Ha mázlista vagy, te is találkozhatsz az új Ford GT-vel, ugyanis megkapta autóját a modell első magyar tulajdonosa!

Egyetlen Ford GT van jelenleg magyar tulajdonban, a szerencsés és gazdag vevő a múlt héten vette át az autóját. Gazdag, mert nagyjából 150 millió forint körül lehet az autó ára, és szerencsés, mert az első 500 darab autóra több mint tízszereres volt a túljelentkezés. A várólista pedig lassan fogy: az új GT-t 2016-ban kezdték csak gyártani, és évente mindössze 250 darab készül belőle. Az egyedileg sorszámozott GT-ken a „Made in USA” felirat szerepel, ugyanis az autókat az Ontario állambeli Markham városában, a Ford kisszériás Multimatic üzemében építik.  A Ford GT 3,5 literes, V6-os Ecoboost motorral készül. Az erőforrás 647 lóerőre képes, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, ráadásul ennek 90 százalékát már 3500-as fordulaton le tudja adni. Az autó végsebessége is brutális, de azt el sem tudom képzelni, hogy a 347 km/órás határt hol tudja majd az új tulajdonos kipróbálni. Ilyen teljesítménynél természetes az autó aktív aerodinamikája, ami mindig a vezetési helyzetnek megfelelően változtatja leszorítóerőt. Ennek legfontosabb elemei az orr-rész különleges légbeömlője és a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. Igazi ínyencség, hogy a hidraulikus futómű a teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a megfelelő program (normál, vizes út, sport, versenypálya, V-Max) kiválasztásával pedig egyetlen gombnyomással beállítható az adott helyzetnek leginkább megfelelő karakterisztika. Abban, hogy a GT így nézhet ki, nagy szerepe van a karbonszálas karosszériának, ezzel ugyanis nem csak a kasztni tömegét sikerült leszorítani, hanem olyan formákat is megalkothattak, amelyek alumíniumból nem lettek volna legyárthatók. A végeredmény egy 1400 kilogramm önsúlyú autó lett, aminek minden 2,14 kilogrammjára jut egy lóerő. A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül könnyűek, tömegük alig fele egy hasonló méretű öntöttvas tárcsának. A fékrendszer technológiáját a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból vették át, ami a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, és jobb pedálérzetet eredményez. A teljesítményen kívül a vezethetőség a sportautók legfontosabb tulajdonsága, hiszen hiába az erő, ha ezt nem lehet kordában tartani. A Ford GT-ben éppen ezért 50 különféle szenzor ellenőrzi folyamatosan a jármű teljesítményét és működését, a külső környezetet, valamint a vezető utasításait. A GT szenzorai valós idejű információkat adnak a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciójáról, a levegő páratartalmáról vagy éppen a napsütés erősségéről, így, ha a vezető nem a beprogramozott üzemmódok közül választ, az automatika akkor is képes gyorsan alkalmazkodni. A belső kialakítása is a teljesítménynek lett alárendelve, ezért itt nincs hatalmas színes kijelző. A 10 colos műszerfalat úgy tervezték meg, hogy a szöveges információk és a grafikák ne vonják el a vezető figyelmét az útról, ami nagy előny, ha az ember többszáz kilométer/órás sebességgel halad. A digitális kijelző automatikusan igazodik a kiválasztott üzemmódhoz, így minden esetben azokat az információkat lehet látni, ami éppen a legfontosabb. A műszerfal persze személyre szabható, így a vezető maga is eldöntheti, hogy milyen adatokat szeretne látni. A Magyarországon most átadott Ford GT modell fehér színű, klasszikus kék dupla csíkozással, kék Brembo féknyergekkel készült. Forrás: Ford