2024. január 11. | 11:25

Aki a Netflix Drive to survive sorozatát nézte, gyakran találkozhatott vele. A döntés hátterében a csapat nem megfelelő teljesítménye áll, amit az új csapatfőnök feladata lesz helyre hozni.

A Formula-1 világa mindig is a pénzről és a teljesítményről szólt. Aki nem teljesít jól, azt akár szerződése lejárta előtt eltávolíthatják pozíciójából.

Történt már ilyen több pilótával is – elég csak a közelmúltból Alexander Albon Red Bulltól való lefokozására, Daniel Ricciardo McLarentől menesztésére vagy épp Nyck de Vries Alpha Tauritól történő év közbeni kirúgására gondolni. Azonban néha hiába teljesítenek a versenyzők a maximumon, ha az autó nem elég jó hozzá.

Ezért pedig a technikai stábon túl az egész istálló direktora, a csapatfőnök szokott felelni. Ilyen szinten könnyen hullanak a fejek, hisz egy minden versenyen küszködő autónál nem sok rosszabb látvány van a befektetők és a tulajdonos számára.

Korábban a Renault Cyril Abiteboul szolgálatait köszönte meg, majd tavaly a Ferrari menesztette Mattia Binottót, amire beindult egy kisebb átigazolási mozgolódás a csapatfőnökök között. Ezúttal ilyesmire nem került sor, ugyanis házon belül pótolják a kirúgott vezetőt.

A Haasról és annak indulásától csapatfőnöki pozícióban tevékenykedő Günther Steinerről van szó, akit a tegnap esti bejelentésében menesztett az amerikai istálló. Bár sosem értek el eddig kiemelkedő teljesítményt, tavaly az utolsó helyen zárták a konstruktőrök versenyét, így gyakorlatilag minden eddiginél rosszabbul szerepeltek.

Steiner szerződése egyébként a tavalyi év végén járt le, bár nem utaltak jelek arra, hogy gondolkodnak menesztésén. Helyét Ayao Komatsu veszi át, akinek munkáját egy eddig nem megnevezett műveleti igazgató segíti majd.

A csapat tulajdonosa és névadója, Gene Haas egyértelművé tette, hogy szeretné nem feleslegesen költeni a pénzét a száguldó cirkuszban, hanem kézzel fogható eredményeket elérni. A Haas eddigi legsikeresebb éve 2018 volt, amikor az 5. helyet szerezte meg a konstruktőrök között.

Depositphotos