A monzai Forma-1-es futam általában nagyon izgalmas, hiszen a Ferrari hazájában mindenkiben nagy a bizonyítási vágy. A mostani verseny is ehhez méltóan alakult!
Ha Monza, akkor Ferrari, legalábbis ezen a pályán ilyenkor minden az olasz autóversenyzés büszkeségéről szól. Voltam itt olyan tesztelésen, ahol teltház fogadta az autójuk beállításait próbálgató versenyistállókat, a tömeg pedig óriási ovációval fogadott minden lerobbant, traileren szállított konkurenst. Azért volt óriási tömeg, mert a tesztelésekre ingyen lehet bejutni, így iskolás osztálykirándulásokat szerveznek az ilyen alkalmakra, de családi programnak is remek a dolog. Tudni kell, hogy az olaszok közül sokan nem engedhetik meg maguknak a drága Forma-1-es belépőt, ilyenkor viszont olcsón kiélhetik a rajongásukat.
Ez a kép még az időmérő után készült, a végére más lett a sorrend.
Azért tettem ezt a kis kitérőt, mert így érthető igazán a Ferrariban versenyző Kimi Räikkönen és a Mercedest hajtó Lewis Hamilton csatája, amiben egészen a 45. körig a finn állt jobban. Már az is kedvező előjel volt – mármint olasz részről –, hogy az első két helyről Ferrari rajtolhatott: Räikkönen az élről, Vettel pedig mögüle, a világbajnokságot vezető Hamilton és a másik Mercedes pilóta, Bottas pedig mögéjük kényszerült. A kérdés inkább az volt, hogy mit kezd majd egymással a két élről induló, hiszen a pontversenyben Vettel jelenleg a második Hamilton mögött, és ha valakinek, hát neki még lehet esélye befogni a britet a hátra lévő hét futamon.
Räikkönen integet, pedig aligha lehet boldog a második hely miatt
Ám a rajttól kezdve az események egészen máshogy alakultak, és a történtekben minden benne volt, amit a Forma-1 kínálni tud. Ott volt rögtön a verseny elején a jól rajtoló Hamilton és Vettel ütközése. Ebből a brit gond nélkül kijött, ám a német pilóta nem csak pörgött egy nagyot, de még ki is kellett jönnie lecserélni a sérült első szárnyat. Ez persze Vettelnél a stratégia teljes újratervezését jelentette, így a szárnyon kívül kereket is cseréltek az autóján, majd elkezdte a szokásos elképesztő menetelését keresztül a mezőnyön. Hihetetlen, de végül negyedikként futott be, mindössze 2 másodperccel lemaradva a dobogós Bottastól.
Hiába nyert Monzában Hamilton, itt minden a Ferrariról szólt
A másik Forma-1-es specialitás, a kiállásokkal való ügyeskedés is alaposan összezavarta dolgokat, és ki kell jelenteni, hogy most a német stratégák voltak jobbak ebben. Räikkönen ugyanis már a 20. körben kijött kereket cserélni, miközben Hamiltont egészen a 30. körig kint tartották, arra számítva, hogy a friss gumikkal majd nekieshet a finnek. Ráadásul úgy komponálták meg az egészet, hogy a kerékcserét követően a finn Bottas és Hamilton közé kerüljön, így az utóbbi teljesen feljöhetett Räikkönen nyakára. Amikor pedig Bottas végre kiállt, akkor jött el Hamilton ideje, aki a 45. körben a célegyenesben könnyedén megelőzte a Ferrarit. Hamilton ezután szárnyakat kapott, így a végén több, mint 8 másodperc volt az előnye finn pilóta előtt.
Azért tettem ezt a kis kitérőt, mert így érthető igazán a Ferrariban versenyző Kimi Räikkönen és a Mercedest hajtó Lewis Hamilton csatája, amiben egészen a 45. körig a finn állt jobban. Már az is kedvező előjel volt – mármint olasz részről –, hogy az első két helyről Ferrari rajtolhatott: Räikkönen az élről, Vettel pedig mögüle, a világbajnokságot vezető Hamilton és a másik Mercedes pilóta, Bottas pedig mögéjük kényszerült. A kérdés inkább az volt, hogy mit kezd majd egymással a két élről induló, hiszen a pontversenyben Vettel jelenleg a második Hamilton mögött, és ha valakinek, hát neki még lehet esélye befogni a britet a hátra lévő hét futamon.
Ám a rajttól kezdve az események egészen máshogy alakultak, és a történtekben minden benne volt, amit a Forma-1 kínálni tud. Ott volt rögtön a verseny elején a jól rajtoló Hamilton és Vettel ütközése. Ebből a brit gond nélkül kijött, ám a német pilóta nem csak pörgött egy nagyot, de még ki is kellett jönnie lecserélni a sérült első szárnyat. Ez persze Vettelnél a stratégia teljes újratervezését jelentette, így a szárnyon kívül kereket is cseréltek az autóján, majd elkezdte a szokásos elképesztő menetelését keresztül a mezőnyön. Hihetetlen, de végül negyedikként futott be, mindössze 2 másodperccel lemaradva a dobogós Bottastól.
A másik Forma-1-es specialitás, a kiállásokkal való ügyeskedés is alaposan összezavarta dolgokat, és ki kell jelenteni, hogy most a német stratégák voltak jobbak ebben. Räikkönen ugyanis már a 20. körben kijött kereket cserélni, miközben Hamiltont egészen a 30. körig kint tartották, arra számítva, hogy a friss gumikkal majd nekieshet a finnek. Ráadásul úgy komponálták meg az egészet, hogy a kerékcserét követően a finn Bottas és Hamilton közé kerüljön, így az utóbbi teljesen feljöhetett Räikkönen nyakára. Amikor pedig Bottas végre kiállt, akkor jött el Hamilton ideje, aki a 45. körben a célegyenesben könnyedén megelőzte a Ferrarit. Hamilton ezután szárnyakat kapott, így a végén több, mint 8 másodperc volt az előnye finn pilóta előtt.
A monzai futam eredménye:
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:16:54.484 óra
- Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 8.705 másodperc hátrány
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 14.066 mp
- Sebastian Vettel (német, Ferrari) 16.151 mp
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 18.208 mp
- Romain Grosjean (francia, Haas) 56.320 mp
- Esteban Ocon (francia, Force India) 57.761 mp
- Sergio Perez (mexikói, Force India) 58.678 mp
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.140 perc
- Lance Stroll (kanadai, Williams) 1 kör
A világbajnoki pontversenyek állása a monzai futam után:
- Hamilton 256 pont
- Vettel 226
- Räikkönen 164
- Bottas 159
- Verstappen 130
- Daniel Ricciardo 118
- Nico Hülkenberg 52
- Kevin Magnussen 49
- Perez 44
- Fernando Alonso 44
- Ocon 43
- Grosjean 35
- Sainz 32
- Pierre Gasly 28
- Charles Leclerc 13
- Stoffel Vandoorne 8
- Marcus Ericsson 6
- Stroll 5
- Brendon Hartley 2
A csapatok pontjai a monzai versenyt követően:
- Mercedes 415 pont
- Ferrari 390
- Red Bull 248
- Renault 84
- Haas 84
- McLaren 52
- Toro Rosso 30
- Force India 28
- Sauber 19
- Williams 5