A Jaguar a technika csúcsát építette bele az eddig legerősebb autójukba, az XE SV Project 8-ba, amiről most 10 érdekességet lehet megtudni
A Jaguar nagy hangsúlyt fektet az észak-amerikai megjelenésükre, nemsokára az XS SV Project 8 autójukat viszik a Pebble Beach Concours d’Elegance-ra. David Fostertől a Jaguar termékmenedzserétől lehetett megtudni 10 dolgot a Project 8-cal kapcsolatban, mitől is érdemelte ki az autó az SV-emblémát.
Már nem is egészen SV többé
Foster elmondása szerint a Project 8 alkatrészeinek 80%-a teljesen új. Nem csak a külseje változott meg, itt gondolok arra, hogy az orrát teljesen átdolgozták, valamint kapott egy hatalmas spoilert, a csapat a bőre alatt is megváltoztatta az autót. A csomagtartó ajtaját például meg kellett erősíteni, ugyanis a szárny által termelt hatalmas leszorító erőre nem volt az eredeti modell felkészülve. Plusz, hogy a nagyobb kerekek és gumik, amiket a tervezők a Project 8-ra álmodtak beférjenek a csapatnak muszáj volt a fényszórókat is másfél centivel odébb tenni. Csupán az első két ajtó és a tető volt az, amihez egy ujjal sem nyúltak.Baromi sok szénszál az XE SV Project 8-ban
Hogy csökkentsék az autó tömegét és biztosak legyenek abban, hogy a Project 8 a Nürburgring királya legyen, a mérnököknek hatalmas mennyiségű szénszálas anyagot kellett felhasználniuk. A légterelő persze szénszálból készült, ugyanúgy, mint ahogy küszöbök, a diffúzor vagy spoiler. Ami már kevésbé nyilvánvaló az az első és a hátsó lökhárító és a motorháztető, ami szintén szénszálas anyagból készült. Egyelőre a csapat még mindig gondolkodik azon, hogy a jelenlegi alumínium alkatrészeit is szénszálas anyagokra cseréljék, ami további súlycsökkenést eredményezne. Érdekes, hogy a kerekeknek közük nem lesz a szénszálhoz, ugyanis kovácsolt alumínium kerekeken fog gördülni.Még több erő az F-Type SVR-ből vett motornak
Ha Jaguar XF-et veszel a legerősebb motorváltozattal 380 LE-t kapsz, ennyit tud nyújtani a kompresszoros V6-os motor. A Project 8-ban egy nagyságrenddel erősebb, 5.0 literes kompresszoros V8-as dolgozik, aminek a csúcsteljesítménye már 592 LE. Foster elmondása szerint a Project 8-ban dolgozó motor ugyanaz, mint amelyik az 575 LE-s F-Type SVR-ben is dolgozik. Természetesen ekkora erő esetén már szükséges négykerékhajtás, hogy a lehető leghatékonyabban tudja a motor erejét az útra vinni.A Project 8 kipufogó rendszere
A Project 8 kipufogó rendszer kapcsán Foster megjegyezte, hogy "nagyon hasonló az SVR-éhez, annyi különbséggel, hogy más a hangzása". De akármik is legyenek a különbségek, a Project 8 egész egyszerűen hangos. De legalább jólesően hangos.— Collin Woodard (@CBWoodard) 2017. augusztus 7.A kipufogó természetesen titánból készül és a Jaguar elmondása szerint lesz csendes mód is, de az autó karakterisztikáját ismerve nem valószínű, hogy olyan emberek vágynak majd rá, akik csendes üzemmódban akarják majd használni. Úgyhogy körülbelül választhatsz, hogy hangosan vagy nagyon hangosan akarod hallani, amikor taposod a gázpedált.
A Project 8 fékjei
Ha egy majdnem 600 LE-s autóval jársz, nem árt hogy ha esetleg meg is tudsz állni. A Project 8 hatdugattyús karbon-kerámia fékrendszerrel rendelkezik, amit az alapoktól kezdve újonnan terveztek, ugyanígy a féknyerget, mind pedig a fékfolyadékot. Ahogy Foster mondta:"SRF verseny fékfolyadékot adtunk hozzá, ami amellett, hogy stabil fékteljesítményt produkál, nem is fog felforrni intenzív használat közben."