2022. november 17. | 08:13

Bejelentette jövő évi pilótapárosát az amerikai csapat.

Egy ideje találgatások tárgyát képezik, hogy vajon Mick Schumacher vagy valaki más vezetheti jövőre a Haas autóját Kevin Magnussen mellett. Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke már az idény elején jelezte, Mick Schumacher autótörései sokba kerülnek a csapatnak, amit nem engedhetnek meg maguknak anyagi okokból.

Két év alatt mindkét fiatal versenyzőjét kirúgta Steiner

Tavaly még Mick Schumacher és Nikita Mazepin volt az istálló két versenyzője. Utóbbi orosz nemzetisége miatt idén nem maradhatott a csapatnál, Steiner pedig visszahívta korábbi versenyzőjét, Kevin Magnussent, aki igent mondott.

A dán korábban már befejezettnek nyilvánította karrierjét, ám ehhez képest egész jól sikerült a visszatérése. Rögtön a nyitófutamon ötödik lett, az első négy futamából három pontot szerzett. Erre senki sem számított annak fényében, hogy 2021-ben az amerikaiak egyetlen árva bajnoki egységet sem gyűjtöttek be, holott minden futamon az első tíz kap pontot, sőt, még a sprinteken is lehet pontokat szerezni.

Kevin Magnussen ezidáig 25 pontot szerzett, míg Mick Schumacher csak 12-t, azaz kevesebb mint fele annyit. A gond elsősorban nem is ez, hanem az, hogy a Haas eddig 5 millió eurós kárt szenvedett el annak okán, hogy a pilótái összetörték autójukat. Ezzel a csapatok között vezetnek az amerikaiak, és sajnálatos módon Mick Schumacher felelős a károk 93%-áért. Ilyen nagy különbség egyik istállónál sincs a versenyzők között e tekintetben.

Egy ideje már lehetett sejteni, hogy ez fog történni

Amikor kiderült, hogy Nico Hülkenberg helyére új tartalékversenyzőt szerződtetett az Aston Martin, már sejteni lehetett, hogy Hülkenberg készül valamire. A találgatások végül igaznak bizonyultak, a mai reggelen a Haas hivatalosan is bejelentette, hogy jövőre Hülkenberg váltja Mick Schumachert.

Ez könnyen lehet, hogy Michael Schumacher fiának F1-es karrierjének végét jelenti, legalábbis innen nagyon nehéz lesz újra ülést szereznie. Jövőre Daniel Ricciardónak sem lesz csapata, így 2024-ben ők ketten is megpróbálhatnak visszatérni.

Hülkeberg rutinos versenyző

Nico Hülkenberg a Williams színeiben debütált 2010-ben. Tehetséges pilóta volt, de örök ígéret maradt, soha sem sikerült felállnia a dobogóra sem. Esélye volt rá, egyszer még pole pozíciót is szerzett, ám szorgos pontgyűjtésen kívül nem tudott mást felmutatni.

Utoljára a 2019-es szezonban versenyzett folyamatosan, akkor a Renaultnál Esteban Ocon váltotta. 2020 óta nincs állandó helye a rajtrácson, noha beugróként többször is versenyzett, legutóbb Sebastian Vettel helyett a 2022-es Szaúd-Arábiai Nagydíjon.

Mit hozhat a jövő?

A hírek szerint Hülkenberg 1+1 éves szerződést kötött. A tapasztalat mindenképpen mellette szól, közel kétszáz futam van a háta mögött. Az időmérő edzéseken rendre jól teljesít, Günther Steiner erős, megbízható versenyzőnek tartja a németet.

Mick Schumacher most azon szurkolhat, hogy a Williams által Nicolas Latifi helyére szerződtetni kívánt Logan Sargeant a hétvégén ne szerezze meg a szükséges pontokat a Forma-2-es idényzárón. Ebben az esetben ugyanis a csapat akár Mick Schumacher szerződtetését is megfontolhatja.

Depositphotos