Az Európai Unió négy nagy piacán, Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Franciaországban is kevesebb új autót regisztráltak.
Az nfláció, az ellátási lánc problémái, az ismét növekvő koronavírusos-megbetegedések és a félvezetők hiánya – néhány, az autóipart sújtó problémák közül, amik a 12 hónapja tartó visszaeséshez vezettek.
Európában utoljára 1996-ban regisztráltak ilyen kevés új személygépkocsit, valamivel több mint 1,06 millió járművet. Néhány gyártó eladásai 50%-kal estek vissza - derült ki az Európai Autógyártók Szövetség pénteken közölt adataiból.
A visszaesés a Volkswagen-csoportot érintette leginkább, közel negyedével kevesebb autót adtak el, mint tavaly júniusban. Az első félévben azonban a Stellantisnál volt a legnagyobb, 21,1%-os zuhanás. A Volvo új regisztrációi 47,9%-kal estek vissza júniusban, az év első felében pedig 28,5%-kal. A Jaguar-Land Rover csoportnál 13,2%-os visszaesés következett be júniusban, a 2022-es évet tekintve viszont 34,7%-os a csökkenés.
Nyitókép: Alapjárat