2017. június 29. | 11:02

A Mercedes-AMG-vel való együttműködés első gyümölcsét már lehet kérni a DB11-hez, ami egy duplaturbós V8-as motor, amivel könnyebb és stabilabb is lesz

Pörögnek az események az Aston Martinnál, folyton újabb és újabb bejelenteni valóhoz, mérföldkőhöz érnek, tele vannak velük a hírek. De ettől függetlenül nincs megállás, most is van miért beszélni róluk
Kifinomult angol elegancia, gyönyörű vonalvezetés, párosítva a még erősebb és még könnyebb konstrukcióval

Az Aston Martin bejelentette, hogy a DB11 2018-as modellváltozata kap egy újabb opciót a motorok terén, mégpedig egy 4.0 literes duplaturbós V8-as személyében, ami „potom” 503 LE-t és 700 Nm-es nyomatékot ad le. Ez már a Mercedes-AMG-vel kötött megállapodás keretében kerül az Aston Martinokba, de ez még nem a csúcsmotor, mert az az 5.2 literes szintén duplaturbós 600 LE-s V12-es motor.
Luxus, kényelem, sportosság, ugyan mi több kell még?

Sajnos váltók terén nem lesz túl nagy a változatosság, ugyanis csak nyolcfokozatú ZF automata váltóval lehet rendelni a DB11-et. Az Aston Martin szerint a DB11 a duplaturbós V8-as motorral 300 km/h-s végsebességet érhet el, valamint 4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.
Tudom, egyeseknek szentségtörés, ha turbót aggatnak a motorra, de na... egy ilyenért a lelkem eladnám akkor is

Bár a motort Mercedes-AMG fejlesztette, elsődleges szempont volt, hogy tökéletesen illeszkedjen a DB11 kenőanyag-rendszeréhez, beömlőkhöz, valamint a kipufogórendszerhez, valamint a motorvezérlőn is állítottak. A V8-as motorral a DB11 majdnem 115 kg-mal könnyebb, mint V12-es testvére, valamint az új megoldásoknak köszönhetően alacsonyabbra sikerült helyezni a motort, így a DB11 tömegközéppontja is lejjebb került, javítva ezzel a stabilitásán.
Az új biturbós motorral a költségeket is sikerült csökkenteni, de az 55 milliós kezdőár még mindig elég húzós

55 milliótól kezdődik az ára és ezzel a legolcsóbb DB11-es lesz, amit meg lehetett eddig vásárolni. És hogy mit kapsz ezért? Start-stop rendszert, 360 fokos kamerarendszert, 20-as könnyűfém felniket, 8”-es kijelzőt, 2+2-es üléselrendezést, kulcs nélküli indítást. Opcionális még a Bang & Olufsen hangrendszer, de akár az üvegből készült kulcs is! Forrás: Motortrend
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!