2017. szeptember 05. | 12:30

Mi kell a népnek? Sok extra, felesleges kütyü, vagy olyan vezetési élmény, ami után vigyorogva fogsz kiszállni az autóból, még ha ez a köridő rovására is megy?

A Porsche azt tervezi, hogy egy „puritán” változatot dobnak piacra a 911-ből, ráadásul ez a jövendőbeli változat nem lenne limitált szériás, mint a 911 R.
Porsche 911 GTR3, a pálya fenegyereke

Amikor az új Cayennel kapcsolatban beszéltek Michael Steinerrel, a Porsche kutatás-fejlesztésért felelős főnökével, megerősítette, hogy „elképzelhető még több puritán változatú sportautó, limit nélkül”, már ami a gyártási számokat illeti. A 2016-os 911 R-t vitán felül a legdurvább, utcán is használható 911-nek tervezték, legalább annyira, mint a GT3 a versenypályákon. Utóbbit ugyanis szimplán arra tervezték, hogy minden elemét élvezni lehessen a vezetésnek, ahelyett, hogy a még nagyobb sebességre vagy jobb köridőkre koncentrálnának.
Már a GT3 belseje se a cicomáról szól, kérdés, hogy hogy gondolták az egyszerűsített 911-verziót

Steiner elmondta, hogy nagyon fontos, hogy legyen egy 911, ami „élvezetes a közúton is, nem csak a pályán”. A 911 R-rel kapcsolatban azt mondta:
„Amit megtanultunk, hogy egyre több és több vásárlónk van, akik a tiszta, vezetési élményre koncentráló autókra van szükségük. A Porschenak mindig van limitált és nem-limitált szériás sportautója. Ha tisztán sportautókról van szó, nincs helye limitálásnak.”

A puritánnak szánt 911-es olyan lesz az utakon, akár a GT3 a pályákon: egyszerűen verhetetlen

Steiner egyelőre nem erősített meg semmit abból, hogy az egyszerűsített 911-verzió a mostani, vagy a következő generációval fog érkezni. De mivel csak 2 év múlva jön a következő generáció, így sokkal inkább valószínű, hogy még a mostani generációs 911-ből csinálnak majd egy egyszerűsített, kevésbé felszerelt, de sokkal vezethetőbb autót. Forrás: Autocar