2018. augusztus 02. | 15:42

Egy hirtelen felbukkant osztrák gyártó, a Milan állt elő egy papíron pokoli gyors konstrukcióval.

A Milan Automotive nem létezik olyan rég óta, de azért van benne potenciál. Az alapító Markus D. Fux már kiskorától kezdve a sebesség megszállottja volt, majd sikerült elérnie azt, amit csak nagyon keveseknek: saját erejéből és tehetségéből feljutott a profi ligába. Ő volt az első osztrák versenyző a Nascar sorozatban, az Egyesült Államokban. Ezalatt gőzerővel dolgozott az első prototípus autóján, amihez az anyagi hátteret a barátai és a családja teremtette meg. A 900 lóerős Milan névre keresztelt pályára szánt gépet Dieter Quester, Heinz Kinigadner, Felix Baumgartner és David Coulthard tesztelte még 2012-ben. Öt évvel később hivatalosan is bejegyezték a Milan Automotive GMBH-t. Még 2017-ben Markus egy olyan csapatot állított össze maga mellé, akikkel sikeresen építhetik a Milan márkát. Többek közt Siegfried Wolf, Ausztria legjobbnak tartott menedzsere csatlakozott hozzá. 2018-ban az osztrák cég bemutatta az éveken át tartó precíz fejlesztés és tervezés eredményét a Milan, Red névre keresztelt hiperautóját, amely a Vörös Kányáról kapta a nevét. A hiperautó teljes egészében szénszálból készült. Az 1300 kg-os, 4741 mm hosszú, 1197 mm magas és 2156 mm széles kasztnit egy középen, hosszában elhelyezett 6,2 literes, V8-as erőforrás mozgat szédületes sebességgel. 1325 lóerő leadására képes 7000-es fordulaton, a nyomatékcsúcsa 1400 Nm, amit 6000-es fordulaton ad le. Ezt a hatalmas erőt egy duplakuplungos hétfokozatú váltó viszi át a hátsó kerekekre. A gyártó oldala szerint 2,47 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-át, 5,46 másodperc alatt pedig már 200-at mutat az óra és kevesebb, mint 10 másodperc alatt már a 300-at karcolja, ami egészen félelmetes. A végsebessége 400 km/óra felett van. A fenti adatok félelmetesen megközelítik, már a címben említett Bugatti Chiront, ugyanis a gyári adatok szerint 2,5 másodperc alatt túl is van a 100-as sprinten, 6,5 másodperc kell neki a 200-as sebességhez, 300-ig pedig jóval több idő kell neki, 13,6 másodperc, ez a Rednél 3,6 szekundummal lassabb. Akkor sem kell megijedni, ha meg kell állni, ugyanis, elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergek vannak. Természetesen ahogy illik, Brembo karbon-kerámia fékrendszer dolgozik alatta, emellett a hátsó szárny légfékként működik, ami jobb fékhatást eredményez. A Milan Automotive 99 darabot készít a Redből, ebből 18 már el is kelt. Forrás: