2018. február 23. | 12:54

Láttál már igazán magas lépcsősort? És lépcsőkre felmászó Range Rovert? És a kettőt együtt egy teljesen elmebeteg kihívásban?

Ha legalább az utolsó válaszod nem a fenti kérdésekre, akkor ez a Te napod, az új Range Rover Sport Plug-in hibrid vállalta a kihívást, és nekirugaszkodott a Mennyország kapuja felé vezető útnak. A kínai Hunan tartomány Tianmen hegy leghíresebb útszakasza, ez a 11,3 km-es, 99 hajtűkanyarral megszórt útszakasz lesz a Range Rover játszótere, a végén pedig szám szerint 999 darab 45 fokos emelkedésű lépcsőt kell legyűrnie az új plug-in hibridnek. Te mit gondolsz, menni fog?

A helyiek az út legvégét, vagyis a csúcson elhelyezkedő természetes sziklaívet a Mennyország kapujának hívják, hiszen az ég szédületes környezetben és magasságban találkozik a földdel. A cél elérése koránt sem veszélytelen, nem mellesleg iszonyatosan félelmetes is. A 11,3 km-es útszakaszt számtalanszor megtették már nagy sebességgel is profi pilóták, de a lépcső tetejére még soha senki nem kapaszkodott fel, főleg nem egy SUV-val.

Elég durva lehet, ha még a Le Mans győztes is tart egy kicsit

A csúcs eléréséhez nem csupán erőre, rátermettségre is szüksége van egy autónak, a Tianman Hegyi Útjánál jobb helyet pedig keresve sem találhattak volna az új Range Rover Sport plug-in hibrid tesztelésére. A Rovert Ho-Pin Tung vezeti a kihívás alatt, aki 24 órás Le Mans-győztes és a Jaguar Formula-E versenyzője, tehát nem ma kezdte. Ideje kiderülnie, hogy az új Range Rover Sport Plug-In Hybrid SUV hogy veszi az akadályokat a felfelé tartó úton.

A kaland az egyesült Királyságban kezdődött, ahol Ho-Pin csatlakozott a Jaguar Land Rover tesztelésével foglalkozó csapatához, és elkezdték megépíteni a speciális teszt modellt. A feladat nem minden szempontból vizsgálható előre, hiszen Ho-Pin vezetéstechnikája és a majd akkori környezeti tényezők is befolyásolják az eredményt.

"A Sárkány kihívás a legnehezebb kihívás, amiben valaha is részt vettem, mert nem jelenthetem ki előre kategorikusan, hogy sikeresek leszünk" - mondta Ho-Pin.

Az ECO buszok által használt 99 kanyaros útszakaszt könnyűszerrel megtette a Rover a maga „szerény” 404 lóerős si4 Ingenium motorjával és a 85 kW-os hibridtámogatással. Minden hajtűkanyar a szakértelem és a képesség próbája, de a Terrain Response 2 rendszer által felkínált kiváló kezelhetőség könnyedén kivitelezhetővé tette az új Range Rover Sport számára a manővert.

Miután megtárgyalták a szlalom-fordulókat, a hibrid SUV gondosan körbejárta a legalacsonyabb lépcsőfokot, így a kihívás végső szakaszába került. A Sverd és Roll üzemmódba kapcsolva, a kombinált 404 lóerős motorral és az elektromos motor által biztosított azonnali nyomatékkal a New Range Rover Sport Plug-In Hibrid működésbe lépett. A tüzelőanyag és az elektromos kombinációból eredő tartós energiaellátás kihasználásával pedig a hibrid 4x4 elsőként a világon felért a Mennyek Kapujáig. 

Forrás: