2018. június 25. | 14:47

Hamilton visszaszerezte elsőségét a pontversenyben!

28 év után visszatért a Formula 1 a Paul Ricard versenypályára, Le Castellet-be. Az időmérőn a két Mercedes dominált, a futamon a brit pilóta győzelemre váltotta a pole-t, míg csapattársa csupán a hetedik helyen ért be.

A Mercedes várt a motorfejlesztés bevetésével, így csak a Francia Nagydíjon vetették be. Lewis Hamilton teljes mértékben kihasználta a vasárnapot, ugyanis előző napi pole-pozícióját győzelemre váltotta, mivel fő riválisa, Sebastian Vettel kímélte a saját autóját. Hamilton legjobb formáját hozta a hétvégén Paul Ricard-on, uralta a versenyt és az időmérőt is. Hét másodperccel ért be Max Verstappen előtt, a pódium harmadik fokára pedig Kimi Räikkönen ért fel. A világbajnok kimaradt a rajtnál kibontakozó káoszból. Vettel belecsúszott Bottasba, ezzel megforgatva a finnt, ami miatt jobb hátsó defektet kapott a német első szárnyától. Pierre Gasly és Esteban Ocon is összeakadt egymással, ez mindkettejük versenyének végét jelentette. A pályán lévő törmelékek miatt beküldték a biztonsági autót. Az újraindítást követően a Hamilton, Verstappen, Sainz volt a sorrend. A holland és a spanyol pilóta is kimaradt a zűrzavarból, utóbbi hat helyet jött előre az első körökben. Eközben Vettel és Bottas az ütközést követően pozíciókat vesztettek. A duó kapott egy új első szárnyat és friss lágy gumikat, amivel elkezdték áthámozni magukat a mezőnyön. Mivel hamar túlestek a kerékcseréken nem kellett kiállniuk megint, emiatt gyorsan a top 10-ben találták magukat. Az élen Verstappen ment ki elsőként a lágy abroncsokért. A taktika bejött, miszerint Vettel elé kell, hogy kerüljön a boxkiállást követően, néhány körrel később csapattársának nem sikerült a trükk és az ötödik helyre ért vissza. A Ferrari pilótája szuperlágy gumikra cserélt, miközben ellenfelei a tartósabb lágy abroncsokon futottak. Az ötödik helyre ért vissza a boxból pont Bottas elé, akivel közölte a csapat, hogy károsodhatott a padlólemez, ami a leszorító erő, illetve a stabilitás megváltozásával jár. Ricciardo kihasznált a friss gumiabroncsokat és megelőzte Vettelt a 11-es kanyarban. A német mellett csapattársa is elment, aki néhány másodperccel gyorsabb volt a szuperlágyakon és ezzel fel is ért a dobogó alsó fokára. A Mercedes úgy döntött, hogy Bottas új szuperlágyakat kap, azonban a jobb hátsó kereket nem tudták probléma mentesen leszedni, ami néhány másodperc veszteséget jelentett. A finn csupán a kilencedik helyet csípte meg a visszaérve a pályára. A következő körben Vettel is meglátogatta a boxot, megkapta az ultra lágyakat és letöltötte az 5 másodperces büntetését a Bottassal való ütközésért és az ötödik helyre ért vissza, ahol be is fejezte a futamot. Räikkönen megelőzte Ricciardót, aki küzdött az autóval, a törmelékek miatt sérült első szárnyának köszönhetően. Ricciardo negyedik lett, Vettel az ötödik, Sainz az előkelő hatodik helyen állt, míg 3 körrel a verseny vége előtt erőforrás problémát észlelt, emiatt Kevin Magnussen és Valtteri Bottas is megelőzte. A spanyolt, csapattársa Nico Hülkenberg követte, aki a kilencedik helyre hozta be a Renault-t. Charles Leclerc, aki pályafutása alatt először jutott be a Q3-ba mindent megtett a tizedik, pontszerző helyért. Romain Grosjean a 11. helyen fejezte be a futamot. Öt másodperces büntetést kapott az Oconnal való ütközésért. A Force Indiás Sergio Perez motorproblémával kiállni kényszerült, míg a Williams-es Lance Stroll bal első defektet kapott néhány körrel a leintés előtt. A törmelék miatt bevetették a  virtuális biztonsági autót, ami csupán fél körön keresztül volt érvényben. Hamilton a rajt-cél győzelmével 14 pontos előnyre tett szert a világbajnoki táblázatban, illetve a Mercedes 23 ponttal vezet a konstruktőrök között. A versenyben futott leggyorsabb kör Valtteri Bottas nevéhez fűződik, 1:34.225s –es idővel, amit a 41. Körben futott. Forrás:
  • Címkék:
  • F1