2018 februárja remek hónapja volt az európai autókereskedőknek: 4,2 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban. A dízelek azonban nagyot buktak.

Az autóipar lélegzetvisszafojtva várja minden hónapban az összesített eladási adatokat, mert végső soron ezek mutatják a valós fogyasztói trendeket. A 2018 februári számok nem okoztak meglepetést abból a szempontból, hogy az európaiak továbbra is mind több autót vásárolnak, a februári 1,6 millió eladott személykocsi 4,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A magyar kereskedők ugyancsak elégedettek lehetnek a februárjukkal, idén 24,6 százalékkal több autót adtak el, mint 2017-ben, ez pedig a harmadik legjobb adat az EU-ban. A magyar kereskedőket csak az egészen elképesztő ralit produkáló horvátok és görögök múlták felül a maguk 46,8 illetve 30,2 százalékos szárnyalásával. Éves alapon a hazai piac még jobban teljesített: 2018 első két hónapjában az előző évihez képest 30,8 százalékkal több autó gurult ki a szalonokból, és egyelőre nagyon úgy néz ki, a trend kitart egész évben. Más szemszögből nézve a friss statisztikák azt mutatják, hogy az autópiac egyáltalán nem a nyugodt növekedés időszakát éli, mert ez az időszak éppen egy gyors és határozott trendválás kellős közepének ígérkezik. Miközben a dízeles és a benzines újautók aránya 2017 februárjában még csaknem megegyezett (előbbiek 47, az utóbbiak 46 százalékon álltak), addig idén februárban a benzinesek egyértelműen elhúztak (54 százalék), míg a dízelek a maguk 39 százalékával leszállóágba kerültek. Ez pedig csak a kezdet, mert nem igazán érvényesülhetett még a német kitiltási ügy hatása.   Érdekes, hogy a hibrid és elektromos autók egy év alatt nem értek el igazi áttörést, arányuk idén 2018 februárban 5,1 százalék volt. A „zöld” kategórián belül a hagyományos hibridek (HEV) a legkeresettebbek, míg a tölthető akkumulátoros hibridek (PHEV) és a teljesen elektromos kocsik kisebbségben vannak.
A hagyományos hibridek – Hybrid Electric Vehicle – belső égésű motorral szerelt járművek, amelyek kiegészítő elektromos hajtást kapnak, akkumulátoraik pedig a motorfék használatakor és fékezéskor töltődnek. A tölthető hibridek (PHEV) abban különböznek az előbbiektől, hogy akkumulátoraik hálózatról is tölthetők.
Bármennyire is kisebbségben vannak még, a jövő azonban egyértelműen az elektromos és hibrid autóké, a kérdés csak az, hogy a vásárlók többsége mikor szavaz pénztárcájával is ezekre. Ezt egyébként a Toyota várja a legjobb pozícióból, nem véletlen, hogy a japán gyártó felhagyott a dízeles személyautók fejlesztésével, hogy teljes erejével a hibridekre koncentrálhasson. A Toyota erőfölényét jól mutatja, hogy az öt legnépszerűbb hagyományos hibridből négy a japán vállalaté: a Yaris Hybridből 7111, a C-HR-ből 5435, az Auris-ból 4408, míg a RAV4-ből 3326 darab talált gazdára februárban az Európai Unió országaiban. Forrás: