2017. október 16. | 15:32

Kato Wataru-nak sikerült, és ez bizony az Ő sztorija: hogy lett nem egész 10 év alatt a világ egyik meghatározó tuningcége, aki bátran hozzányúl a legvadabb autókhoz is

A Liberty Walk név ma már minden tuningban jártas, illetve érintett személynek ismernie kell, de legalább már hallania kellet róla az elmúlt években. A Nagoya (Japán) székhelyű cég 2008-ban kezdte meg világméretű terjeszkedését, amikor Kato-san egy nagyon közeli barátja megkereste Lamborghini Murcielagojával, és egy teljesen egyedi kéréssel. A szuperautót a kötelező teljesítménynövelésen kívül egy teljesen radikális formában szerette volna látni a tulaj, mégpedig az oldschool Shakotan japán stílus iránti vonzalmából adódóan, ultraszéles felnikkel, szegecselt szélesítésekkel és megannyi kiegészítővel. Kato-san nem tudott ellenállni a felkérésnek és belefogtak a projektbe. Alig két év elteltével már 15 Murcielago viselte az akkor kigondolt készletet, de a történet eleje koránt sem itt kezdődött…
Liberty Walk készletek alól a német sportkocsik sem kivételek. A Liberty Walk 911-e

A Liberty Walk megalapításának előzményei

Kato Wataru élete 18 évesen indult be igazán. Akkor szerezte meg a jogosítványát a fiatal tuner, aki addigi tapasztalatait autókkal kapcsolatban az idősebb ismerőseitől, barátaitól szerezte. Az információszerzés nem csak általános volt, a japán „shakotan” stílust követő tunerek inspirálólag hatottak az ifjú Kato életére. Jogosítványa megszerzése után mindössze 80,000 yenért vásárolta első 4-ajtós Kenmeri Nissan Skyline-ját (C110), melynek sorsa már kőbe volt vésve, hiszen Kato teljesen belebolondult az óriási szélesítésekkel, ultraszéles felnikkel és hihetetlenül alacsony hasmagassággal közlekedő shakotan JDM vasakba.
„A Kaizo-Sha (japánul egyedileg módosított autó) világ teljesen magával ragadott, így a Skyline-t abszolút átépítettük a stílusba beleillő elemek hozzáadásával, és minden este éjszakából-éjszakába, városból-városba autóztunk”- mesélte Kato-san.
Alig telt el néhány év, Kato 25 évesen megalapította a Liberty Walk nevű cégét, melynek neve egy japán mondásból ered, jelentése pedig hogy „járj szabadon”.
Az egyik legismertebb Liberty Walk készlet alapja a Nissan GTR volt, immáron már frissített verzióban is kapható

A Liberty Walk fejlődése

Kato-san szabadszellemű személyisége nem csak a garázsának névválasztásában tükröződik, hanem életcéljában is:
„Mikor elindítottam a Liberty Walk-ot egy olyan automatikusan működő workshop-ba képzeltem el magam, ahol a vásárlóim minden rétegből érkezhetnek és őszintén rajonganak az egyedi autók világáért. Legyen az középkorú háziasszony, tinédzser vagy felnőtt üzletember, egyszerűen merjék kifejezni egyéniségüket autóikon megtestesítve”.
Az alig két emberrel indított cég hamar növekedésnek indult, és Japán Chubu-régiójában, majd később egész szigeten elterjedt Kato-san és a Liberty Walk neve. A sorsfordító lépés pedig már az említett évszámban következett be. A főként amerikai belpiacos autókra (pl. Chrysler 300C) és JDM oldschool vasakra szakosodott cég egy új kihívást kapott, annak ellenére, hogy már építettek nem is egy Lamborghinit a lelkes megrendelők számára. A Shakotan stílust kellett átvetíteni egy olasz telivérre, mégpedig úgy, hogy a végeredmény ne legyen se túl radikális, se túl visszafogott. Kato és csapata elfogadta a kihívást, és legyártották a 4 darab sárvédőszélesítésből, első lökhárítóból/toldatból, hátsó lökhárítóból/diffúzorból, oldaltoldatból és hátsó szárnyból álló szettet a Murcielago számára. A végeredmény mindenkit megdöbbentett, pláne a Tokiói Autószalon közönségét és számos céget, akik szerettek volna ugyanilyen szettet látni Lámbójukon. Kato-san ekkor döntötte el, hogy a Liberty Walk új irányvonalat fog felvenni, és megszületett az LB-Perfomance, más néven Lamborghini-Perfomance.
A kedélyek itt fokozódtak igazán: 2014-ben óriási volt a hangulat a tuning világában és főáramű médiájában, az LB-Perfomance Aventador-át illetően. Nem is csoda, hiszen egy közel 100 millió forint értékű autót vett kezelésbe a cég...

Liberty Walk: Út a világhírnév felé

A 2009-es Sema Shown (az USA legnagyobb tuning expója) pedig a legnagyobb durranás egyértelműen az LB-Perfomance stand volt, és innentől a világhírnév felé vezető út kimondottan egyenes volt. A következő három évben (a válság utáni óriási gödör ellenére) az LB-Perfomance Murcielagok bejárták a világot Rómától-Kaliforniáig, ez megalapozta a Liberty Walk hírnevét. 2012-ben döntött úgy Kato-san, hogy frissíti a Murcielago készletét, és ezúttal üvegszál mellett már karbonszál kivitelben is kapható lett. 2013-ban bővült a paletta, és az igazi „Liberty vírus” ezután lódult meg nagy iramban a világ tuning találkozóin. Ferrari 458 Italia-val, Nissan GT-R-el, majd egy évvel később Lamborghini Aventadorral borzongatta a gyári formákra esküdő emberek kedélyeit a cég. A kicsit sem olcsó szuperautók még extrémebb megjelenése mondhatni felrobbantotta az internetet, és a rengeteg negatív hang ellenére a cég elképesztő támogatásnak és népszerűségnek örvendett, már akkor is. A cég természetesen itt nem állt meg, és további részlegekkel fejlesztette a Liberty Walk „anyacéget”. Az új vonal az LB-Stance, ami a középkategóriás autókat célozta meg, ezáltal bővítve a cég vásárlói körét és beteljesítve Kato eredeti álmait. A részleg többek között olyan autókhoz árul készleteket, - nyilvánvalóan minden szükséges futómű/felni tuninggal - mint például az Infiniti G37, Mini Cooper vagy Toyota Prius. A másik frissített szekció az LB-Kids lett, ami mini-villanyautókat gyárt egyedi Liberty Walk-stílusban annak érdekében, hogy már gyerekkorban elindulhasson a tuning iránti vonzalom a jövő generációi számára.
Az eredeti Shakotan és Bosozoku stílusok jegyeit magán viselő C210-es Kenmeri Skyline. Kato-san harmadik autója volt, mára Japán egyik leghíresebb Bosozoku Skyline-ja

Japánban több mint 200 Liberty Walk alkotás szeli az utakat, a világon pedig számuk 400 fölé rúg, főként Európában, az USA-ban és a Közel-Keleten. És ez a szám exponenciálisan növekszik! A cég folyamatosan fejleszti eddigi verzióikat (pl. a Lamborghini Aventador készlet már rendelhető olyan kivitelben, amihez nem szükséges a karosszéria szétvágása) és termelik az újabbnál-újabb készleteket európai, amerikai és japán autómodellekre egyaránt. Kato-san őszintén bevallotta, hogy számított a sikerre, de ilyen mértékben álmában sem gondolta volna, és köszöni szépen, minél több luxus- és szuperautót tervez szétvágni a jövőben, eredeti célja pedig beteljesedni látszik. Források: