2017. április 21. | 16:11

31 éves ez a bajor csoda! Az E28 Alpina B7 Turbóból csak négyet építettek M5 alapra - ennek köszönhetően ezen ritka példányoknak megkérik az árát

A 80-as években az Alpina az 528i és 535i modellekre építette a B7 Turbo elnevezésű sportszedánt, mely sorozat mindössze 278 darabot számlált. Ezeken belül azonban készült négy darab olyan B7 turbo is, mely az említett kiindulási alapoknál durvább, E28-as BMW M5-re épült, és ennek a négyesnek az egyik tagja vált most eladóvá. 13 éve Németországból került Kanadába, ötsebességes manuális váltó, 203 ezer kilométerrel. 3,5 literes, soros hathengeres motorját egy nagy K27-es turbófeltöltő segíti, így nem kevesebb, mint 320 lóerőt képes felmutatni. Megkímélt állapot, eredeti fényezés, 17 colos kerekek az eladó Alpina B7 Turbo ismérvei. A licit régóta tart, már több mint 20 millió forint felett jár az aukció.  

E 28 Alpina B7 turbo

Az Alpina 1983-ban jelentette be új feltöltős modelljét, a B7 Turbo-t, mely az E28 528i alapjaira készült, a turbó megint a KKK-tól származott, valamint egy intercooler is beépítésre került. Valamennyi autót Buchloe-ban és csak balkormányos kivitelben gyártották. A 3,5 literes B7 Turbo-t 1984 áprilisától, 1987 júliusáig lehetett megvásárolni. 1986 augusztusában megjelent a katalizátoros B7 Turbo KAT, ami a vevőknek 1987 decemberéig volt elérhető - 320 lóerővel és 509 Nm-es nyomatékkal. Az alap modellből 236 darabot, a katalizátoros verziójából, mely jóval ritkábbnak számított, csak negyvenkét darabot készítettek. Az E28-as B7 Turbo sok mindenben eltért az E12-es B7 Turbótól. A motorja már 3430 köbcentiméteres volt, a Hartig féle gyújtást és a Pierburg befecskendezőt Bosch Motronic vezérlésre és L-Jetronic üzemanyag befecskendezésre cserélték. A könnyített Mahle dugattyúknak a megmunkált hengerfejnek és a 300 fokos vezérműtengelynek köszönhetően a kompressziót sikerült 8.0:1-re csökkenteni. Az autó 1,7 bar-os maximális nyomásnál, 5,800-as fordulaton, 300 lóerőt teljesített - nyomatéka 501 Nm volt 2,200-as fordulaton. A nyomást 1,4 bar-ra csökkentve a teljesítményt kettőszáznegyven lóerőre lehetett visszavenni. A négyajtós B7 Turbo KAT 320 lóerős motorja a 330 lóerős B7 Turbo coupé motorjának „butított” verziója volt. Mindegyik B7 Turbo-t manuális, sport ötsebességes váltóval készítették. A differenciálmű hűtését egy olajhűtő beiktatásával segítették. A spoilerek, a futómű, a kerekek (7J-8Jx16-os Alpina alumínium kerekek) és a gumik (205/55 VR16 – 225/50 VR16) megegyeztek a B9-nél használttal. 1984-től a belső kárpitozása megváltozott, a B9-ben használt széles csíkozású anyagról az Alpina kék és zöld vékony dupla csíkozású fekete anyagára váltottak. A B7 Turbo azonnal a világ leggyorsabb limuzinja lett. Tesztek szerint 5,9 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra, míg végsebessége elérte a 263 (266) Km/h-t.
https://www.youtube.com/watch?v=Rw_ppPefb20 Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg Facebookon! Köszönöm! Forrás:
  • http://bringatrailer.com/listing/1986-alpina-b7-turbo/
  • http://www.bmw2002ti.gportal.hu/gindex.php?pg=30461368