2018. augusztus 22. | 18:10

A Nürburgringen tesztelték álca alatt a GT modellcsalád legújabb tagját, az AMG GT R Roadstert.

Ha a GT-sorozat egyes verzióinak memorizálása már most nehézséget jelent számodra, akkor van egy rossz hírem: a GT R Roadster immár a nyolcadik variánsa lesz ennek a szériának. Ugyanis a GT kupé és kabrió, a GT C kupé és kabrió, valamint a GT S kupé és kabrió után a keménytetős GT R mellé is nemsokára megérkezik a testvérváltozat. Arról nem is beszélve, hogy hírek szerint hamarosan bemutatják az AMG GT R Black Series csúcsmodellt is, ami a paletta legbrutálisabb gépe lehet majd. A 2019-ben érkező roadster a kupéhoz nagyban hasonlít majd, az aerodinamikai elemek jelentős részét ugyanis átemelte a Mercedes: többek közt a hűtőrács mögötti aktív légcsatornák és a hátsó diffúzor lesz majd ismerős. A keménytetős verzióval ellentétben azonban ennek az autónak a farára egy méretes, fix hátsó szárny került. Az R-t a jelenlegi legerősebbnek számító C Roadster fölé pozicionálják árban és teljesítményben egyaránt. A kémfotókon szereplő sportautóba feltehetően a kupéból már jól ismert négyliteres, duplaturbós V8 kerül majd, ami 585 lóerőre és 700 Nm maximális forgatónyomatékra képes. A gyártó még nem hozott nyilvánosságra hivatalos adatokat róla, de a kupé 3,6 másodperces 0-100-as gyorsulását várhatóan ez a verzió is hozni fogja majd. A 316 km/órás végsebesség viszont nem biztos, hogy elérhető lesz vele, hiszen a puhatető miatt nem rendelkezik olyan jó aerodinamikai tulajdonságokkal, mint a kupé. A tetőt mozgató mechanika például nagyjából 35 kilogrammal növeli meg az össztömeget, de a biztonsági előírásoknak való megfelelős is plusz súlyt jelent. A Mercedes már a GT C kivitelnél igyekezett maximalizálni a karosszéria merevségét. Feltehetően a GT R kabriónál erre még rátettek egy lapáttal, hogy a keménytető hiánya a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a menetteljesítményt. Ez a kivitel egy átfogó modellfrissítéssel együtt érkezhet, ami többek között a többi Mercedes modellben már megtalálható belsőt és technikai tartalmat is magában foglalja. A GT sorozatot 2014-ben kezdték gyártani, azóta folyamatosan bővül a választható verziók száma. A Porsche 911 riválisának szánt GT-vel a Mercedes a 911-es családhoz hasonló palettát alakított ki. Különböző áron és teljesítményekkel, más-más karosszériaváltozatokkal érhető el ez a sportautó is. A legizmosabb AMG Black Series típusok bemutatásával pedig könnyedén 10 fölé nőhet a GT modellek száma. Forrás: