2017. június 19. | 16:57

Maga a Volkswagen főnöke, Herbert Diess rántotta le a leplet a legújabb, hatodik generációs kis Poloról, aminek a legdurvább GTi-változata 200 LE-s lett

A Volkswagen wolfsburgi főhadiszállásán nagy médiafigyelem közepette mutatta be Herbert Diess, a Volkswagen feje az új Polot, ami leváltja a már nyolc éve futó elődöt. Kizárólag ötajtós ferdehátú változatban fogják gyártani, ellenben 6 motor közül lehet majd választani, a legerősebb hozzá kérhető erőforrás a 2.0 literes négyhengeres turbós benzines lesz, ami a GTi-változatokhoz jár majd.
Herbert Diess büszkén feszít az új Polo előtt a bemutató alatt, nem is alaptalanul

Az új Polo alapját egy olyan mérnöki program keretében fejlesztették ki, amely magában foglalja a mechanikailag azonos ötödik generációs Seat Ibizát és a még nem piacra dobott negyedik generációs Skoda Fabia-t, valamint a Volkswagen T-Breeze és a Seat Arona később majd gyártásba kerülő változatait. Az új Polonak ráadásul elég erős mezőnyben kell helyt állnia, csak a teljesség igénye nélkül: Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio és Nissan Micra. A Volkswagen-konszern és vele együtt Diess nagyon bizakodó az új Poloval kapcsolatban, ahogy ő mondta:
„Meg vagyok győződve róla, hogy ebben a szegmensben a miénk a legkompetensebb autó.”

Nem lehet egy rossz szó se a Volkswagen Polo belterére, nagyon eltalálták a tervezői, mi kell a népnek

Diess ezután beszélt még az autó javított kormányzásáról, főleg a GTi-változatokban, ezzel is sugallva, hogy méltó kihívója lehet majd a Polo és a Polo GTi a későbbiek folyamán a Ford Fiestának és Fiesta ST-nek. A Volkswagen MQB AO-platformjára épülve látványos növekedést ért el az új Polo, a régihez képest 94 mm-rel nagyobb a tengelytávja, elöl 62 mm-rel, hátul 49 mm-rel lett szélesebb, így ha a korábbi Polo méretéhez szoktál, az újét egyenesen fejedelminek fogod találni. Diess elmondta:
„Normális, hogy minden autó nő egy kicsit, de ahol a Polo leginkább növekedett, az a tengelytávja, ez pedig növeli a komfortot, de nem növeli nagyon a méretét. Az autó szélesebb és alacsonyabb lett, így az arányai is megváltoztak. Külső méreteiben enyhén nőtt, de sokkal inkább észrevehető ez a belsőtéren: nagyobb a lábtér és a csomagtartó.”
Az előző Polo még a Volkswagen PQ25-ös platformjára épült, amit még a negyedik generációhoz fejlesztettek, amit 2001-ben dobtak piacra.
Ízlelgesd ezt a szót: R-Line, ugyanis elnézve, mit kaphatsz érte, lefogadom, hogy jópár fog belőlük az utcán szaladgálni

Új megoldásokat is alkalmaztak a hatodik generációs Polonál, a súlycsökkentés érdekében alumínium-acél kombinációt alkalmaztak a padlólemezen, ráadásul elöl MacPherson, hátul lengőkaros felfüggesztést kapott. Ezek együttesen eredményezték, hogy Klaus Bischoff, a Volkswagen designer-főnöke nagyobb szabadságot kapjon a külső kialakításában. 6 különböző felszereltséggel lehet majd kapni, köztük a már jól ismert Trendline, Comfortline és Highline, de lesz majd ezek mellé egy új, Beats-felszereltség, amihez komolyabb hangrendszert kaphatsz. Plusz lesz még egy R-line felszereltség, átdolgozott lökhárítókkal, 16-os könnyűfém felnikkel és sötétített belső elemekkel. Persze mindennek a csúcsa a GTi lesz, számos, már hagyományosnak mondható stílusjeggyel, mint például a különlegesen kialakított lökhárítókat, a méhsejt-formájú hűtőrácsot, vörös csíkozást, LED hátsó lámpákat, hátsó spoilert, valamint kettős, krómozott kipufogót.
Szélesebb, alacsonyabb, markánsabb, ezek mind az új Polo ismérvei

Ahogy már a motorokról korábban szóltam, többféle lesz kapható hozzá, benzinesek közül ott lesz az 1.0 literes háromhengeres szívómotor, többpontos befecskendező rendszerrel, 65 illetve 75 LE-vel. Ehhez még hozzácsaptak egy turbót is, így közvetlen befecskendező rendszerrel az már 95 és 115 LE-s lett. Talán gondoltak arra is, hogy nem kéne lejáratni az új Polot a nem túl jó hírnevű 1.2 TSI-vel, szóval efölött hirtelen ugrás következik be, ha nem lenne elég a 115 LE, rögtön utána a négyhengeres 1.5 TSI motorral felszereltet veheted meg, ami 150 LE-t produkál. Persze a csúcs csak ezután következik, ugyanis a Volkswagennél mellőzték ezúttal az 1.8-as TSI motort, a GTi-változat rögtön 2.0 TSI-t kapott, ami már tud meglepetést okozni, hiszen el tudsz képzelni egy kisautót (mert nőjön akármekkorát, ez még mindig csak egy kisautó), ami 200 LE-s? Érezhető a kínálaton a dízelmotorok iránti kereslet visszaesése, ugyanis csupán egyetlen dízelmotort kínálnak majd az új Polohoz, az 1.6-os turbódízelt common-rail rendszerrel 80, illetve 95 LE-vel.
Nyolc év hosszú idő manapság az autógyártásban, így a modellfrissítés igenis indokolt volt már a Polo esetében

Egyes piacokon kapható lesz még 1.0 TGI motorral is, ami CNG-üzemű, ráadásul egy turbófeltöltővel 90 LE-s teljesítményre képes, kevesebb károsanyag-kibocsátás mellett, bár ezt nem fogja a Volkswagen Európában forgalmazni. 1975-ös első bemutatása óta ez lesz a hatodik generációja a Polonak és sikerességét mi sem bizonyítja jobban, hogy az elmúlt több mint negyven év alatt 14 milliónál több Polo talált gazdára. Forrás: Autocar
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!