2018. június 29. | 18:23

A szenvedélyes japán prototípus találkozása az ízléses olasz formatervezéssel

A Nissan összefogott az Italdesignnal, hogy újra álmodják a méltán népszerű GT-R szuper sport autót. A kecses prototípus a Nissan GT-R és az Italdesign 50. évfordulóját ünnepli. Várhatóan Európában debütál, 2018. júliusában.
A Nissan GT-R50 koncepció a 2018 Nissan GT-R Nismo alapjaira épül. A motorháztető alatt egy 3,8 literes V6-os duruzsol, ami bődületes 710 lóerőt és 780 Nm nyomatékot produkál. Ezt a vérbeli japán sárkány szívet, egy dupla-kuplungos 6 sebességes váltó támogatja.
„Mi lenne, ha megalkotnánk egy GT-R-t, aminek nincsenek határai? És mi lenne, ha tényleg meg is építenénk?” - boncolgatja Alfonso Albaisa, a Nissan globális desing osztályának alelnöke. „Ez egy nagyon különleges és ritka pillanat az időben, hiszen éppen egyszerre ünnepli 50. évfordulóját mind az Italdesign mind pedig a GTR.”
Az Italdesign immáron 50 éve foglalkozik modell átalakításokkal, a GT-R történetét pedig nem hinném, hogy bárkinek be kellene mutatnom. „Skyline is the limit” A gyártó elmondása szerint további módosítások is akadnak a motorhoz, többek között a GT3 spec turbófeltöltők, a nagyobb intercoolerek, nagyobb teherbírású főtengely, újragondolt dugattyúk, összekötő rudak és csapágyak. Kivülről és belülről is rengeteg változás történt a GT-R-ben. Az első igazán feltűnő dolog az Energetic Sigma Gold, aranyszínű elemek a kocsi orrán és hátsó részén. Az orr részt boncolgatva láthatod, hogy egy nagyon szép vonalvezetésű karcsú LED fényszóró páros koronázza meg az arany grillrácsot, valamint a motortető is sokkal jellegzetesebb designt kapott. Valahogy markánsabb, mint a 2017-es GT-R-é. Összességében ez a néhány arany felület rettentően jól áll az alapból Liquid Kinetic Gray színű autónak, bár hátul azért visszább fogtam volna magam. A tető magassága egyébként körülbelül 5,5 centiméterrel került lejjebb. A hátsó lámpák páros jellege megmaradt, de a teli fényszóró helyett csak két vékony gyűrű világít az egyébként hatalmas, állítható hátsó szárny alatt. A speciális kiadású modell frissített felfüggesztéssel gurul majd le a szalagról (akarom mondani ki a műhelyből, mert ugye bár a GT-R-t kézzel szerelik a mai napig, miért pont ezt ne kézzel szerelnék?) Elől 6, hátul pedig 4 dugattyús Brembo fékekkel. A futómű egészét egy szett Michelin Pilot Super Sport abronccsal koronázta meg a gyártó, 21 colos könnyűfém felniken, amelyek fekete színben pompáznak. Belteret tekintve a fő változások közé tartozik egy szénszálas egyedi kormánykerék lapos fekete középpel, és Alcantara bőr borítással, amelyet nagyon elegánsan fekete olasz bőr ülésekkel egészítettek ki. Valódi prémium cockpit egy valódi prémium sport autóban. Továbbá még két különböző szénszálas borítás uralkodik még a műszerfal környékén kisebb arany kiegészítésekkel. Ezeknél pontosabb adataim egyelőre nincsenek az érkező limitált szériás modellről, de már ez is elég volt ahhoz, hogy tűkön ülve várjam a pillanatot amikor először láthatom élőben a csodát. Szerintem a gyönyörűnél is gyönyörűbb, a jövőnél és jövőbb design, és a GT3-ban kifejlesztett, már jól bevált technika biztos siker lesz. Ha a videó nem lett volna elég, pörgesd végig a galériát is! Kellemes szerelembe zuhanást kívánok!

GALÉRIA

Forrás: