2018. szeptember 04. | 18:42

A Lexus Budában, impozáns környezetben mutatták be új ES-t és az UX-et a magyar sajtó képviselői számára a japán gyártó.

A hetedik generációs ES

Hetedik generációs Lexus ES-t áprilisban mutatták be a Pekingi Autószalonon. A Lexus legrégebbi és legnépszerűbb modellje minden eddiginél tágasabb, csendesebb és biztonságosabb lett. A külseje dinamikus, fiatalos és jövőbe mutató, valamint ez váltja a GS-t a palettában.

Az új ES alapját a GA-K padlólemez adja, melynek következtében hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett az autó. A tengelytávolság is nőtt, emiatt a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz, továbbá nőtt a tengelytáv.

A külső fényezések 12 árnyalatból álló palettáján új Jég-ekrü és Olívazöld színek is megjelentek. Ami a meghajtást illeti, egyféle hajtáslánccal lesz elérhető, ami két literes benzines erőforrást jelent. Ugyanez adja alapját a hibrid változatnak, amely képes önmagát tölteni, valamint rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztás, és minimális károsanyag-kibocsátás mellett képes 218 lóerős teljesítmény leadására, felvéve ezzel a dízel versenytársak teljesítményét.

A GS utódja meglepően magas alapfelszereltséggel, és összesen 8 felszereltségi szinttel lesz rendelhető. Az ES most először érhető el F SPORT változatban is. Ebben a modellben nincs motorikusan változás, viszont megtalálható benne az aktív biztonsági rendszereket és vezetéstámogató technológiákat tartalmazó Lexus Safety System + második generációja. Messziről felismerhető ez a változat, ugyanis a hűtőmaszk fekete színű, keresztirányú mintázatot kapott, továbbá jellegzetes hátsó légterelővel és emblémákkal látták el. A kasztnihoz tökéletesen illenek a 19 colos kerekek, melyek megszólalásig hasonlítanak az LC szériáéhoz. Ez a változat további két színben is rendelhető, melyek az exkluzív Viharkék és F Fehér.

A sajtótájékoztatóra előgyártott autókat hoztak, ez azt jelenti, hogy a beltérben lévő anyagok változhatnak. Ennek ellenére roppant részletes és figyelemfelkeltő volt. Ennek alapjául a a Lexus Future Interior tanulmány szolgált. A digitális műszeregység mellett egy 12,3 colos multimédia kijelző található, ami egy érintőpaddal kezelhető. A beltér telt krémszínben, feketében és topáz barnában is pompázhat.

Az UX, egy kisméretű városi crossover

A 2018-as Genfi Autószalonon mutatkozott be Lexus UX kompakt crossover, ezzel a modellel teljes a SUV palettája a gyártónak. Mindenki megtalálja a neki megfelelő méretű városi cirkálóját: az UX a legkisebb, az NX a középső és az RX a legnagyobb. A külső dizájnja elég érdekes, egyből megfogta a tekintetem, a hátsó lámpája hasonlít egy összevont szemöldökre, ami megmosolyogtató.

A Lexus palettájában ez az első modell, ami az új GA-C alapra épül, ennek köszönhetően az UX-nek alacsonyra került a tömegközéppontja. Az ES-hez hasonlóan az UX 200-ban egy két literes benzinmotor dolgozik, amihez egy új fejlesztésű Direct Shift fokozatmentes sebességváltó csatlakozik.

A hibrid változat 250h névre hallgat, ebben a már említett benzinmotort egészíti ki egy negyedik generációs hibrid hajtáslánc, aminek köszönhetően takarékosabb és erőteljesebb lett.

Elölről robusztus hatást kelt, a különleges nagy méretű hűtőrács, melynek egyedi mintája középről kifele haladva változik. Tökéletesen beleillenek az összképbe, a a nyílhegy alakú nappali menetfények és a tripla LED-es fényszórók. Az autón található apró finomságok közé tartozik a hátsó lámpatesten található apró szárny, ami oldalszélben segíti a stabilitást vagy a lámpatestben található Lexus embléma.

Alapmodellekben megtalálható a Lexus Safety System + csomag, amely tartalmazza a gyalogosészlelővel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, a sávtartó és sávkövető asszisztenst, az adaptív távfény-vezérlést és az adaptív tempomatot. A középső műszeregység letisztult és nagyméretű, valamint a beltér tágas, és ezt a teret a Mark Levinson® Premium Surround hangrendszer tökéletes hangzással képes megtölteni.

Forrás:

  • Alapjárat helyszíni tudósítás