2018. június 02. | 02:55

A Hyundai i30 Kombi hiába kompakt autó, bőséges helykínálatot hordoz családok számára. Az alsó-középkategória ár-érték arányban egyik legütőképesebb alternatíváját néztük meg közelebbről!

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
Minőségbeli javulás
Fickós motor
Sokoldalú futómű
Hátrányok
Néhol olcsó műanyagok
Zajos hátsó futómű
Grafikailag elavult kijelző

A Hyundai i30 első generációját 2007-ben dobták piacra a koreaiak, ezt egészen 2012-ig gyártották. A második ciklusban újabb öt évet kapott, így tavaly ideje volt egy harmadiknak, mely a kor formai követelményeinek eleget téve nem csak kívánatos, de igazán nagy teret is kínál. Egyre ügyesebben bűvészkedtek a helykihasználással, így már ez a kompakt kombi is képes kielégíteni a családosok kívánalmait. Azonban, ha nem a praktikum az elsődleges szempont, akkor kérheted ötajtós vagy fastback-kivitelben is, vagy akár N-sport változatban. Hyundai i30 CW 2007-ből

Hyundai i30 CW 2007-ből

 

Hyundai i30 Kombi: Ízléses a puttony ellenére is

Nem sokat agyaltak a kombi i30 nevének megalkotásakor, ugyanis csak simán i30 Kombi néven fut. Szerencsére a tervezőasztalon dolgozó Peter Schreyer dizájner fejében ennél sokkal komplexebb dolgok kavarogtak, ugyanis az új puttonyos rendkívül sokat változott, egyáltalán nem nevezném kirívónak, nekem kifejezetten tetszik ez a lágyan elnyúló kombi forma. Hyundai i30 Kombi - Teszt Szemből ugyan teljes mértékben megegyezik a többi változattal, de 24,5 centivel hosszabb az ötajtós változathoz képest, így a 2650 milliméteres tengelytávból tágas beltérre lehet következtetni. Az enyhén lejtő tetővonaltól sem kell megijedni, hiszen fejtérből is elegendőt kínál. Nem fukarkodtak a króm díszítőelemekkel a kaszkádos hűtőrácson, ami az olvadt acél leömlő áradását hivatott megtestesíteni. A LED-es, morcos világítótestek hosszúkás formái bizony dinamizmusról árulkodnak, úgy összességében tehát egy vérmes és agilis kombi benyomását kelti. Hyundai i30 Kombi - Teszt

 

Hyundai i30 Kombi: Hely akad bőven

A Hyundai i30 Kombi esetében a kompakt külső igazán szellős belsőt takar. Kényelmes, félig bőr, félig szövet borítású ülések elöl és hátul, nem zörögnek a műanyagok, igényes illesztések és nagyrészt puha bevonatú anyagok fogadnak, bár az egybeöntött műanyag ajtóbetétek sokat rontanak az összképen. Hyundai i30 Kombi - Teszt Alapvetően minden gombnak megvan a helye, egyértelmű a funkciójuk, azonban a „lebegő” 8”-os érintőkijelző annyira belelebeg az arcomba, hogy félre is hessegetném legszívesebben. Több időt is szánhattak volna ennek az elhelyezésére, nekem túlságosan belerondít a képbe, de összességében gyors, könnyen kezelhető, a grafikáján csiszolhattak volna még. Hyundai i30 Kombi - Teszt Az i30 Kombival három felszereltségi szint érhető el, a Premium a nevéből adódóan LED-es kanyarkövető fényszórókat, 17-es kerekeket, a már említett bőr-szövet kárpitozást, parkolást segítő rendszert, kulcsnélküli indítást, sötétített hátsó ablakokat, elektromos kéziféket takar, felárért van panorámatető és tolatókamera is. Ha nem volna elég: az autó képes sávot tartani, található benne vészfékező rendszer, holttér- és keresztirányú forgalom figyelő, ülésfűtés, kormányfűtés, esőérzékelő, sőt, ha bőrüléssel kéred, akkor még szellőztetés is jár. Hyundai i30 Kombi - Teszt Egyszóval számos modern vezetéstámogató, kényelmi és biztonsági extra igényelhető, de a legnagyobb extrát a leghátsó része nyújtja, hiszen a csomagtér alaphelyzetben 602 literes, akár 1650-re is bővíthető, az osztott padlót megemelve könnyedén sík padlózat is kialakítható. Az alacsony küszöb miatt könnyű bele pakolni még síléceket is, hiszen sílécalagúttal is bír, piros pont.

Hyundai i30 Kombi: Fickós az egynégy!

Az i30 N változatának kétliteres motorja a kombiba sajna nem kérhető, a legerősebb benzines egységet jelen esetben a 1,4 T-GDI képviseli. A négyhengeres turbómotor hatfokozatú manuális váltóval társul, kérhető még hétfokozatú DCT automata sebességváltóval, de manuálissal a tuti. Valójában ez, a 140 lóerős, 242 Nm leadására képes motor jelenti az aranyközéputat, hiszen lefelé az 1,0 literes T-GDI található 120 lóerővel, illetve az 1,4-es, szívó MPi, feljebb pedig az 1,6 literes dízel, mely 110 és 136 lóerős változatban kapható. Hyundai i30 Kombi - Teszt Az 1,4-es T-GDI egységgel kompromisszummentes a közlekedés, 9,6 másodperc alatt van százon, leginkább csak a turbólyuk zavar be a képbe, jól reagál, meglepően fickósan viselkedik amellett, hogy kifejezetten csendes. Ha óvatosan közlekedsz vele, hozható a 6,3-as átlag, de normál használatnál inkább 7 literrel lehet számolni, mely alapján tehát nem is biztos, hogy megéri a dízelt venni, hacsak nem céges autónak, vagy napi ingázásra keresel megbízható távol-keleti autót. Hyundai i30 Kombi - Teszt

Hyundai i30 Kombi: Kezdő apák kedvence

Nem az i30 Kombi lesz a mintapélda, ha a kormány közvetlenségéről vagy pontosságáról kell szót ejteni. De annyit elmondanék, hogy kellemesen, könnyedén lehet vele autózni, engedi a meredekebb kanyarokban is a határokon történő autózást. Magabiztosan, ügyesen rugózik, érződik, hogy a futómű hangolására is több időt szántak, családapák mindenképp elégedettek lesznek vele, főleg, ha manuális váltóval kérik. Hyundai i30 Kombi - Teszt

Hyundai i30 Kombi 1.4 T-GDI: Összegezve

A Hyundai i30 Kombi az árcédulát tekintve versenyképes, sőt, 5 év garancia jár hozzá, természetesen a kötelező szervizekkel, karbantartásokkal. A kombi változat felára 300 000 Ft, alapárát pedig 5 819 000 forintban határozták meg. A tesztautóé 7 427 000 Ft, de ebben még nincsenek benne a feláras extrák, melyekkel könnyedén 10 millió forintra is kúszhat az ára. Józan, Comfort felszereltséggel, manuális váltóval, az 1,4-es turbómotorral már 6 319 000 forintér megvásárolható, az 1,0 literes háromhengeressel 250 000 forintot spórolhatsz, az automata közel 500 000 forintba kerül. A konkurensek közül a Kia Cee’d Kombit, Ford Focust, Fiat Tipót vagy akár a Golf Variantot érdemes megemlíteni. Az i30 valahol középtájt helyezkedik el ebben az összehasonlításban, de a remek helykínálat a megnyerő kinézet és erőteljes turbómotorjával remek alternatívát kínál. Bevallom, ebben a racionális-autó összevetésben a választás meglehetősen nehéz.

Hyundai i30 Kombi - 1.4 T-GDI

  • Lökettérfogat: 1 353 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 140 LE 6000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 242 Nm 1500/perc
  • Hossz./szél.: 4585/1795 mm
  • Tengelytáv: 2650 mm
  • Saját tömeg: 1262-1500 kg
  • Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,6 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,3 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 124 g/km
  • Végsebesség: 208 km/h
  • 0-100: 9,2 s