2018. szeptember 12. | 15:57

Christian von Koenigsegg, a svéd hipersportautókat gyártó vállalat atyja, egy igazi ritkasággal érkezett Jay Leno garázsába. Ismerd meg a felháborító sebességet produkáló Regerát!

A svéd üzletember által alapított márkát a legismertebb svéd autógyártóként tartják számon a Volvo és a Saab után. Na de ki tudna jobban bemutatni egy csúcstechnológiát képviselő, nem mindennapi sportautót, ha nem annak megalkotója, Christian von Koenigsegg? A vezérigazgató nemrégiben ellátogatott Jay Leno garázsába, és ha már ott járt, mesélt egy kicsit a Regeráról, de maga Jay Leno sem hagyhatta ki a sofőrülésre huppanás lehetőségét!

Képeket ide kattintva találsz.

Az amerikai humoristáról, pontosabban közel 300 járművének otthont adó garázsáról az utóbbi időben több cikk is született itt az Alapjáraton. Nos, nem véletlenül, ugyanis a milliárdos nem akármilyen fényűző életet él a ritka és egyben méregdrága sportautók tekintetében.

Jay Leno garázsát illetően legutóbb egy 1993-as Porsche Shuppan 962CR kapcsán repültek fel hírek, melynek érdekessége főként az volt, hogy a közúti változatból mindössze 6 darab készült el. A nevében Vern Schuppan, ausztrál autóversenyzőre emlékező autót tulajdonosa, Matthew Ivanhoe vitte el a népszerű humoristához.

A 2015-ös Genfi Autószalonon debütált Koenigsegg Regera erőátviteli-rendszerének köszönhetően is egyedülálló. Erőforrását egy 5,0 literes biturbós V8-as egység képezi, mely egy hidraulikus nyomatékváltó segítségével kapcsolódik egy fogaskerék-áttételhez, így a hagyományos sebességváltóra itt már nincs szükség. A Koenigsegg Direct Drive (KDD) nevet viselő erőátviteli technológiát maga Christian von Koenigsegg találta fel, majd a Koenigsegg Advanced Engineering csapat fejlesztette ki, különösen a Regera modell számára. A forradalmian új technológiának köszönhetően az autó nem csupán könnyebbé vált, a gyorsulás is zökkenőmentesen megy, akárcsak egy elektromos autó esetében.

A hagyományos Koenigsegg modellek mindig is meglepő gyakorlatiassággal, kreatív kényelemmel és remek használhatósági jellemzőkkel rendelkeztek. A tervezőmérnökök elsődleges szempontja az volt, hogy a világ leggyorsabb autóit készítsék el, melyek nem csak a versenypályán, hanem bármely más terepen is képesek megállni a helyüket. A Regera tovább viszi ezt a hagyományt azzal, hogy a felháborító sebesség és innovatív technológia mellett a legmagasabb kényelmet nyújtja!

Miután a jármű elegendő sebességgel, azaz nagyjából 50 km/h-val halad, a nyomatékváltó bezárul, ekkor a kerekek a motor fordulatszámának közvetlen arányában forognak. A végsebességet tehát korlátozza a fordulatszám, ebben az esetben a 400 km/h-s sebesség 8 250 fordulat/percnél teljesül.

A Regera 50 km/h-s sebesség alatt villanymotorokra támaszkodik, melyekből összesen három van a karosszériában: egy-egy a hátsó kerekeken, míg egy másik a motorra szerelve. Utóbbi indítómotorként funkcionál, de képes energiát is felvenni, valamint alacsony fordulatszámon némi nyomatékkal is támogatja a motort.

A Regera egy igazi finom falat, csúcsteljesítménye 1500 lóerő, a 300 km/h-t nulláról mindössze 10,9 másodperc alatt éri el, de amennyiben végigpadlózod, a fent említett 400 km/h-s végsebességre kevesebb, mint 10 másodperccel később repít.

A Koenigsegg Regerából mindössze 80 darab kerül majd gyártásra, továbbá a márka a jövőbeni modellekben is tervezi a Direct Drive technológia alkalmazását.