2017. május 30. | 11:58

Luxus, kifinomultság, üzleties megjelenés, innováció -  az új Opel Insigiát ezekkel a szavakkal illették a magyarországi bemutatóján, lássuk, milyen újdonságokat tartogat számunkra

A Schiller Opel invitált meg minket a 2017-es Opel Insignia bemutatójára, ahol az elsők között csodálhattuk meg a német márka elegáns, új zászlóshajóját. Ahogy beléptünk a kerthelységben a múltban kalandozhattunk el egy-egy régi Opel láttán, de megcsodálhattuk a vörösben pompázó Adam sport verzióját, a Corsát és az Opel Cascada Cabriot is. Ám a rendezvényteremben várt ránk a lényeg, egy fátyollal lefedett Insignia. A Schiller Autó Család értékesítési vezetői meséltek röviden az autóról, majd a Schiller család három generációja üdvözölte az egybegyűlteket, végül lehullt a lepel és megkezdődhetett az est főszereplőjének vizslatása.

Az új Opel Insignia: dinamikus sportszedán

Az új Opel Insignia legfőbb újításai között a menetdinamikai finomítások említhetőek, a Twinster adaptív 4x4 összkerékhajtás simább és dinamikusabb autózást biztosít a szűk kanyarokban, az aktív nyomatékelosztás akár az erő 60%-át képes továbbítani a hátsó kerekekhez. A FlexRide felfüggesztés három féle vezetési üzemmódot biztosít, a sofőr választhat a jól megszokott Standard, Tour és Sport módok között. A szedán kérhető 4, illetve 5 ajtós kivitelben a manuális 6 fokozatú vagy a 8 fokozatú automata váltóval. Az autó tengelytávja nőtt, tömege csökkent, a hasmagassága megmaradt de mégis közelebb ülünk a földhöz. Sportosabb érzetet kelt tehát az autó, ami köszönhető az Audi A7-hez hasonló, csapott hátsónak, ahol a pótféklámpát büszkén csücsül az ablak külső részén. Ez a megoldás egészen zseniális, remekül mutat a hátsó szélvédő fölött. A kupésabb jelleg ellenére a hátul ülők is kényelmesen elférnek, a hátsó fejtér is nagyobb lett. Intelligens vezetéstámogató rendszerek mellett érdemes felsorolni az Opel Eye nevű összetett biztonsági rendszert, amely tartalmaz automatikus vészfék- és gyalogosfelismerő rendszert, oldalsó holttérfigyelőt és sávtartó asszisztenst. Intellilux Led mátrix fényszórók vakításmentes távfénnyel automatikusa tompítják a fénysugarat, akár 400 méteres látótávolságot biztosítanak. Az Opel egyedi fejlesztésű fényszórói 16 különálló LED-egységből állnak.

Igényes belső

Az autó kabinja letisztult, igényes varrásokkal, jó minőségű anyagokkal találkozhattunk. Az intelligens üléseket 18 féleképpen lehet beállítani, a masszázs funkció és a beépített szellőzés pedig a jéghegy csúcsa. A hátsó ülés sor három részből áll, egyenként, vagy akár egyszerre le lehet hajtani őket, ezzel a Sport Tourer csomagtartóját 1665, a Grand Sportét 1450 literre növelve meg. Az egyik kiállított modell kézi váltós volt, a váltásérzet jó, a váltóút kellően rövid és pontos.

Mi várható?

Az OPC Line-al feleszerelt Insignia már elérhető, az egyik értékesítő kollégától viszont megtudtunk, hogy az Opel visszatér a GSI elnevezéshez, mely kiadás jövőre robbanhat be ismét a piacra. Viszont nem ez lesz a legerősebb modelljük, valahol 170 és 260 lóerő közé esik majd a GSI teljesítménye. Ebből következik, hogy marad a Grand Sport a legerősebb Insignia. Az új Opel Insignia méltó ellenfele lehet tehát a Passatnak, Mondeónak és a Superbnek is egyaránt. Aki szeretné a négykerék hajtás előnyeit kiélvezni, az választhatja majd a Country Tourer kivitelt, emellett az év végén érkezik majd a Grandland X a Mokka X vagy a Frontera szellemi utódja, illetve hasonló vonalvezetéssel tárul majd elénk a Crossland X, ami a Meriva hírnevét öregbítheti majd tovább. Összességében a Schiller méltó estét szervezett az Insignia bemutatójához. Az autó kategóriájában kiválóan megállja a helyét, igaz, nehéz pontosan pozicionálni. A felhasználókra és a tesztekre odafigyelve tökéletesítette az Opel az Insigniát, kívülről-belülről is szép és igényes autót sikerült összerakniuk. 
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=DKVPAPGNlkE[/embed]
   
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!