2020. október 02. | 13:14

A Red Bull és az Alpha Tauri kénytelen lesz új motorbeszállító után nézni.

Derült égből villámcsapásként érkezett a hír a Red Bull és az Alpha Tauri számára, hogy motorbeszállítójuk, a Honda a 2021-es év végén kiszáll a Forma-1-ből. A japán vállalat 2015-ben tért vissza a Száguldó Cirkuszba, a McLaren partnereként. Ez az együttműködés nem hozott túl sok sikert, sőt Fernando Alonso egy GP2-es motorhoz hasonlította a Honda erőforrását.

2018-ban a Honda előbb a Toro Rosso, majd egy évvel később már a Red Bull istálló számára is szállított motort. A két istálló ebben az időszakban öt futamgyőzelmet ünnepelhetett – Max Verstappen 2019-es Osztrák Nagydíjon aratott sikere volt hosszú idő után az első Honda-elsőség az F1-ben.

A Honda a sikeres szereplés ellenére úgy döntött, nem hosszabbítja meg a következő idény végén lejáró szerződését a Red Bull családdal, és távozik a Forma-1-ből. A mezőnybn így három motorbeszállító marad: a Mercedes, a Ferrari és a Renault. A Red Bull 2018-ban mondott búcsút a Renault-erőforrásnak, a mostani szabályoknak megfelelően azonban 2022-től ismét a franciáktól kaphatják a csomagot, mivel ők a jövő évtől csak a gyári csapatot látják el motorral.

A Red Bull és az Alpha Tauri a közelmúltban aláírta az új Concorde-szerződést, mely 2025-ig kötelezi őket a Forma-1-es részvételre. Szerinted milyen motorral szerepelnek majd az autóik 2022-től? Visszatérnek a Renault-erőforrásokhoz? Meg tudják győzni a Mercedest vagy a Ferrarit? Esetleg feltűnik a színen egy új motorbeszállító? Ezekre a kérdésekre minél előbb választ kell kapnunk, ha a Red Bull és az Alpha Tauri biztos pozícióból kíván nekivágni a jelentős szabálymódosításokat hozó 2022-es évnek.

  • Címkék: