2022. július 03. | 20:31

A rajtbalesetet követően a második eséllyel már élni tudott a spanyol. Verstappen autója meghibásodott.

Az esős időmérő edzésen Carlos Sainz, a Ferrari versenyzője szerezte meg a pole pozíciót a világbajnoki pontverseny éllovasa, Max Verstappen (Red Bull) előtt. A második sorba Charles Leclerc (Ferrari) és Sergio Perez (Red Bull), a harmadikba Lewis Hamilton (Meredes) és Lando Norris (McLaren), a negyedikbe Fernando Alonso (Alpine) és George Russell (Mercedes), az ötödikbe pedig Csou Kuan-Jü (Alfa Romeo) és Nicholas Latifi (Williams) kvalifikálta magát.

Az első rajt

Bár a futamra nem jósoltak esőt, a rajtot megelőzően vészjóslóan gyülekeztek a felhők a pálya fölött, így meglehetősen izgalmasnak ígérkezett a futam. Az első rajtot követően - mert hogy több is volt belőle - Max Verstappen állt az élre, miután azonnal elment Carlos Sainz mellett. A középmezőnyben óriási csata folyt a minél jobb pozíciókért,ennek hevében pedig több autó is összeért. Óriási baleset lett a végeredménye.

Pierre Gasly hátulról meglökte Russell és Csou autóját. A kínai versenyző autója ennek következtében feje tetejére állt, és magatehetetlneül pörögve, csúszva a célegyenes végi szalagkorlát irányába indult meg. Az autó a gumifalon átpördülve a gumifal és a kerítés közé ékelődött be, nem sok hiányzott, hogy az Alfa Romeo a nézők közé vágódjon. Russell azonnal kiszállt autójából, és Csou felé rohant, hogy segítsen bajba jutott társán.

Alig néhány szurkoló fogta menekülőre a baleset láttán, többen inkább közelebb mentek a várható becsapódás helyéhez, hogy minél közelebbről tudjanak felvételeket készíteni mobiltelefonjaikkal.

Megszakították a versenyt

Piros zászlóval megszakították a versenyt. Mindenki Csou állapota miatt aggódott, miközben Albon autója is meglehetősen nagy ütéseket kapott. Végül kiderült, Csou jól van, ami a becsapódást látva csodával ér fel. Az eset miatt senki sem kapott büntetést, versenybalesetnek minősítették.

Sokáig kérdéses volt, hogy mi történik ezután, végül az FIA döntött: álló rajt lesz, méghozzá az eredeti rajtsorrend szerint. Már aki az új rajthoz is oda tudott állni.

A második rajt utáni események

Az új rajthoz szabadon választhattak gumit a versenyzők. Az élmezőny tagjai közül a legtöbben a közepes keverékeket választották. Gasly a hetedik helyről viszont lágyakon próbált előnyt kovácsolni.

Sainz a második rajtnál már nem hibázott, és bár Verstappen keményen támadta, a spanyol ezúttal visszaverte a támadást. Szerencsére ezúttal komolyabb baleset nem történt. Norris maga mögé utasította Hamiltont. Pereznek megsérült az első szárnya, de tartotta a negyeik helyét.

A hatodik körben Hamilton visszaelőzte Norrist.

Verstappen az élre tört, majd problémája adódott

Miután a tizenegyedik körben Sainz elmért egy kanyart és lecsúszott a pályáról, Verstappen simán átvette a vezetést. Verstappen azonban nem maradt sokáig az élen, mivel a címvédő autója lassulni kezdett. Sainz visszaelőzte, Verstappen pedig gumicserével próbált meg úrrá lenni a helyzeten.

Kiderült, hogy nem csak a gumikkal lehet probléma, Verstappen autójával műszaki probléma adódott. Még húsz kör sem telt el, a Ferrarinál máris házi verseny alakult ki a Ferrarinál. Leclerc arra panaszkodott a rádión, hogy Sainz feltartja őt. A maranellóiak egyszerűen megoldották a dolgot, behívták a boxba kerékcserére Sainzot, így Leclerc a 21. körben átvehette a vezetést.

Három körrel később ismét a boxba látogatot Verstappen, aki számára a pontszerzés is kérdésessé vált. Hamilton mindeközben remek tempóval megközelítette az éllovas Lelerc-et, ám előzésre nem került sor, a Ferrari még az előtt kihívta a monacóit.

Házi csata a Ferrarinál a győzelemért

A 30. körben közölték a Ferrari versenyzőivel, hogy szabadon versenyezhetnek egymással. Leclerc egy másodpercen belülre került Sainzhoz képest, így nyithatta a DRS-t. Bár Hamilton vezetett, ő még nem járt a boxban, így a két Ferrari között kezdett kibontakozni az öldöklő harc a győzelemért.

A Ferrarinál végül nem kockáztatták meg a kettős kiesést, és rászóltak Sainz fülére, hogy engedje el csapattársát.

Hamiltonnak nem sikerült tökéletesre a kerékcseréje, amit a 34. körig toltak.el. 4 másodperces lemaradással követte a két Ferrarit a hétszeres bajnok.

Ocon felkavarta az állóvizet

A francia versenyző autója lelassult, és a 39. körben félrehúzódott a célegyenesben. Úgy tűnt, hogy autója már korábban is lassulni kezdett, de mégsem hajtott a boxba. Muszáj volt behívni a biztonsági autót.

Sainz és Hamilton azonnal reagált és a boxba hajtott, Perez is feltette a lágyakat. Lecercet nem hívta be a Ferrari érthetetlen módon. Bár a monacói az élről várhatta a végjátékot, helyzete reménytelennek tűnt, hiszen kemény keverékű abroncsaiban már volt 14 kör.

Parázs végjáték

Miután a biztonsági autót behívták, Sainz hamar nekiesett Leclercnek. Bár a csapat arra kérte, hogy maradjon márkatársa mögött, Sainz nem hallgatott a Ferrarira, és megelőzte a monacóit, mondván, hogy őt is szorongatja Hamilton.

Perez eközben megelőzte Hamiltont. Nyolc kör volt még hátra, amikor Sainz vezetett, mögötte Leclerc, Perez és Hamilton körözött. Hamilton azonban láthatóan nem adta fel dobogós reményeit, és Leclerc helyzete is egyre kilátástalanabbnak tűnt.

A 45. körben miközben Perez próbálta megelőzni Leclercet, Hamilton átmenetileg átvette a második helyet, ám gyorsan visszacsúszott a negyedikre. Eközben megérkezett Alonso is, és bejelentkezett a dobogóért folytatott harcba.

Négy körrel a leintés előtt tehát Sainz haladt az élen, mögötte Perez, majd Leclerc volt a harmadik. Hamilton a 48. körben megelőzte a monacóit.

Sainz életében először, 150. Forma-1-es versenyhétvégéjén először nyerni tudott. Mick Schumacher életében először pontokat szerzett, méghozzá egyből négyet, hiszen a németet a nyolcadik helyen intették le. Az utolsó körben óriásit csatázott a német Verstappennel, ám inkább elvette a gázról a lábát a helyett, hogy megpróbálkozott volna egy kétes manőverrel. Voltak, akik büntetésért kiáltottak Verstappen kissé túlzott keménységét látván, ám végül a versenybírák nem szabtak ki semmilyen büntetést.

A 2022-es Brit Nagydíj végeredménye:

  1. Carlos Sainz (Ferrari) 25 pont
  2. Sergio Perez (Red Bull) 18 pont
  3. Lewis Hamilton (Mercedes) 15+1 pont
  4. Charles Lecelrc (Ferrari) 12 pont
  5. Fernando Alonso (Alpine) 10 pont
  6. Lando Norris (McLaren) 8 pont
  7. Max Verstappen (Red Bull) 6 pont
  8. Mick Schumacher (Haas) 4 pont
  9. Sebastian Vettel (Aston Martin) 2 pont
  10. Kevin Magnussen (Haas) 1 pont
  11. Lance Stroll (Aston Martin)
  12. Nicholas Latifi (Williams)
  13. Daniel Ricciardo (McLaren)
  14. Cunoda Júki (AlphaTauri)
  15. Estebean Ocon (Alpine) kiesett
  16. Pierre Gasly (AlphaTauri) kiesett
  17. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) kiesett
  18. George Russell (Mercedes) kiesett
  19. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) kiesett
  20. Alexander Albon (Williams) kiesett

A pilóták élmezőnyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 181 pont
  2. Sergio Perez (Red Bull) 147 pont
  3. Charles Leclerc (Ferrari) 138 pont
  4. George Russell (Mercedes) 111 pont
  5. Lewis Hamilton (Mercedes) 93 pont
  6. Lando Norris (McLaren) 58 pont
  7. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46 pont
  8. Esteban Ocon (Alpine) 39 pont
  9. Fernando Alonso (Alpine) 28 pont

A konstruktőrök pontversenyének állása:

  1. Red Bull 328 pont
  2. Ferrari 265 pont
  3. Mercedes 204 pont
  4. McLaren 73 pont
  5. Alpine 67 pont
  6. Alfa Romeo 51 pont
  7. AlphaTauri 27 pont
  8. Haas 20 pont
  9. Aston Martin 18 pont
  10. Williams 3 pont

A következő futamot jövő hétvégén rendezik Ausztriában, az időmérő edzésen valamint a futamon történtekről be fogunk számolni itt az Alapjáraton.

Nyitókép: Depositphotos

Formula 1

  • Címkék:
  • F1