2023. október 27. | 18:45

Úgy hírlik, mégsem annyira biztos, ami annak tűnt az Audi és az F1-es párosítás kapcsán.

Nem akarásnak nyögés a vége, avagy az Audi F1-es kálváriája tovább folytatódik. Megannyi huzavona után épp egy éve derült ki, hogy a négykarikások beszállnak a Forma-1-be egy meglévő csapat oldalán, ám most úgy hírlik, lehet nagyobb volt a projekt füstje, mint lángja. A márka ugyanis állítólag felülvizsgálja F1-es programjukat.

Természetesen az Audi cáfol, de a német Spiegel információi szerint az új vezetőség újra fogja értékelni a Forma–1-es szerepvállalást. A német lap kiemelte, június végén leváltották Markus Duesmann Audi-elnököt, aki az F1-es projektről döntött, szeptembertől pedig új elnökség állt munkába Gernot Döllner vezetésével.

Már ekkor felröppentek pletykák a leállítás kapcsán, mert több ellenzője is akad az elnökségen belül a tervnek, ráadásul Döllner sem rajong a Forma-1-ért. A Spiegel szerint az Audi vezetősége még egyszer pontosan kielemzi az F1-es szereplésben rejlő potenciált, melynek során két fő szempontot fog figyelembe venni: az egyik a költségek, a másik, hogy mekkora esély mutatkozik a sikeressé válásra.

Két másik lap, az Auto Motor und Sport és a Motorsport-Magazin úgy tudja, hétfőn sor került egy elnökségi ülésre, és erősek voltak a kritikus hangok a projekt kapcsán. Már eleve komoly spórolásra készül a márka, így jó kérdés, hogy milyen szinten illik a képbe a szereplés egy hírhedten költséges sportágban. Ezért is hallhatunk a költségek újraszámolásáról.

A spekulációkat tovább erősíti, hogy az egyelőre Alfa Romeo néven futó csapat igen gyengén szerepel a 2023-as szezonban, így valószínűleg messzebbről kellene kezdeni a fejlesztéseket, mint egy legalább közepesen jól működő gárdánál. Az M4 Sport még kiemeli azt is, hogy emellett a többi csapatnak is érdekében áll táplálni az efféle negatív keletű híreket, hiszen minél nagyobb a bizonytalanság az Audi-projekt körül, annál kisebb az esélye, hogy a náluk dolgozó szakemberek a négykarikásokhoz szerződjenek.

Persze a leállítás ellen az szólhat, hogy az Audi eddig is már (euróban mérve) százmilliós nagyságrendű összeget költött az F1-es előkészületekre, így ha most lefújnák az F1-es terveket, ezzel a veszteséggel már mindenképp számolniuk kellene, továbbá egy zsíros kártérítéssel Finn Rausing részére a Sauber tulajdonosának. Ilyen viszonyok mellett a lap szerint csak egy ideális lehetőség volna: ha a Porsche venné át a stafétát, ám ez is komoly csúszásokat jelentene.

A négykarikások szerint a projekt előkészítése továbbra is gőzerővel zajlik. Neuburg am Donauban bővítik a motorközpontjukat, miközben az új hibrid erőforrásukat már jó ideje fejlesztik. A Saubernél eközben az infrastruktúra javításán és a csapat megerősítésén dolgoznak a háttérből irányító, McLarentől elcsábított Andreas Seidl vezetésével. Meglátjuk, mit hoz a jövő.

Audi