb modell bevezetésének. A Performante 5.2 szívó V10 motorjából már 631 lóerőt tudtak kicsikarni a mérnökök, ami mind a négy kereket hajtja. Az alapmodellhez képest, kívülről-belülről érkezik újdonság, szénszálas kiegészítőkkel, szárnnyal és átdolgozott belső térrel. A százas sprint így a Huracannal már beesik 3 másodperc alá. Tavaly októberben pedig, Marco Mapellivel a volán mögött, első próbálkozásra 6:52 alatt ért körbe a Ringen. Ezzel jelenleg hivatalosan is a leggyorsabb igazi szériaautóvá vált.

3.Porsche 918 Spyder


Sokan úgy vélik, hogy a Huracan ideje manipulált, és a 918 valójában gyorsabb

A Porsche 2013 és 2015 918 darabszámos csúcssportautója a várakozásokat felülmúlva teljesített minden tekintetben. A középmotoros, kétüléses Porschét egy 4.6 literes V8-as és egy elektromos motor hajtja. Az összteljesítmény 887 lóerő, ami a PDK váltón keresztül jut a hajtás többi részéhez. A Porsche a fékekkel is nagyot alkotott, megjelenésekor a Motortrend féktesztjének aktuális rekordját is megdöntötte. Amikor végighajtották a Nordschleifén akkor lehettek igazán büszkék. 2013 szeptemberében, ez volt az első igazi széria utcai autó, ami 7 perc alatt teljesítette a pályát. 6:57-es ideje 14 másodpercet javított az addigi rekordon.

4. Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce


Az SV modell agresszív, hangos és ahogy a neve is sugallja, nagyon gyors

Az Aventador SV-t a 2015-ös Genfi Motorshow-n mutatták be. A V12 motor 50 lóerővel erősebb lett, így már 740 lóerőt termel. Az autó könnyebb és merevebb is lett, 50 kilogrammot tudtak lecsípni, így minden 2 kilóra jut 1 lóerő. A leszorító erő is fontos szempont volt, első és hátsó légterelőket terveztek, illetve egy nagy szárnyat az autó hátuljára. A leszorító erő így 180 százalékkal növekedett az alap Aventadorhoz képest. Minden adott volt egy jó időhöz, ami nem is maradt el, 6:59-el nem kell szégyenkezni.

5. Nextev Nio EP9


A sorozatgyártásra még várni kell, de kapható lesz a futurisztikus kínai szuperautó

Meglepő módon egy elektromos autó is felkerült a listára. A Nio egy kínai-amerikai cég, a Formula E-ben is aktívan versenyeznek. Első utcára tervezett autójuk az EP9 hivatalosan is a leggyorsabb elektromos négykerekű lett a Ringen. A gyártó 6 darabot fog készíteni, ami bárki számára elérhető lesz, szóval gyorsnak kell lenni a vásárlással. Minden kerékre egy 335 lóerős elektromos motor jut, a gyártó bevallása szerint 1341 lóerős összteljesítménnyel. A köridő 7:05, és számos más pályán is csúcsokat döntött, vezetővel és önvezető módban is.

6. Nissan GT-R Nismo


Nehéz, nem is kirívóan erős mégis tud valamit amit a hiperautók nem.

A Nissan nagyteljesítményű sportautója 2015-ben érett meg a gyári Nismo tuningra. A legfinomabb finomhangolások még tökélesebbé tették a japán mesterművet. A 3.8 literes V6 teljesítménye így már 591 lóerő, a nyomaték pedig 652 Nm. A futómű és a fékrendszer is tovább lett fejlesztve, erősebb stabilizátorokkal és javított fékhűtéssel. A belsőn apróbb változtatásokkal közel 20 kilót spóroltak. A GT-R rengeteg drágább és exklúzívabb szuperautót utasított maga mögé, a 7:08-as idővel. Sokan bírálták a gyártót, hogy enyhén módosított változattal futották az időt, de rendelhető a mért autó tökéletes mása is.

7. Mercedes AMG GT R


Német minőség a versenypályán

Az AMG GT szteroidokkal pumpált testvére a 2016-os Goodwood fesztiválon lett bemutatva. A négyliteres duplaturbós V8 585 lóerőre lett húzva, 750 Nm nyomatékkal. Kívülről kisebb változásokkal tették alkalmasabbá a pályára. Új maszk, első-hátsó diffúzorok és egy fix hátsószárny. A 0-100 így 3.6 másodperc és 320-ig az óra meg sem áll. A német Sportautó magazin által szervezett teszten 7:10 alatt hajszolták végig a Ringen.

8. Gumpert Apollo Speed


Hamarosan érkezik a Gumpert Arrow, kiváncsian várjuk az idejét is.

A Gumpert egy kisebb sportautókat gyártó Német cég, amit a kétezres évek elején alapított Roland Gumpert. Első szériaautójuk, az Apollo a müncheni és az ingolstadti egyetem segítségével készült. Azt állítják, hogy 305 km/h felett az Apollo képes lenne fejjel lefele haladni, a termelt leszorító erőnek köszönhetően. A durván 1200 kilós tömeghez egy módosított 4.2 Audi duplaturbós V8 párosul, száraz karteres olajzással. A motor így olyan közel került az aszfalthoz, amennyire csak lehetett, így a súlypont igen alacsonyan van. 7:11-es idejével még pont felfért listánkra. [wpdevart_poll id="3" theme="1"] Források:
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
  • Címkék:
  • Top