home Tech 8 “özvegycsináló”

8 “özvegycsináló”

126 people like this.

Bizonyos autók kifejezetten csak a legjobb sofőröknek lettek tervezve. Általában ezek kiismerése remek vezethetőséget hozhat, nagy kockázat- nagy jutalom alapon.

Előfordulnak azonban szimplán csak használhatatlanul erős autók ahol csak a teljesítmény a lényeg. Persze nem szabad elfeledkezni az olyan kocsikról sem, amik valóban használhatatlanok. Az ilyen veszélyes autókból szemezgettünk, amiket csak a legvakmerőbbeknek érdemes közútra vinni.

1. Porsche 911 Turbo

Porsche 911 turbo
Kevés kívánatosabb Porsche van a mai napig.

A 911-ek mindig is hajlamosak voltak a túlkormányozottságra. 300 lóerős, farmotoros szinte nulla elektronikával. A súlyelosztás közel sem kiegyensúlyozott, ezért a korai példányoknál a mérnökök súlyokat helyeztek el az autó elejében. Szerencsére  hamar rájöttek, hogy a leszorító erő csodákra képes, így megalkották az ikonikus bálnafarok szárnyakat. A turbólyuk sem kicsi, és kellő fordulaton rendkívül hirtelen jön meg a teljesítmény, így minden adott, hogy a legapróbb hiba is könyörtelen legyen. Ha ez nem lenne elég, a RUF cég készített könnyített, sokkal erősebb duplaturbós verziót belőle.

2. Lancia Stratos

Lancia Stratos
A Lancia Stratos ékes példája annak, hogy egy nehezen vezethető autó érhet el kiváló eredményeket.

A WRC-ből jól ismert stratos igen eltér a megszokott rallyautóktól. A hátsó tengellyel párhuzamosan elhelyezett középmotoros, hátsókerekes Lancia a leggyakorlottabb sofőröket is próbára teszi. Nyomatékos motorjával, rövid tengelytávjával szintén hajlamos a túlkormányzottságra. Sandro Munari úgy vélekedett róla, hogy kétszer sosem viselkedik ugyanúgy. A szélvédő  pedig erősen hajlított formája miatt torzítja a kilátást. A hab a tortán pedig, hogy egy hátulról érkező ütközés a tank elhelyezése miatt könnyen tűzesethez vezethet.

3.Porsche Carrera GT

Porsche
Eladásakor a Porsche vezetéstechnikai tréningeket szervezett a vásárlóknak.

Paul Walker haláláról valószínüleg mindenki hallott, a Carrera GT-ről ekkor híresült el, hogy mennyire veszélyes valójában. A Porsche azonban valóban a legjobb sofőröknek szánta az autót. 600 lóerős V10, manuális váltóval és menetstabilizáló rendszerek nélkül. A középmotoros felépítés miatt az autó olyan fordulékony, mint egy versenyautó, de hibázni nem szabad a volán mögött. Jeremy Clarkson a teszt során pengeélen táncoláshoz hasonlította a vezetést, és ha hibázol az autó leharapja a fejed. A benzintank az utasfülke és a motor közé van építve, ezért ütközésnél rendkvül veszélyes tud lenni, ha megsérül.

4. Dodge Viper

Dodge Viper ACR
A Viper ACR azon kevés amerikai autók egyike, amelyek a Nürburgringen is jó köridőt mentek.

A Dodge Viper brutális, nyers és könyörtelen. Menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszereket egyáltalán nem szereltek bele, és egyáltalán nem felhasználóbarát. A kuplung és a kormány kemény, a váltásokhoz elég nagy erőt kell kifejeteni, a teljesítmény pedig nem felépül, hanem inkább csak tarkón vág. Az ACR modell ráadásul még ezt is tudja überelni, az autó beállításai utcai versenyzéshez és pályanapozáshoz lettek állítva, a teljesítmény felpiszkálása mellett. Ha kordában tudod tartani és  le tudod küzdeni, hogy folyamatosan azt suttogja neked, hogy “Meg foglak ölni!” akkor egy nagyon jó pályautót kapsz.

5. Shelby AC Cobra

Shelby AC Cobra
A legtöbb gyűjtő álma egy eredeti Cobra.

A Cobra egy tökéletes példa az amerikai mentalitásra. Fogtak egy irdatlan nyomatékos V8-at és építettek köré valamit. Minden a motor körül forog, a többi másodlagos, persze ez nem jelenti azt, hogy nem nézhet ki jól. Az, hogy a gyári fékek gyengék, az övek használhatatlanok és a súlyelosztás sem átgondolt, felejthető akadékoskodás. Biztonsági rendszereket a Cobra hírből sem ismer, beleértve a légzsákokat is. Az autó irányíthatóságáról sem lehet sok jót elmondani. Mindezek ellenére a Cobra kultuszautó lett, elképesztően magas áron kelnek el a gyári darabok, és a replikák is.

6. Toyota MR2 Turbo

Toyota MR2 Turbo
A problémás fenntarthatóság ellenére is igen nagy rajongótábora van a zsebferrarinak.

Sokak szerint a valaha volt legveszélyesebb autó, egy koporsó négy keréken. Középmotoros, viszonylag nagy, könnyen húzható teljesítménnyel. De miért is ilyen veszélyes? Az MR2 súlyelosztásából adódóan nagyon hajlamos a gázelvételre és fékezésre történő túlkormányozottságra. Ha túl gyorsan mész egy kanyarban, akkor logikusan a fékre lépve lehet korrigálni, ez az amit egy ilyen autóban nem szabad. A fara azonnal kitörik és ha korrigálni próbálsz akkor is könnyen lehet, hogy a motor tömege átcsapja azt a másik oldalra. Ehhez párosul az apró kasztni, ami mára már gyakran lyukasra van rohadva. Egy jó sofőr keze alatt remekül autózható kis járgány, de a hibákra könyörtelenül reagál.

7. Renault Clio V6

Renault Clio V6
Zaj, kemény futómű, életveszély.

A felismerhetetlenségig reszelt Clio egy igazi kis szörnyeteg. A motor a hátsó ülések helyére került, és a hátsó kerekeket hajtja. Könnyű, erős és igazán kompakt. Az első széria egyáltalán nem mondható kifinomultnak, valójában még csak kísérleteztek a francia mérnökök. Az autó amíg határokon belül van autózva remekül az úton van, de ha rendesen meghajtod egyből könyörtelenné válik. Szinte lehetetlen megfogni, ha megcsúszik, ezért gyakorló vezetőknek egyáltalán nem ajánlott.

8. Reliant Robin

Reliant Robin
Ha fel akarnál borulni, akkor egy Robinnal kezdd a próbálkozást.

Nem csak a gyors autók lehetnek igazán veszélyesek. Elég szembetűnő, hogy ennek az autónak bizony három kereke van. Ebből adódnak a fő problémák. A hirtelen manőverezés szinte kizárt, ugyanis az autó súlypontja ilyenkor könnyen kibillenhet. A három kerék miatt ez pedig szinte azonnali borulással jár. Az autó karosszériájához ráadásul rendkívül sok üvegszálat használtak fel, ami semmi energiát nem nyel el ütközés során.

[wpdevart_poll id=”4″ theme=”1″]

Források: 

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
126 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat