2017. július 11. | 17:51

Retteghet a Mercedes S-osztály: a villanyos, automatizált, döbbenetesen hosszú új A8 csúnyán tör felfelé és valószínűleg meg sem áll a csúcsig

Hölgyek és urak, itt az Audi zászlóshajójának új generációja, amiben debütál majd a fejlettebb robotpilóta rendszer. Ez engedi az A8-nak, hogy egyedül vezessen a lassan mozgó forgalomban, egészen 60 km/h-ig. Ha kell gyorsít, fékez, kormányoz: az orron található kamera, radarok és lézerek teszik számára lehetővé, hogy magától tájékozódjon. Igaz, hogy a Tesla, a Volvo XC90 és az 5-ös BMW is képes az önvezetésre, de ezeknél valamennyi figyelmet még igényel a dugóban való haladás. Az Audiban viszont csak meg kell nyomni egy gombot, utána azt tehetsz, amit csak akarsz, legalábbis ezt ígéri a gyártó. Ennyi lenne a különbség a második és harmadik szintű autonóm vezetéstechnikai eszközök között? Ez később derül majd ki, mert amennyire a törvények engedik, Németországban válik elérhetővé a rendszer 2019-ben. Az Audi még „megfoghatatlan stabilitást” ígér, amit majd az összkerékhajtás, az aktív felfüggesztés és a külön-külön állítható magasságú kerekek biztosítanak majd, így stabilabb és kevésbé dőlő bódét kaphatunk majd. A karosszéria 58 %-a alumínium, a maradék acélból és magnéziumból áll, a fényszórók természetesen LED-esek, a kék csíkok jelzik a lézereket, amik tűzijátékként világítják meg az utat, vakításmentes közlekedést biztosítva a szembejövőknek. Az elsődleges energia forrás egy 48V-os elektromos rendszer lesz majd, ami viszont jobban érdekelhet minket, az a 3.0 literes V6 turbo, ami a benzines változatban 340 lóerőt, a dízellel pedig 286-at teljesít majd. Ezeknél még izgatóbb a dízel V8-as 435 lóerővel és a TFSI 460 pacival. Menjünk még feljebb? Az A8 hosszított változata kapható lesz hibrid hajtással is, ami a benzines, 3.0 literes V6-al és az elektromotorral alkot majd egy 449 lóerős, 700 Nm-es párost, így a 0-100-as sprintet 4.9 másodperc alatt futja majd az A8 long. A későbbiekben terveznek még - szintén csak a hosszú A8-hoz - egy 6.0 literes W12-t, 585 lóerővel: ez volna az a motor, ami egy mindennél hosszabb, szélesebb, magasabb A8-hoz dukálna.   Az A8 kétféle illatanyaggal kényezteti majd szaglószervünket a kabinban, ami minden eddiginél nagyobb, még több bőrrel, komforttal, alumíniummal és fával lesz majd kirakva. A 3D-s hangzás mellett a varázslatos műszerfal full HD érintőkijelzőket és hangvezérléssel irányítható konzolt biztosít majd. A kérdés már csak az, hogy vajon elég kiadós lesz-e az új Audi A8, hogy lepipálja az örök rivális Mercedes S-osztályt? Forrás: TopGear
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!