2017. szeptember 02. | 12:48

A japánok tudnak valamit az autóépítés terén, amit kevesen. A legbetegebb és legbrutálisabb építésekhez a határtalan autóbuzéria párosul, ettől ilyen jó az egész

Végy egy régi Porsche 911-et. Adj hozzá hatalmas szárnyakat, légterelőket, brutális szélesítéseket, extrém felniket, valamint egy jó futóművet. Nagyjából ennyiről szól lesarkítva az RWB, ám a emögött mégis sokkal több van.

Mi is valójában az RWB?

Könnyen lehet, hogy te is belefutottál már egy szétfaragott 993-ba, vagy egy 964-be, kis rácsodálkozás után, ha nem vagy teljesen megszállottja a dolognak egy "Mik vannak!" elmormogása mellett továbbgörgettél. A jelenség nem egyedi, sőt folyamatosan készülnek az újabb darabok. Mindegyikben egy dolog azonban biztosan közös, Akira Nakai mester saját kézzel rakja össze őket.

Természetesen nem lehet egyből méregdrága stuttgarti autócsodákat csak úgy kézi fűrésszel név nélkül szétvágni, így Nakai sem ezekkel kezdte. Egy Rough World, vagyis Durva Világ nevű driftcsapat tagjaként az akkoriban könnyen elérhető, mára szinté kultautóvá váló AE86-ok mániákus építése volt a fő profilja. Ez olyan jól ment neki, hogy nevét egyre többen megismerték, szépen-lassan kiérdemelte a tiszteletet autós körökben.

A kilenvcenes évek végéig Nakai nem is lépett kapcsolatba Porschékkal, annak ellenére, hogy a japánok különös tisztelettel tekintenek a német sportautó márkára. Ekkoriban Akira karosszériásként tevékenykedett, amikor egyszer csak behoztak egy törött 930-at javításra. A japán mestert a boxer hathengeres motor és a Porsche vonalai azon nyomban elvarázsolták, hamarosan be is ruházott egyre, 28 évesen. Ez az első 930 sem maradhatott gyári, sőt ez hozta el a sikert és az első nagy lépést az álom felé. Ahogy az összes RWB Porsche, ez is kapott egy saját nevet, ez Stella Artois lett, ami a mester kedvenc sörmárkája előtt tiszteleg.

Hat évvel később Nakai megalapította a márkát. Rauh Welt Begriff, vagyis "a durva világ fogalma". A három szó elsőre katyvasznak tűnhet, de valójában a művész élete dióhéjban. Nakai egész életét elkíséri, az építéseitől kezdve, a driftes múltig minden benne van. Ha belegondolsz, 30 milliós veteránkorú ritkaságokat vág szét és szegecsel össze. Van, aki szerint barbárság, szerintem az önkifejezés egy zseniális formája.

Mi tartozik a csomagba?

Az összes darab egyedi megrendelésre készül. Egy ember mindössze egy darabot készíttethet, ennyire exkluziv a dolog. Első sorban fel kell venni a kapcsolatot a kontinens RWB kapcsolattartójával, weboldalukon keresztül, akik továbbítják a megkeresést a mester felé. Nakai utána minden leendő tulajjal átbeszéli, hogy pontosan mire is kell az autó, mit tanácsol. A cél a tökéletes elégedettség és az egyedi megjelenés. Ami biztosan változik, azok a lökhárítók, sárvédők, toldatok és a küszöblécek. Természetesen nem egy sablonról kell választani, többféle kivitelben, szélességben, változatban található készleten. A szárny, mint talán az autó egyik legmeghatározóbb eleme a szolidabb vonalak kedvelőinek kacsafarok is lehet, de ha all in-t mondanál egy óriási áramszedőt is választhatsz. Már ha a szolid vonalak kedvelői rendelnének RWB-t. Az egész koronája pedig az elképesztő méretű felniszett, ami általában japán gyártótól származik, de persze itt is fontos az ügyfél elképzelése.

Fontos szempont a kinézet, de nem kizárólagos. A széles Porschék atyja vallja, hogy kreálmányai nem dísznek készülnek, jól érzik magukat a versenypályán is. Nem véletlen, hogy tartanak kizárólagosan RWB napokat Tsukubán is.

Következő lépésként az alkatrészeket kiküldik a megrendelőnek, aki ezután kap időt a fényezés és a megfelelő körülmények elrendezéséhez. Ha mindez megvan, Akira Nakai repülőre száll a kis szerszámosával és személyesen a garázsodhoz utazik. Egy átalakítás nem igényel hosszú időt, még úgy sem, hogy a mester kizárólag szemre dolgozik. Nakainak nincsenek nagy igényei, a hírnév ellenére ember maradt, és a sokadik Porschén is olyan szenvedéllyel dolgozik, mintha az első lenne. Kötelező kellék a rózsaszín tokos mobiltelefon, a cigi és a kedvenc Stella. Egy korty sör, egy szál cigaretta, rövid merengés és Nakai vág, szegecsel, majd a ciklus kezdődik előröl. Utolsó simításokként a szélvédőragasztós tömítés marad, a gumik megfestése majd a matricák felhelyezése.

Az RWB jövője

Nakai munkáját sokan kritizálják. Valahol teljesen érthető, hiszen a 911-ek ritka faját "bántja" elsősorban. A gyári, makulátlan állapot hívei egyenesen elítélik munkásságát, miszerint anomáliát csinál egy amúgy tökéletes sportkocsiból. A másik tábor csodálja a mester műveit. Tevékenysége az autóépítés része és igazából senki sem szabhatja meg, hogyan módosítja az autókat. Nakait nem érdeklik kritikusai, amit letett az asztalra, az örök és a szekér továbbra is szalad. Elmondása szerint, abból élhet és járhatja a világot, amit igazán szeret. Bármilyen ötletre nyitott, úgyhogy szinte akármilyen autóhoz gyárt kiteket, csak idő kérdése az egész. Pár évig még biztosan folytatja, aztán visszavonulása után elkészült munkáinak ára, valószínűleg az egekbe szökik. Remélhetőleg még sok mestermű kerül ki a keze közül.

Köszönjük a képeket Mosoni Péternek: http://mosoni.hu