2018. június 05. | 17:47

Wesley Aldrichnek sikerült beszereznie egy japán különlegességet, vagyis egy Scion tC-t, végzett is rajta pár módosítást.

A Scion tC, avagy Toyota Zelas egy valóságos sportkupé, előállítása a Toyotának köszönhető. Csupán 2004-2016-ig gyártották, ez idő alatt két generáció készült el belőle: az ANT10-es és az AGT20-as. Utóbbi az, amelyik a Zelas névre egyaránt hallgat.

A tC elnevezést a modell eredetileg a „touring coupe” kifejezésről kapta és amikor Wesley 2014-ben beruházott az akkor két éves autóra, úgy gondolta, hogy a jármű kívülről-belülről úgy tökéletes, ahogy van. Igen ám, de biztosan te is tisztában vagy már azzal, hogy általában mindig így kezdődnek a tuning sztorik, a végén pedig egy igazi vadállat jön létre. Nem telt el sok idő az utángyártott alkatrészek beszerzése között, mivel Aldrich már előre, tudatosan megtervezte a tuningolás folyamatát.

Később, miután már elkötelezte magát az építés mellett így fogalmazott:

„A teljes módosítás szándéka az volt, hogy olyan módon építsek egy show-autót, ahogyan én akartam.”

A tunernek volt némi előzetes tapasztalata a módosítások terén, ugyanis korábban végzett már átalakításokat egy Ford F-150-en és egy BMW 330Ci-n. Ez a két modell azonban nem show-autónak készült, ezért tudta, hogy a tC egy egészen más irányba fog menni. A show-autók kiépítései megkövetelik a jó hírű és megbízható márkák használatát, így ezt az elvet követve a Nia Auto Designtól szerzett be egy teljes body kitet az autóra, a vállalat egyébként az építés szponzorálója is volt.

„Nagyszerű támogatást nyújtottak az autóm számára és a Scion közösség egészének is.” – tette hozzá a büszke és elégedett tuner.

Erőforrás és egyéb külső bütykölések a Scion tC-n

Aldrich nem igazán volt megelégedve az autó Toyota 2AR-FE 2,5 literes, soros, 4 dugattyús motorjával és a maga 180 lóerős teljesítményével, éppen ezért hagyta is a fenébe a motortuningot, csupán egy TRD-fejlesztésű légszűrőt szerelt a térbe.

Ha már TRD, akkor a márkán belül érdemes külön megemlíteni a Axle-back kipufogórendszert is. A tuningolásba legtöbbször beletartozik az is, hogy az autó különböző méretű kerekeket kap, ám a Scion tC esetében az Avid. 1 AV-52-esek megegyező, 18x9,5+15-ös méretűek. Az abroncsok Nitto Invo 225/40/18-as méretű gumik, a sárga színű body kitről pedig már fentebb esett szó.

A fékezést keresztfúrt, R1 Concepts E-line fejlesztésű, hornyolt tárcsás fékrendszer biztosítja. Alulra kapott még egy D2 Racing felfüggesztést is Megan Racing hátsó lengőkarokkal.

Megfigyelhetők karbonszálas elemek a tC-n: a motorháztető Seibon VSII-stílusú karbonszálas fedél, de emellett a külső visszapillantók, a hátsó szárny és a B oszlopok is szénszálas bevonatot kaptak. Az hátulsó fényszórók kicsit a Priusra hajaznak és azokat, valamint az elülsőket is lesötítették, ezzel egy sportosabb hatást adva az autó külsejének.

Belül is volt mit átfabrikálni a tC-n

Aldrich kedvenc része az egyedi kialakítású és elrendezésű csomagtartó, melyben két VIAIR márkájú kompresszor mellett látható az Ocala Car Audio által beszerelt JL audiórendszer is.

„Sohasem láttam még tuning autót, amely olyan átalakításokon ment keresztül, mint az én Scionóm!” – fogalmazott Wesley.

Mint az autó külsején, az enteriőrben is a sárga-fekete színárnyalatok és karbonszálas elemek dukálnak. Látszik, hogy az autó eredetileg olyan igazi Toyotás volt belülről, ezt nagyban ellensúlyozza az Avenue Performance kormánykerék.

A tulajdonos Aldrich rendkívül elégedett lett az építménnyel, amit nagy részben magának is köszönhet. Végezetül egy Batman emblémát helyezett a Scion jel helyébe, hogy még figyelemfelkeltőbb, robosztusabb kiállása legyen a járgánynak. Szép munka Wesley!