2017. március 03. | 11:03

Itt a Porsche bizonyítéka arra, hogy a fürge kombik nem mostanában fognak kihalni - az új ST még több raktérrel és egy extra üléssel lesz elérhető

A sportos kombik jövője nem festett túl fényesen, a SUV-ok felvirágzása mellett kezdtek kissé elveszni. Sem az Alfa, sem a Jaguar nem építette meg kompakt limuzinjuk kombi verzióját, illetve a BMW sem készített M5 Touringot 2010 óta. De ne ijedj meg, a Mercedes és az Audi ragyogó példái lebegjenek a szemed előtt, a Mercedes - AMG E63 és az RS6, most kiegészülve a Porsche Panamera Sport Turismoval.
Oldalról nem is tűnik hirtelen kombinak

Régóta vártam erre a pillanatra, az eddigi kémfotókból és teszt videókból valami hasonlót képzeltem el, elégedett is vagyok vele. A Stuttgart-i vállalat két legnépszerűbb modellje mellett – Cayenne és a Macan SUV – a Panamera ST egy hiánypótló termékként fog berobbanni a piacra.
A Porsche Panamera ST igényes beltere

A normál változatban már ismert megoldásokkal találkozhatsz az új kombiban, mint például a hátsó tengely kormányzása, az elektromos stabilizátorok, és a szabvány összkerékhajtás elektromos vezérlésű tengelykapcsolóval. A motorpaletta is ismerős lehet, a 325 lóerős V6-os 4 és a 434 lóerős V6 4S a kínálat legalján helyezkednek el. Az 542 lóerős V8-as Turbo található a csúcson, de van még egy 416 lóerős 4S Diesel és 456 lóerős E-hybrid változat is. Pontos számadatokat nem lehet még tudni, de a súlytöbblet miatt várhatóanl lomhább lesz az előző modellhez képest.
A hátsó, ami a leginkább változott

A Sport Turismo a B-oszloptól hátrafelé változott meg tehát, Mitja Borkert tollának segítségével. A csomagtartó 520 literrel rendelkezik, (az E-Hybrid 420-al) ami 1390 literre bővíthető, amennyiben az üléseket lehajtod. Kérésre elérhető egy „csomagtér elrendező rendszer”, amely tartalmaz 2 sínt, egy szintet létrehozva a raktérben. Segítségével villámgyorsan haza tudsz érni a bevásárlásból, anélkül, hogy egy óriás élelmiszer turmixszá változna az autód. Ezen kívül hátul megjelent egy harmadik ülés is. Nem tűnik a valaha volt legkényelmesebb ülésnek, de legalább van.  A Porsche 4+1-ként hirdeti a kombit, bár jobb lenne, ha egy tágas négyülésesként jelentetné meg. Újdonságként említhető még az elektronikus vezérlésű tető spoiler, ami 170 km/h felett helyzetét megváltoztatja és stabilizálja az autót menetdinamikai szempontból. Ha Sport vagy Sport Plus módban vagy, kinyitott napfénytetőnél, 90 km/h-nál is megváltozik a szöge, hogy csillapítsa a szélzajt.
Az ötödik utas helye, ott középen, nem túl megnyerő

A Sport Turismo megjelenése októberben várható, borsosabb árral elődjéhez képest. A következő héten a Genfi Autószalonon élőben is megtekinthető lesz a csodás kombi. https://www.youtube.com/watch?v=sLorbT6G4g8 Forrás: Ajánlott cikkek: