2018. március 04. | 10:25

A Hennessey Exorcist Chevrolet Camaro ZL1 legalább 350 okkal rendelkezik, amiért érdemes kicsengetni érte a 120 000 dolláros vételárat.

Társszerző: Hajdu Balázs

Az átlagos autós számára a végsebesség nem egy igazán fontos mérőszám. Ám ha valaki szeretne felvágni a barátai előtt néhány ütős számadattal, akkor a Hennessey szörnyetege éppen alkalmas lehet a maga 350 km/h-s végsebességével és az 1000 lóerős teljesítményével. A Hennessey bemutatta be az Exorcist néven futó autót, amely a 2017-es Chevrolet Camaro ZL1 alapjaira épül, a 2018-as Dodge Challenger SRT Demon egyfajta kontrasztjaként. A Hennessey – biztos, ami biztos alapon – belepakolt 1000 lóerőt a gépbe. A leleplezéskor még nem ismertek a végsebességre vonatkozó adatok, ám most már tudni lehet, mire képes az Exorcist. A szóban forgó tesztmenetre a Continental gumiabroncs-tesztközpontjában került sor a texasi Uvaldeban. Az autót a profi sofőr és a Ford Performance autósiskola igazgatója, Brian Smith vezette a közel 14 kilométeres, ovális versenypályán, méghozzá a 350 km/h-s végsebességet abszolválva.

A megfelelő sebesség elérése érdekében lecserélték 6,2 literes LT4 V8-as szuperfeltöltős egységet egy 2,9 literes változatra. A tuning cég a közbenső hűtő rendszert is fejlesztette, új vezérműtengelyt építettek be, átdolgozták a szelepek vezérművét, terveztek egy rozsdamentes acél kipufogó rendszert, ezenfelül pedig újrahangolták a motorvezérlő egységet is. Csak hogy nyilvánvalóak legyenek az összehasonlítás alapjai, a Chevy 2017-es Chevrolet Camaro ZL1-ese 650 lóerővel képes volt elérni 325 km/h-s sebességet. Az Exorcist végsebessége ugyan lenyűgöző, ám a Hennessey még ennél is többre, konkrétan 480-ra vágyik a Venom F5 szuperautóval. Annak az autónak a végsebesség tesztjeire legkorábban 2019-ben kerülhet sor. Mindeközben a Hennessey szeretne néhány gyorsulási tesztet elvégezni, hogy több információjuk legyen az Exorcist irányításáról és fékezési képességeiről. Itt egy videó a kulisszák mögül, mely bemutatja az Exorcist száguldását a versenypályán:
Forrás: Motor Trend