home Közösségi, Nagyvilág Szociautók rengetegében jártunk – GALÉRIA!

Szociautók rengetegében jártunk – GALÉRIA!

0 people like this.

A hatodik alkalommal megrendezett Szociautó Kiállításra és Nosztalgia Találkozóra látogattunk el 2018 augusztusának első hétvégéjén: Ladák, Moszkvicsok, Trabantok, retro-kétkerekűek Szolnokon.

2018. augusztus 5-én rendezték meg a 6. Szocijármű Kiállítást és Nosztalgia Találkozót a szolnoki Turisztikai és Szabadidő Központban, a volt KISZ- táborban. 2017-ben több mint 270 autó és motorkerékpár érkezett a rendezvényre és közel 1800 volt kíváncsi a szebbnél-szebb járművekre, úgyhogy idén is nagy érdeklődésre számíthattak a rendezők.

A Szovjet Járműves Baráti Társaság és a Nosztalgia Találkozó szervezésében a 9. Szovjet Jármű Túratalálkozó zárónapja volt a vasárnapi. 2101-es tulajdonosként nagy izgalommal léptem be a keverékszagú füstfelhőkön át a napsütötte füves placcra, ahol veterán és oldtimer járművek hada fogadott minket, a belső parkoló területén inkább tuning Kocka Ladák és egyéb különlegességek kaptak helyet.

Jó pár jármű motorháztetején, csomagtartójában lapultak meg értékes alkatrészek, az autótulajdonosoknak alkalmuk volt csere-berélni, megosztani a tapasztalatokat, megmutogatni egymásnak féltve őrzött kincseiket, sőt, ingyenes műszaki felülvizsgálatot is kérhettek a kitelepült NKH munkatársak jóvoltából. Az igazi fanatikusok 10:00-tól járműtörténeti bemutatókon is részt vehettek.

A Nosztalgia Büfében kikértük magunknak a nosztalgikus, magyaros hot dogot, melynek jóízű elfogyasztása után úgy döntöttünk, visszatérünk a rengetegbe és megnézzük közelebbről az esemény egyik legmeghatározóbb jelenségét, a Sirály Csajkát, melynek V8-as motorját pont abban a pillanatban indították be. Az élő videót az Alapjárat Facebook oldalán tudod visszanézni!

A Csajka után talán a legnagyobb érdeklődést a svédek egyik unikuma élvezte. Az 1971 és 1973 között készült Volvo 1800ES már abban az időben elhozta az ismét divatba jött Shooting Brake formanyelvet, melynek megalkotásánál a kombi és kupé stílusjegyek harmonikus egységesítése volt a cél. Így a tehetős, nagyrészt amerikai vásárlói réteg stílusosan érkezhetett meg a golfozás, vadászat, vízi sportok helyszínére. Az ES változat 1973-ban készült kizárólag, az 1800-as technikáját használta, többek között egy 1986 köbcentis, soros, négyhengeres, 130 lóerős motort. A járműhöz már széria volt a biztonsági öv és az első lökhárító teleszkópos rögzítése, szédületes, hogy a Volvo már akkor figyelt az ilyesmikre. A Volvóról készült élő bemutatót szintén Facebookon éred el!

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat