2017. október 10. | 17:42

Az újítások jót tettek a Mustangnak, velük könnyebben kezelhetőbb, gazdaságosabb és persze erősebb is lett a nálunk is egyre elterjedtebb Póni-mobil új évjárata

A frissített kinézet sokakat megosztott, akik imádják a Ford Mustangot, viszont nekik sem lehet kifogásuk a jobb kormányzás, nagyobb teljesítmény és – ami egy amerikai izomautónál ritkán szokott szempont lenni – a jobb fogyasztás ellen. És hogy mennyivel fogyaszt kevesebbet? A Ford legutóbbi nyilatkozata szerint 5,6%-kal többet tud megtenni a Mustang, csak a jobb aerodinamikai csomagnak köszönhetően!
Akár V8-as, akár turbós négyhengeres, még mindig egy "dög" ez az autó, a jó értelemben

Az egyik legnagyobb újítás a Mustang GT-ben az automata váltó, ugyanis a Ford és a General Motors közös fejlesztésű, 10 sebességes váltója került bele, ami a fent említett aero-csomaggal együtt már a hétköznapokban is érezhető javulást hoz a fogyasztásban. Persze izomautó lévén a Mustangot vásárlókat az autó teljesítménye sokkal jobban fogja érdekelni a fogyasztásánál. Azoknak, akik fontos a teljesítmény/fogyasztás arány, nekik ott a turbófeltöltött négyhengeres Mustang. Persze ez egyeseknél kiverheti a biztosítékot, hiszen mi az, hogy turbós, nem szívó (vagy legalább kompresszoros) motor van egy Mustangban?
Ha nem a gazdaságosság a cél, ott a V8-as változat

Viszont átlagfogyasztásnak 9,4 litert adnak meg hozzá 100 km-en, ami azért… eléggé sci-fi kategória, vagy legalábbis nem hinném, hogy volt-van-lesz valaha olyan puhalábú Mustang-tulajdonos, aki ennyit hozna ki fogyasztásban az autójából. Ráadásul a Ford szerint ez az érték változatlan, akár manuális-, akár automata váltóval kéred az autót, de ez is 4,2%-os javulás a korábbi modellhez képest. Jonathan Gesek és Mike Del Zio, a Ford aerodinamikáért felelős mérnökei azt nyilatkozták korábban, hogy az új Mustang teljesítménynövekedése már önmagában azt eredményezné, hogy csökkenne az autó fogyasztása, függetlenül az aero-csomagtól. Viszont a kettő kombinációja eredményeképp a Mustang GT jóval gyorsabb és hatékonyabban használja fel az üzemanyagot.
Van, akinek hiányoznak a "klasszikus" Mustang-vonalak, hogy túl modern lett, de én mégis csodálatosnak tartom

Továbbá elmondták, hogy az új Performance-csomag hátsó spoilere miatt áramlásterelőket kapott az elejére, hogy kiegyensúlyozottabb legyen tőle. Eddig a Mustang alja nyitott volt, viszont most kapott egy panelt, ami a motortól az üzemanyagtartályig védi az autót, jobb aerodinamikai tulajdonságokat kölcsönöz neki, valamint jelentősen csökkenti az utastérbe szűrődő zajt is. Ennek eredményeképp sokkal jobb lesz vezetni nagy sebesség mellett, de hogy mennyivel, azt nem árulták el, annyit mondtak csak, a versenypályán érezhető lesz a különbség. Attól nem kell tartanod, hogy valami takarékos autóvá herélik ki a jó öreg Pony-mobilt, továbbra is gyors, hangos és kiváló eszköz, ha gumit akarsz égetni!
Bármi történjék is, soha nem lesz hétvégi bevásárlóautó a Ford Mustang, feltéve, ha nem a kerekeket akarod elfüstölni a parkolóban

Forrás: Motortrend