home Nagyvilág Itt vannak az első kémfotók az új Audi Q8 SUV-ról!

Itt vannak az első kémfotók az új Audi Q8 SUV-ról!

0 people like this.

Az Audi egyébként is rendkívül gazdag SUV kínálata tovább bővül 2018-ban: itt az új zászlóshajó, a Q8, melyet a fotósok az Ibériai-félsziget déli csücskén kaptak lencsevégre.

A Q-kategória legnagyobb modellje könnyedén felveszi a versenyt a luxuskategóriában a Range Roverrel, és felülmúlja a Q7-est is; karcsúbb, különlegesebb modell, melynek hátulja igazán hetyke, coupé-szerű. A kémfotósok ezúttal Dél-Spanyolországban, tesztelés közben kapták lencsevégre a Q8-ast, először láthatóak tehát a különleges karosszériaelemek.

Audi Q8 kémfotók

Nem meglepő, hogy a kész modell erős hasonlóságot mutat a Detroit Motor Show-n bemutatott Q8 Concept változattal, melyet körülbelül egy éve ilyenkor láthatott a közönség. Az autót 2018-ban dobják piacra, a mostani álruhája eléggé sokat enged láttatni, így egy-két különleges dizájnelemet könnyedén ki lehet szúrni rajta. Az autó eleje éppen olyan, mint a legújabb Audi katalógusban, alacsonyabb, szélesebb ráccsal és keskenyebb fényszórókkal, mint a Q7 esetében. A testesebb hátsó vonalvezetés a Bentley Bentaygára emlékeztet, a sportos, szűk hátsó rész pedig nagyon hasonlít a Lamborghini Urusra.

Audi Q8

A Q7-tel együtt az új modellt is Pozsonyban, az Audi szlovákiai üzemében gyártják majd. A Q7-hez hasonló “lábnyoma” lesz a Q8-nak is: három méteres tengelytáv és öt méter feletti teljes hosszúság, ám 40 milliméterrel közelebb lesz a földhöz. Az utasok poggyászának szállítására ott lesz a 630 literes csomagtartó, mely a Range Roverhez képest még mindig aprócskának tűnik, lévén a Rover csomagtartója 279 literrel nagyobb.

A kúp alakú hátsó rész és a meredek tetővonal egy négyüléses kialakítást eredményezett, ám az autó piacra bocsátása előtt egy extra, ötödik ülést még be fognak építeni hátra.

Audi Q8 teszt

A koncepció részét képezi egy e-tron feltöltős hibrid hajtóegység, mely egy 3000 köbcentis TFSI motort, és 17,9 kWh-os lítium-ionos akkumulátorral ellátott elektromos motort használ. A hajtóegység együttes teljesítménye 438 lóerő, melyhez 700 Nm nyomaték társul.

Az Audi szerint a 0-100 gyorsulása 5,4 másodperc, a végsebessége pedig 250 km/h lesz, miközben a szén-dioxid kibocsátása 53g/km szintet éri el. Az erőátvitelt egy nyolcsebességes automata váltó és a quattro négykerékmeghajtás segíti.

Audi Q8

Jó esély van rá, hogy a benzines-elektromos hajtóegység is elérhető lesz, mivel az Audi közleményében az áll, hogy tanulmányozták a hajtóegység működését, kísérleteik pedig ismét annak fontosságát igazolták. Kizárólag elektromos meghajtással a Q8-as 60 kilométert képes megtenni, a lítium-ionos akkumulátor pedig két és fél óra alatt töltődik fel teljesen.

Akik nagyobb teljesítményre vágynak, azok válthatnak majd az Audi SQ8-ra. Ebben a modellben valószínűleg egy 4000 köbcentis V8-as dízel motor lesz, mely plusz 429 lóerőt jelent. Amikor az SQ8-ról kérdezték tavaly Detroitban, Dietmar Voggenreiter a kereskedelmi és marketing igazgató azt mondta: “Igen, ez valami olyasmi, amit meg szeretnék csinálni.”

Audi Q8 Detroit Motor Show

Az új koncepció az Audi simakeretes, nyolcszögletű rácsának szélesebb változatát tartalmazza, mely új mátrix LED fényszórókkal lesz megtámogatva. 23 colos felnik és szén-kerámiás fékek teszik teljessé az élményt.

Hátul a LED-lámpák végighúzódnak az autó teljes szélességén, ezt az Audi megkülönböztető elemnek szánja a jövőben az e-tron modellek számára.

A hivatalos adatok szerint az Audi 31,2 centiméteres virtuális vezérlőpultja nagyobb felbontást, ezáltal könnyebb kezelhetőséget kínál. A gombok sokasága helyett digitális érintőképernyő lesz a műszerfalon és a középkonzolon egyaránt.

Forrás: Auto Express

0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat