Kizárták a Teslát egy baleset kivizsgálásából, amelyben egy Model X vezetője és utasa halt meg. Az ok, hogy idő előtt szivárogtattak ki részinformációkat.

Kizárta a Teslát egy Model X-szel történt márciusi baleset vizsgálatából az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület. A National Transportation Safety Board (NTSB) azzal indokolta a példátlan döntést, hogy a Tesla megszegte azt a megállapodást, miszerint a vizsgálat lezárásáig nem hoz nyilvánosságra részinformációkat, mert ezek félrevezethetik a közvéleményt. Egy-egy ilyen vizsgálat rendkívül hosszadalmas, akár évekig eltarthat, ugyanis az NTSB szakértői minden körülményt megvizsgálnak. Információkat gyűjtenek például a gyár mérnökeitől, rekonstruálják a baleset körülményeit, megnézik a jogszabályi hátteret, de még a baleset résztvevőinek vényköteles gyógyszereit is lekérik, nem járulhattak-e hozzá valamilyen módon a szerencsétlenséghez. A konkrét ügyben arra keresik a választ, hogy a Model X Autopilot rendszere mennyiben felelős a sofőr, illetve édesapjának halálához. A Tesla a vizsgálat részeredményeiből folyamatosan szivárogtatott a blogján, mégpedig olyan információkat, amelyek szerint az Autopilot tökéletesen működött, a tragédia pedig a sofőr hibájából következett be. Egyik posztjukban azt írták például, hogy a „Tesla Autopilot nem akadályozza meg a baleseteket, mert ez technikailag lehetetlen, de jelentősen képes csökkenteni az esélyét”. Mint ahogy az is megjelent a blogon, hogy az „Autopilot egyértelműen biztonságosabbá teszi a világot az autósok, a gyalogosok és a kerékpárosok számára egyaránt”. David Curtis, a legnagyobb amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Union autóipari igazgatója szerint ezzel az a gond, hogy egyetlen vállalatnak sem szabad olyan biztonsági ígéreteket tennie, amit részletes adatokkal alá nem tud alátámasztani. Vagyis a Teslának nem elég mondania, hogy az Autopilot mennyivel biztonságosabbá teszi a világot, azt bizonyítania is kell. A Tesla nem érzi igazságosnak a döntést, ugyanis minden fórumon hangsúlyozza, hogy az Autopilot rendszer nem alkalmas önálló vezetésre, és minden pillanatban igényli a sofőr ellenőrzését. A Consumer Report szerint viszont ha ez így van, akkor a Teslának meg kellene változtatnia az Autopilot rendszer nevét, mert megtévesztő, mégpedig valami olyanra, ami jobban tükrözi a rendszer valós képességeit. A vizsgálatból történő kizárás okaként megjelölt szivárogtatással kapcsolatban a Tesla úgy nyilatkozott, hogy ők minden téves vagy hamis állítást igyekeznek cáfolni a sajtóban, és nem fogadják el, hogy az akár egy évnél hosszabb vizsgálatok ideje alatt egyáltalán ne kommunikáljanak. Forrás: