2018. március 23. | 12:36

A Citroën eddig nem látott termékfejlesztésbe kezdett és számos újítás jelenik meg hamarosan a francia gyártótól, emellett az elektromos program is szóba került.

Mesélj magadról kicsit, hogyan kerültél Citroën kötelékébe?

Kanalas Gergely: A francia vonal régóta jelen van az életemben. A gimnáziumban elkezdtem tanulni a nyelvet, majd félig magyar-félig francia főiskolán folytattam tanulmányaimat, egy, az akkori Közgazdaságtudományi Egyetemmel szerződött intézményben. Közgazdászként végeztem, marketing szakirányon, ezt követően PR-tanulmányokat folytattam. Első munkahelyemen egy közműszolgáltatónál dolgoztam marketing osztályon. Aztán bekerültem a Peugeot Hungáriához, ez 2000 októberében volt, ahol mint termékfelelős dolgoztam. Ez egy előtte nem létező pozíció volt, én voltam az első, aki ezzel foglalkozhatott. Ez egy hatéves kaland volt, utána volt egy fél éves kitérőm és visszatértem a PSA kötelékébe, azon belül is a Citroënhez. Ennek már 11 éve.

Milyen eladási számokat produkált tavaly a Citroën hazai és nemzetközi színtéren?

Kanalas Gergely: A nemzetközi értékesítés terén, a PSA és azon belül a Citroën jó egészségnek örvend. Az európai értékesítés az elmúlt hat évben tavaly, 2017-ben volt a legerősebb az eladási számokat tekintve. A kínai piacon egyre erősebb a verseny. Ott kicsit visszaestünk, de a tavalyi év végétől ismét javul a pozíciónk. Európában nagyon jók az eredmények, hazai vizeken a tavalyi értékesítési szám 3160 darab autó volt Magyarországon, fele személyautó volt, a fele teherautó.
Az új C4 Picasso

Ez nagyjából 3,2%-os piaci részesedést jelentett. A termékfejlesztés most hozza be gyümölcsét: 2016-ban kijött az új C3, tavaly bemutattunk a C3 Aircross SUV-ot. Most készülünk a C4 Cactus bemutatójára, küszöbön az új Berlingo, szóval szépen fejlődünk. A 2017-es év nagy Citroën sikere a C3, ebből nemzetközi szinten több mint 300 000 db kelt el. Ez most a márka legnépszerűbb modellje globális szinten, Magyarországon 520 darabot értékesítünk belőle.

Jelenleg milyen modellpalettával dolgozik a Citroën és milyen tervek vannak a jövőt illetően?

Kanalas Gergely: Folyamatosan frissül a palettánk! Idén még bemutatjuk a C4 Cactust és a Berlingót, 2019-ben pedig jön a C5 Aircross SUV. Az új C4 Cactus magával hoz néhány olyan újdonságot, amelyek meghatározzák az irányunkat, ez pedig a kényelem. Az ütős dizájn mellé egy teljesen új futóműmegoldást kapott az autó, amely a régi Citroënek kényelmét hozza vissza. Most volt alkalmam kipróbálni egy nemzetközi teszten és nagyon meggyőző. Első körben tehát a kínálat megújítása, ami fontos, illetve a kényelem terén referenciaként szolgálni az általános gyártók között.
A legújabb üdvöske: Citroën C3 Aircross

Aktívak vagyunk a közösségi média területén és az összes hagyományos kommunikációs csatornát használjuk. Az idei évben minél több kitelepülést szeretnénk, hogy az emberek minél több helyen találkozzanak az Citroën márkával és megtapasztalhassák modelljeink kényelmét.

Talán él a francia autókkal szemben egy negatív megítélés, sztereotípia. Érzitek még ezt a jelenséget?

Kanalas Gergely: Sajnos igen! Magyarországon sok sztereotípia él a francia márkákkal szemben. Nekünk is voltak nehezebb időszakaink, de azt gondolom, hogy a PSA nem véletlenül lett mára az egyik legsikeresebb európai gyártó. A kereskedelmi eredmények nem jöhettek volna létre minőségi termékek nélkül, a fejlődés megkérdőjelezhetetlen. A benzinmotorok terén az 1,2-es PureTech már háromszor lett az év motorja az 1,2-es 1,4-es lökettérfogatban, legutóbb 2017-ben. A BlueHDI motorok a legfejlettebb technológiát nyújtják a károsanyag-kibocsátás visszaszorításában.
A DS4 különleges formájával hódít

Az autósportokban hogyan teljesít a márka mostanság? Mint ismert, ez egy kiváló lehetőség arra, hogy új dolgokat használjanak, teszteljenek.

Kanalas Gergely: Évtizedek óta erős a jelenlétünk az autósportban. Nyolc konstruktőri világbajnoki győzelem van a Citroën mögött a WRC-ben és három a WTCC-ben. 2017-ben az új C3-mal visszatértünk a WRC-be. Az első szezonban leginkább az autó optimalizálása volt a cél. Egy győzelem és egy második hely jutott a Citroënnek, az idei szezonban jelenleg egy ponttal lemaradva a harmadik helyen állunk. Bízunk benne, hogy a tavalyi év tapasztalatai sikerre viszik a márkát. Valóban kiváló tesztelési lehetőség ez. A C4 Cactus új progresszív lengéscsillapítója például a versenysportból kerül át szériagyártásba.
A C3 WRC változatával ijesztegeti ellenfeleit a Citroën

Milyen az alkatrész ellátottság Magyarországon?

Kanalas Gergely: Az egész országot lefedő hálózatunk van a szerviz terén is, folyamatos az ellátottság, a szállítási idő a legtöbb esetben csupán néhány nap, de a gyakran használt alkatrészek többnyire azonnal elérhetőek. A márka elindított egy új, az autós területen egyedülálló szolgáltatást Citroën Advisor néven, amely a Tripadvisor mintájára készült. Ha a márkakereskedésben megveszi az ügyfél az autóját, vagy csak szervizeli azt, a honlapunkon 1-től 5 csillagig tudja véleményezni a megvásárolt autót és a kapott szolgáltatást. Értékelését megoszthatja másokkal, szöveges véleményt is tud írni és a márkakereskedő is megkapja azt. A teljes átláthatóságot képviseljük és mindent megteszünk, hogy az esetleges problémákat kezelni tudjuk és mindenre a lehető leggyorsabban tudjunk reagálni. A szolgáltatás már Magyarországon is működik.
Kanalas Gergely (balra) a Citroën magyarországi PR menedzsere

Milyen terveitek vannak a hibrid és elektromos autók terén? A Citroën eddig nem mutatott sokat ebből az oldalából.

Kanalas Gergely: A márka régóta foglalkozik elektromos autókkal, jelenlegi kínálatunkat a C-Zero és az elektromos Berlingo furgon alkotja. 2019-től jönnek az új generációs hibrid és az elektromos meghajtások. Ezek teljesen saját fejlesztésű hajtásláncok lesznek, jön egy benzines plug-in hibrid, amely összkerék-meghajtású lesz és akár 300 LE teljesítménnyel is elérhető lesz. Érkezik egy teljesen elektromos hajtáslánc, ez a kisebb autókban lesz majd elérhető.

Egy üde színfolt a DS jelentléte az autóiparban, mit kell tudni róla most, mikor várható a márka életében egy áttörés?

Kanalas Gergely: 2010-ben kijött a DS3, majd követte a DS4 és a DS5 is, ezek a Citroën palettán belül, ha nem is prémium, de csúcsmodellek voltak. A PSA igazgatósága néhány éve úgy döntött, hogy a DS-ből prémiummárkát csinál. Hangsúlyozom, hogy ez nem egy rövidtávú terv. Fokozatosan épül ki az immár teljesen különálló DS márka kereskedőhálózata, a most ismert DS modellek gyártása lassan befejeződik, helyet adva a következő generációnak. A mostani kínálat is elég avantgárd dizájnnal rendelkezik, még így is, hogy a modellek több évesek. Az új DS már egy egészen más autó lesz, abszolút prémium vonalat fog képviselni.
A C3 Aircross műszerfala

Az Európában mostantól kapható DS7 Crossback egy prémium SUV, amely az új modellgeneráció első képviselője. Az új DS modelleket már kizárólag DS márkakereskedésekben lehet megvásárolni, ezzel a márka fokozatosan a kereskedőhálózat tekintetében is elválik a Citroëntől. Kínában már nagy lendülettel nyitják a kereskedéseket, Európában is tart a folyamat és itt Magyarországon is lesz egy hamarosan. Az új DS modellek fejlesztésekor már nem meglévő Citroën modellből indulnak ki, az utastér, a dizájn már nem is hasonlít a Citroënekéhez. A PSA Csoporton belül a DS márka kapja meg először a nagyobb technikai újításokat, ilyen lesz a benzines hibrid erőforrás, és még sok más is. Az interjút készítette: Porkoláb Bence